‎L12 FLEX, un pas més cap al transport flexible

El nou servei de bus a demanda de la L12 FLEX fa un salt endavant respecte de la majoria de transports a demanda existents a Catalunya, ja que es pot reservar amb només 15 minuts d’antelació. L’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) s’ha encarregat de dissenyar aquesta prova pilot, que en principi  durarà 3 mesos, i que s’inscriu en el marc del projecte europeu Galileo 4 Mobility, del qual l’AMTU forma part.

La nova modalitat de transport a demanda de l’L12 FLEX de Terrassa, permet que el servei sigui més flexible i s'adapti a les necessitats reals de mobilitat de la ciutadania. De fet aquesta prova pilot és un pas més cap al transport flexible, que l’AMTU desenvoluparà properament a Catalunya, per encàrrec de l’ATM de Barcelona i la Generalitat.

L’AMTU ha estat treballant amb l’Ajuntament de Terrassa i TMESA -empresa operadora del servei de bus urbà a Terrassa- per configurar el servei de L’L12 FLEX, per tal que fos possible implementar les dues modalitats que oferirà a partir d'ara, amb un horari fix i un altre a demanda. En aquest sentit, l’AMTU s’ha encarregat de fer l’estudi previ i el disseny posterior el funcionament d’aquest nou servei.

La sol·licitud del servei a demanda es podrà fer via telefònica o bé mitjançant l’aplicació mòbil NE-MI, indicant la parada d’origen i la destinació i l’hora de sortida. A més, a través de l’app també serà possible reservar el servei, una vegada aquest s’ha iniciat, i el bus encara no ha passat per la parada d’origen sol·licitada per l’usuari.

La mateixa app també permet cancel·lar reserves i, des del centre de control, es restableix el servei segons les modificacions que hi hagin pogut haver.

El servei també permet fer la reserva per telèfon a través del 900 69 65 66, des de 48 hores fins a 15 minuts abans. L’AMTU serà qui s’encarregarà de gestionar totes les peticions telefòniques. En el moment en què ja s'ha completat l'organització del servei per al dia sol·licitat, l’AMTU informa l’usuari que la reserva ja és efectiva.

En el cas de les reserves a través del NE-MI, els usuaris reben la confirmació a través de la mateixa app.


Del transport a la demanda al transport flexible

L’AMTU, que és líder a Catalunya en la implementació de serveis de transport a demanda (TAD) -amb la implantació de serveis TAD a 14 municipis-, està treballant actualment per fer possible, amb el suport de la Generalitat i l’ATM de Barcelona, el desplegament del transport flexible arreu de Catalunya.

El transport flexible és, en realitat, una evolució del transport a la demanda, en què les peticions es gestionen a través d’un programa que permet que  el servei s’adapti a les necessitats de cada usuari, ja que no hi ha horaris ni parades fixes.

En aquest sentit, el servei de bus a demanda de Terrassa també és un primer pas cap al transport flexible, ja que incorpora aquest concepte de més flexibilitat per als usuaris (i per això s’anomena L12 FLEX).
De fet, està previst que aquesta prova pilot que ara comença a Terrassa, acabi encara amb més prestacions de flexibilitat, ja que més endavant fins i tot serà possible sol·licitar el servei encara que aquest ja hagi iniciat el recorregut.



 

tornar al llistat de notícies

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top