Actualitat

Solucions Geogràfiques realitza dos plans d’emergència de situació de sequera pels municipis de Rubí i Tarragona

L’objectiu principal del plans és establir un protocol estable i capaç de gestionar aquestes situacions com una extensió de la gestió ordinària, sense haver de recórrer cada vegada a la declaració de Decrets de Sequera.

3/27/2023

Ecocomputer acudirà com a expositor a la fira “Waste in Progress”

L'edició wasteinprogress 2023 planteja com a principal eix temàtic la implantació dels nous models de recollida amb identificació. Posarà el focus als reptes que han d'afrontar els municipis a curt termini per desplegar aquests nous sistemes de recollida, en què es posa el generador al centre.

3/27/2023

El programa d'eficiència energètica GarrotxaDomus ha impulsat al 2022 un centenar de reformes a llars de la comarca gironina

El programa, que té per objectiu impulsar l'eficiència energètica i promoure la instal·lació d'energies renovables als edificis, espera veure’s impulsat a tot Catalunya amb l’ajuda dels fons Next Generation.

3/27/2023

El CBCat premia dos projectes que proposen aplicar tecnologia blockchain per revertir el canvi climàtic

La tercera edició del repte BlockchainxODS del CBCat i Bitcoin Association for BSV recompensa les solucions innovadores que incentiven la gestió forestal sostenible mitjançant la tecnologia blockchain.

3/27/2023

Manresa destinarà més de 800.000 euros per aconseguir l’accessibilitat universal als equipaments turístics de la ciutat

Entre els treballs que ja estan definits, destaca l’adequació de la parada de l’ascensor al Carrer del Balç, la instal·lació d’un altre ascensor a la Casa Fàbregas i les millores a l’itinerari entre La Cova i Santa Clara. També la col·locació de paviments podotàctils, aparells per amplificar el so, signoguies o audioguies, entre altres.

3/27/2023

L’Ajuntament de Girona millorarà la intervenció dels serveis socials amb la implementació de la intel·ligència artificial

El cost del projecte és de 480.880 euros (IVA inclòs), dels quals 326.070 euros seran subvencionats pels fons Next Generation.

3/20/2023

Una aplicació mòbil permet als establiments avisar la Policia Local de Mataró amb només un clic

La nova App “Seguretat Mataró” ofereix als comerciants la possibilitat d’emetre una alarma silenciosa des del telèfon mòbil si es produeix un incident relacionat amb la seguretat al seu establiment.

3/20/2023

RIVAMADRID digitalitza el programa de lliurament de poda amb ACTAIS® Waste

Amb això, es pretén que la gestió d'aquests residus sigui més senzilla, organitzada i sostenible.

3/20/2023

El nou Tomorrow.Building impulsarà la transició verda i digital en la construcció

L'esdeveniment formarà part de la propera Smart City Expo World Congress.

3/20/2023

Reus valora la incorporació progressiva de vehicles 100% elèctrics a la recollida de la brossa

Els dos models que es provaran són un camió elèctric de recollida sostenible amb càrrega lateral i un vehicle auxiliar per a la recollida comercial.

3/20/2023

Diputació de Lleida, Departament de Salut i Ajuntament de Tàrrega inicien el procés per ampliar el CAP de la capital de l’Urgell

L’obra civil en un terreny cedit per l’Ajuntament, d’uns 4.230.000€, la sufraga la Diputació i la conselleria aportarà 220.000€ en equipaments.

3/13/2023

L’Ajuntament de Manresa desencalla la urbanització del polígon del Pont Nou II i licitarà les obres aquest mes de maig

El desenvolupament del polígon permetrà guanyar 168.000 metres quadrats de sòl industrial. Es tracta d’un projecte de prop de 23 milions d’euros, que es preveu tenir enllestit durant el primer trimestre del 2026.

L’AMB i l’Ajuntament de Sant Cugat rehabiliten el monestir

La reforma consistirà en tres eixos principals: revestiments de coronaments i superfícies, millora de l’accessibilitat de les cobertes i canalització de les aigües per evitar filtracions.

3/13/2023

El nou Complex Roureda de Sabadell posarà a l’abast de la gent gran 100 habitatges de lloguer i comptarà amb un centre d’activitats obert al barri i espais per a entitats

Amb un pressupost de 20 milions d’euros, el nou equipament es començarà a construir enguany i estarà envoltat de zones verdes.

Sisè Informe de Sostenibilitat Mapei

El document incorpora dades sobre la investigació continuada i la contribució de Mapei a la difusió d'una ”cultura de la sostenibilitat”.

3/13/2023

Ecocomputer implanta la solució ACTAIS® Waste per a la gestió de les deixalleries de l'Ajuntament de Vic

Amb el sistema es possibilita la gestió d’entrades i la gestió de sortides, la comunicació amb bàscula, la impressió de tiquets, la signatura d’albarans o la gestió d’imports a facturar.

3/6/2023

L’Ajuntament de Girona comprarà deu furgonetes elèctriques per renovar i ampliar el parc mòbil municipal

L’adquisició s’ha tret a licitació després que s’aprovés per Junta de Govern Local.

3/6/2023

L'Ajuntament de Terrassa opta a una subvenció dels fons Next Generation per fer la transició digital a la xarxa d'abastament i sanejament d'aigua

El pressupost total del projecte presentat al programa estatal PERTE és de gairebé 12 milions d'euros.

3/6/2023

14.000 recàrregues de vehicles elèctrics a la xarxa municipal d’aparcaments de Reus aquest 2022

La capacitat total permet recarregar fins a 44 vehicles de manera simultània.

3/6/2023

El projecte Gàvius presenta els prototips per a una tramitació més fàcil i ràpida dels ajuts socials

Les proves suposen un pas endavant decisiu en el desenvolupament del projecte, finançat per la Unió Europea i basat en l’ús de dades i la intel·ligència artificial.