Actualitat

El 17 de setembre tindrà lloc a Girona el BxCat: la fira catalana de la blockchain

‎‎Una Fira especialment recomanable per empreses i institucions que vulguin conèixer com aplicar la Blockchain al seu sector.

Sant Cugat vol reduir un 55% les emissions de CO2 al 2030

‎‎El Pla d’Acció per a l’Energia Sostenible i el Clima inclou 85 accions per aliniar-se amb els objectius de l’Emergència Climàtica.

7/26/2021

La UAB i l'Ajuntament d'Olot inicien un projecte sobre salut mental i paisatge

‎‎Amb aquest projecte es pretén també generar un entorn de participació en l'Espai Cràter, el nou museu sobre volcans d'Olot, que contribueixi a la cocreació, experimentació i innovació col·lectives a la Garrotxa.

7/26/2021

Vint famílies participen en la compra col·lectiva de panells fotovoltaics a Sucs assessorades per l’Agència de l’Energia de Lleida

‎‎L’Entitat Municipal Descentralitzada passa a ser el nucli urbà amb major densitat de plaques fotovoltaiques per l’autoconsum per davant de Raimat.

7/26/2021

SODECA presenta un complet catàleg que reuneix les solucions per a millorar la qualitat de l'aire interior

‎‎El catàleg de SODECA IAQ es pot descarregar gratuïtament des del web.

7/26/2021

Pròxima convocatòria d’ajuts incentivadors a l’autoconsum i l'emmagatzematge

‎‎Aquests ajuts, en forma de subvencions a fons perdut, vindran gestionats per cadascuna de les CCAA, que disposen fins al 30/9/2021 per a publicar-les.

7/26/2021

L'AMB impulsarà la creació de 7 nous centres de ciclologística a la metròpolis per fer una distribució de mercaderies sostenible en bici

‎‎Diferents estudis europeus mostren que el 25 % de tots els lliuraments de mercaderies en ciutats i el 50 % de tots els lliuraments de mercaderies lleugeres es podrien fer en bicicletes i tricicles de càrrega.

7/19/2021

Comença la primera fase per substituir els contenidors soterrats avariats per contenidors de superfície a Parets del Vallès

‎‎La renovació permetrà oferir un millor servei de recollida i augmentar el volum de reciclatge.

7/19/2021

Un projecte que apropa un centre comercial, les entitats socials i la població de Sant Boi guanya el premi innobus 2021

‎‎El programa, iniciativa d'Innobaix i l'AMB, té l'objectiu de connectar el talent jove amb les empreses del territori a través de reptes d'innovació.

Més de 1300 milions per autoconsum, emmagatzematge i climatització

‎‎La subvenció inclou la inversió en equips i materials; l'obra civil; els equipaments electromecànics; hidràulics, de control i auxiliars; els sistemes de gestió i monitorització; la redacció de projectes, memòries tècniques i direcció facultativa, entre altres actuacions.

7/19/2021

Es presenta l’IMC21, un fòrum de debat internacional per entendre el nou model de mobilitat i transport públic

‎‎En la primera edició, l’esdeveniment professional buscarà entendre com l’era post COVID definirà el futur model de mobilitat pública.

7/16/2021

Seminari Mapei sobre psicología i ús del color a l’entorn urbà

‎‎Tindrà lloc el dia 14 de juliol a les 18.00 hores, de la mà de Víctor García Art.

7/12/2021

La Policia Local de Sant Esteve Sesrovires reforça la seguretat ciutadana amb la incorporació de dos drons

‎‎La nova tecnologia es destinarà també a emergències i a donar suport a diferents departaments municipals amb tasques com vigilància forestal, transit o control de concentracions.

7/12/2021

Badalona, Sant Adrià de Besòs, Metrovacesa i Endesa signen el conveni que permetrà l’enderrocament de l’actual mur i l’ampliació del carrer d’Eduard Maristany

‎‎Les obres del nou vial, d’1 milió d’euros de pressupost, milloraran la mobilitat entre els dos municipis i suposen el primer pas per a la futura transformació de l’espai de les Tres Xemeneies.

7/12/2021

Renovació integral de l’enllumenat dels parcs del Cementiri de Parets del Vallès

‎‎La nova il·luminació LED millorarà el nivell d'eficiència energètica sense generar contaminació lumínica.

7/12/2021

S’inicien les obres a Igualada per tancar perimetralment la ciutat esportiva de les comes i evitar-hi l’incivisme

‎‎S’instal·laran càmeres de seguretat i es reforçarà la vigilància els divendres i caps de semana.

7/12/2021

L’Ajuntament de Manresa renovarà la flota del bus urbà de la ciutat amb la compra de 8 nous busos 100 % elèctrics

‎‎Els darrers mesos s’han realitzat diferents proves amb busos híbrids i elèctrics, seguint els recorreguts de diferents línies del servei per tal de valorar la seva adaptabilitat als diferents itineraris de la ciutat.

7/5/2021

Orange treballa amb el seu desplegament de fibra òptica a Salou per cobrir el 75% del municipi en 2021

‎‎La companyia preveu invertir 3,9 milions d'euros a les finals d'any per dur a terme el projecte de modernització tecnològica a Salou.

7/5/2021

Cambrils aposta per un abalisament marítim més sostenible

‎‎El Departament de Medi Ambient de l’Ajuntament adjudica un nou servei amb ancoratges ecològics. La nova instal·lació substitueix, en gran part, els sistemes de fondeig tradicionals amb formigó.