10 persones amb discapacitat del Centre Tecsalsa participen en les tasques d’esporga de Conrellà

El Centre Especial de Treball TECSALSA és el responsable del servei de jardineria de l’Ajuntament de Cornellà, i dins de les seves tasques s’encarrega del servei d’esporga, que va començar el novembre i s’allargarà fins a mitjans del mes de març. En les tasques de manteniment i neteja de l’arbrat de la ciutat treballen 10 persones amb discapacitat que han aconseguit així, incorporar-se al món laboral i ser més autònoms.
Les tasques d’esporga es realitzen en equips formats per personal professional de jardineria que realitza els treballs específics d’escoronar amb l’ajuda de grues i altres elements, i el personal que compta amb el certificat de discapacitat que realitzen les funcions de suport com la recollida de les branques, la neteja de la zona i la senyalització i protecció dels vianants i vehicles. Una activitat que han après amb la formació que ofereix el mateix Centre Especial de Treball, la qual posa especial èmfasi en les qüestions de seguretat i salut laboral.

Aquest any el servei d’esporga s’allarga durant 5 mesos ja que s’ha ampliat a 5.500 arbres. El manteniment de l’arbrat és necessari per temes de salut, vigor i integritat de la pròpia vegetació així com per endreçar el creixement correcte de l’arbrat i evitar caigudes de fruits que embruten l’entorn. A més, l’esporga també es necessària per garantir la seguretat de les persones, dels vehicles i evitar conflictes amb les línies aèries de serveis.

Un cop finalitzats els treballs, aquestes persones s’incorporaran a la resta de tasques del servei de jardineria, un feina que els ofereix l’oportunitat de gaudir una vida normalitzada i una real integració sociolaboral.

Centre Especial de Treball, Tecsala

En l’actualitat el centre especial de treball Tecsalsa -empresa mixta participada majoritàriament per l’Ajuntament de Cornella-  té contractades 114 persones amb discapacitat intel·lectual i/o desenvolupament, de les quals 76 treballen en l’àrea de jardineria, un servei que també ofereixen al municipi de Viladecans, a la ciutat sanitària de la Vall d’Hebron, al Consell Comarcal del Baix Llobregat, a l’empresa Siemens i  Estibarna entre d’altres. La resta del personal contractat es troba al centre de Can Cors realitzant manipulats industrials. A més, disposa de la botiga Garden Cornnatur, un espai de jardineria i decoració on treballen 4 persones més.

A banda dels 114 treballadors, també ofereix teràpia ocupacional a 42 persones que no tenen capacitat regular productiva i reben assistència terapèutica dins un concert de serveis amb la Generalitat de Catalunya.

tornar al llistat de notícies