El macro complex de turisme, oci i negocis Barcelona World es denominarà finalment "Bcn World» i inclourà l'Institut Tecnològic de l'Automoció Elèctrica, segons han informat a Europa Press fonts de la societat impulsora, Grup Veremonte, que ha llançat la pàgina web del projecte per captar inversors.
Les instal·acions estaran dividides en tres espais: «BCN Dream», «Smart Cities» i «Beach Club», que agruparan l'oferta d'oci i negoci amb hotels, casinos, teatres i comerços. L'àrea «BCN Dream» acollirà sis casinos acompanyats dels seus respectius hotels (amb fins a 12.000 habitacions) i espais per a l'oci, la cultura, i els negocis, a més, compta amb una gran zona d'expansió futura per més instal·lacions d'entreteniment. «Smart Cities» es compon de cinc «smart cities» inspirades en la cultura de la Xina, Rússia, Middle East, Brasil i Índia (no figura Europa, com s'apuntava en els plans inicials), que oferiran un entorn familiar amb oferta comercial, cultural i gastronòmica dels llocs d'origen.
L'institut tecnològic sobre el vehicle elèctric també s'instal·arà en aquesta zona, iniciativa que va en línia amb la utilització de vehicles elèctrics dins del complex, com va avançar fa unes setmanes el conseller d'Empresa i Ocupació de la Generalitat, Francesc Xavier Mena. La tercera àrea del complex, «Beach Club», serà d'accés exclusiu per als residents i visitants de les Smart Cities, i s'ubicarà en una platja ja existent.
Obres, al setembre de 2013
Està previst que les obres comencin el setembre de 2013, concretament a la zona de BCN Dream, on s'ubicaran els casinos i els seus hotels.
Segons la informació corporativa del complex, "Barcelona World» es configura com un punt d'unió entre Orient i Occident i entre Amèrica i Àsia, convertint «en un nou motor econòmic, una oportunitat per a l'atracció de visitants i de companyies internacionals que veuran en les instal·lacions un node de comunicació ». El logotip de "Barcelona World» és una lletra «W» que en un extrem es compon de la unió de múltiples esferes o molècules, el que simbolitza la convergència de diverses activitats en les instal·acions que s'ubicaran al costat del parc temàtic PortAventura a la costa de Tarragona, entre Vila-seca i Salou. El logotip ha anat a càrrec de l'estudi valencià de disseny Conca i Marzal, fundat fa 16 anys per Juanjo Conca i Vicente Marzal i especialitzat en comunicació i disseny gràfic, corporatiu i industrial, i que treballa per a clients com Heineken a Espanya, per al projecte de BCN World han comptat amb la col·aboració de David Cercós i Manuel Camacho.
El canvi de denominació de Barcelona World a BCN World arriba després que part del territori hagi criticat que el nom del complex sigui el de Barcelona, quan s'ubicarà a la província de Tarragona. A més, el ple de l'Ajuntament de Barcelona va rebutjar el 26 d'octubre que el macro complex d'oci a la zona de Tarragona utilitzi el nom de la capital catalana amb una proposició del PP que va rebre el suport del PSC, l'abstenció de Govern de CiU i UPB, i el vot en contra d'ICV-EUiA.
Font: ABC