Actuacions de manteniment a les escoles de Sabadell

L’estiu és el moment en el qual s’aprofiten les vacances escolars per realitzar als centres educatius, aquelles actuacions de manteniment que permetin començar el curs en les millors condicions possibles. D’aquesta manera s’intenta reduir al màxim les molèsties tant als alumnes com al personal docent, administratiu i pares i mares del centre.

Segons el regidor d’Educació, Ramon Burgués: “Tan important és aconseguir nous equipaments com mantenir-los. Avui més que mai tenir cura, conservar, tenir en condicions òptimes és bàsic, i si és en el camp de l’educació, un aspecte tant important per a la ciutat, l’objectiu encara és més gran”.

Entre les actuacions que s’estan duent a terme aquest estiu, cal destacar la pintura general de l’Escola Miquel Martí i Pol, que suposa una posada a punt d’altres d’elements (fusteria, parets...) que, més enllà de la pintura pròpiament
dita, permet fer un manteniment més global al centre. Aquesta actuació suposa un import de prop de 45.000 euros.

Una altra de les actuacions que es realitzen de forma habitual a l’estiu és la reposició del sauló de tots els sorrals que hi ha instal·lats al pati de totes les escoles i el manteniment de la dotació existent de jocs infantils. Es fa una posta
a punt reparant allò que està en mal estat i es reposa el material deteriorat. Aquesta operativa d’actuacions de manteniment pretén abastar tots els edificis d’educació infantil i primària de la ciutat i suposa una inversió d’uns 28.000
euros.

Els equipaments de les escoles bressol municipals també han realitzat actuacions vinculades a la instal·lació d’alarma, paviment i pintura d’aules, rehabilitació de façanes, instal•lació d’arrambadors i millora dels patis, entre d’altres, que permetran mantenir el bon estat dels equipaments municipals. Entre aquestes cal destacar la rehabilitació i pintura de la façana i la tanca perimetral de l’Escola bressol Joan Montllor. Per dur a terme totes aquestes intervencions s’invertiran uns 90.000 euros.

El regidor d’Educació també ha declarat que “aquest tipus d’actuacions són imprescindibles per començar el curs amb uns equipaments en les millors condicions, però cal destacar que des de l’Ajuntament es fa un gran esforç al
llarg de tot el curs perquè el manteniment de les escoles d’educació infantil i primària sigui el millor possible, tal i com es recull a les enquestes de satisfacció que omplen els centres i on el manteniment resulta un dels aspectes més valorats.”

Font: Ajuntament de Sabadell

tornar al llistat de notícies