Nou escoles de l’Eixample milloren el seu entorn

A l’entorn de nou centres educatius de l’Eixample s’estan ampliant voreres i xamfrans per crear espais d’estada i de vianants que millorin la seguretat i la comoditat a l’entrada i sortida de les escoles. L’actuació inclou delimitar les àrees amb tarimes de fusta, jardineres i dibuixos temàtics pintats a terra que s’han decidit en processos participatius en cada centre.

18/03/2019

Castell-Platja d’Aro inicia els treballs de les franges per protegir-se contra els incendis

Suposa una intervenció de neteja en 55,43 hectàrees de franges perimetrals i  en 20,67 hectàrees de zona verda i s’hi destina un pressupost de 126.408 euros.

18/03/2019

Comença la reurbanització de l’avinguda Hispanitat amb el carrer Ponent a Pineda de Mar

Les obres donaran continuïtat al tram de l’avinguda Hispanitat entre el carrer Ponent i el passatge de Santa Isabel. En una primera fase s’enderrocaran tres antics habitatges i en una segona s’iniciaran les obres d’ampliació de les voreres i la calçada.

S'adjudica l'obra del Casal de Joves de Sant Fruitós de Bages

S’ha aprovat l’adjudicació de les obres per un import de 308.984€.

18/03/2019

Pas endavant per a la creació del carril bici i el camí escolar al carrer de la Creu de Girona

La Junta de Govern Local ja ha aprovat la licitació de les obres.

18/03/2019

Autopreu entrega tres vehicles elèctrics i un recol·lector a Valoriza

Aquests vehicles operaran el servei de recollida de residus i neteja viària a l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat.

Segona i definitiva fase de restauració del Fort de Sant Magí d’Igualada

Després de la restauració de l’edifici, ara els treballs se centren en l’arranjament dels jardins del seu entorn.

11/03/2019

El Port de Roses rebrà 555.000 euros del pla d'inversions 2019-2022 de Ports de la Generalitat

La Zona Portuària Nord rebrà 11 milions d’inversió pública entre el 2019 i el 2022, als ports de Llançà, el Port de la Selva, Roses i l’Escala (Alt Empordà); l’Estartit, Palamós, Sant Feliu de Guíxols (Baix Empordà) i Blanes (Selva). A Roses, la inversió serà de 555.000 euros per a aquest període, i recaurà al reforç del dic de recer, la recuperació del calat de la zona del moll de ribera i l'adequació de l'eix central.

11/03/2019

Jorsan lliura un P75 amb carrosseria Porcelli MODEL CM2 a Fundació Volem Feina de Solsona

Aquest camió cobreix el servei Porta a Porta de la urbanització Pi de Sant Just, del municipi d'Olius, així com la recollida d'alguns masos adjacents.

La signatura electrònica per a atenció social suscita gran interès en CNIS2019

Més enllà de les OACs, els processos de signatura electrònica han millorat molt la productivitat dels serveis d'atenció social que realitzen els ens locals. L'exemple dels Consells Comarcals en el cas de Catalunya va ser el tema que va acaparar gran atenció durant el passat Congrés d'Innovació i Serveis Públics, CNIS 2019, realitzat a Madrid el passat mes de febrer.

11/03/2019

Amec reclama un esforç de l'administració perquè les empreses puguin seguir posicionant-se en els mercats internacionals

amec posa de manifest un canvi d'evolució en el creixement de les exportacions i alerta que només les empreses més competitives i experimentades podran mantenir posicions en els mercats internacionals.

Conclusions del Congrés CNIS

El Congrés és un punt de trobada consolidat de les administracions públiques.

04/03/2019

S'inicia un programa pilot d’innovació social i participació ciutadana a les biblioteques del Vallès

La UAB i el Centre de Visió per Computador (CVC-UAB) participen en el programa pilot per integrar espais d’innovació social i participació ciutadana a les biblioteques, emmarcat dins de la iniciativa BiblioLabs de la Diputació de Barcelona.

04/03/2019

La piscina de Ripoll implementa un sistema pioner per prevenir ofegaments

El sistema de prevenció d’ofegaments permet aplicar la tecnologia allà on l’ull humà no pot arribar.

04/03/2019

Acord metropolità cap al residu zero: el nou paradigma de la gestió dels residus municipals a la metròpolis de Barcelona

Aquest pacte de societat, subscrit per l’AMB, l’ARC i els 36 municipis metropolitans, i aprovat inicialment pel Consell Metropolità, estableix la individualització de les recollides comercial i domèstica a tota l'AMB pel 2025, amb un sistema de pagament per generació.

04/03/2019

Control Group amplia les seves oficines centrals

En els seus 40 anys d'història l'empresa ha anat creixent emprant a més de 100 persones en les seves 5 àrees de negoci: Programari de gestió, Sistemes, Ofimàtica, Mobiliari i Material d'oficina.

ValidatedID estarà de nou al Mobile World Congress de Barcelona

L'empresa compartirà el seu projecte d'identitat digital basat en tecnologia blockchain.

El Porta a Porta del Berguedà aposta per 4 Piaggio Porter

Aquest tipus de satèl·lits, distribuïts per Grup Jorsan, entren en espais on no poden entrar els recol•lectors grans i disposen d’un ampli angle de gir.

25/02/2019

El BEI i l'Àrea Metropolitana de Barcelona signen un acord per millorar l'eficiència energètica i l'accessibilitat de 10.000 habitatges

L'acord permetrà reduir l'emissió de gasos contaminants i contribuirà a crear més de 1.000 llocs de treball durant la fase d'implementació.

25/02/2019

Molins de Rei té la primera fotolinera bidireccional pública de l’Estat

La nova instal·lació, projectada i finançada per l’AMB, permetrà utilitzar l’energia solar emmagatzemada a les bateries dels vehicles elèctrics, per disposar-ne en tot moment.