Elon Musk ja ha demostrat que la gasolina no és necessària, i pretén demostrar que és possible viatjar a Mart. Ara, el fundador de Tesla i SpaceX promet acabar amb la factura elèctrica a les llars. I no parlem de 2020 precisament, perquè el producte -segons assegura- està pràcticament llest per a la seva comercialització.
Les elèctriques no tindran ni temps per reaccionar. Segons assegura Bloomberg, el producte es presentaria en unes poques setmanes i la seva producció començaria en tot just sis mesos. Per això és possible que els primers clients puguin sortir de la xarxa per administrar ells mateixos la seva electricitat, sense pagar factures.
Musk no ha filtrat els detalls de com pretén estalviar-nos la factura elèctrica, però s'especula amb una potent bateria capaç d'emmagatzemar sense problemes tota l'energia renovable, amb la capacitat de mantenir una llar durant una setmana amb una sola càrrega. L'objectiu és que l'abonat sigui autònom en la producció i gestió de la seva electricitat domèstica per, d'aquesta manera, deixar de pagar la factura a final de mes.
Davant la falta de detalls del CEO de Tesla, The Verge suggereix que la bateria seria d'hidrogen i recarregable mitjançant energies renovables. Aquest mitjà es basa en el sistema que utilitza el Toyota Mirai, el primer cotxe d'hidrogen fabricat en sèrie, per suggerir que el dispositiu de Tesla seria portàtil i que els seus propietaris podrien recarregar, a falta de plaques solars, en els punts de recàrrega del fabricant, bé a cost zero o a un preu molt més competitiu. El model fabricat per la marca japonesa dóna l'opció a l'usuari de treure la bateria del cotxe i utilitzar-la per proveir la casa d'energia, en teoria durant una setmana si parlem d'una llar mitjana i una bateria completament carregada.
Adéu a la factura elèctrica?
L'evolució del sector de l'automoció que fa a Tesla va ser: primer desdeny, després condescendència i finalment una seriosa preocupació. El vehicle estrella de la casa, el Model S, va ser el cotxe de luxe més cobejat entre els més adinerats d'Estats Units, i va deixar enrere a mites com Porsche o Ferrari.
Pel que fa a les elèctriques, curiosament es convertirien també en un dels principals clients de Tesla. "Estem parlant amb la majoria d'elles", sosté el director tècnic JB Straubel, en al•lusió a les negociacions que mantenen amb els principals operadors del país.
La bateria donaria tota l'electricitat que necessita una llar a la setmana abans de necessitar recàrrega
I és que un dels majors problemes que pateixen les elèctriques, especialment a Califòrnia, és el subministrament, amb una creixent demanda que satura les xarxes i provoca talls. La bateria de Tesla a gran escala podria alleujar aquest problema a les centrals, i seria el principal atractiu per als operadors.
Si res es torça, en uns pocs mesos es veuran cada vegada més llars als Estats Units amb plaques solars en les seves teulades que administrin el seu consum elèctric, sense -molt- cost ni impacte en el medi ambient. La següent qüestió serà saber què passarà a Europa i les traves legals que puguin plantejar-se en un sistema molt més proteccionista.
Les elèctriques seran l'obstacle per a la bateria a Espanya
El problema de l'autonomia no és tant l'obtenció d'energia, solar o eòlica, sinó la seva emmagatzematge, al qual l'analista Ben Kallo es refereix com "el Sant Grial". Que els particulars puguin emmagatzemar energia renovable a gran escala canviaria un statu quo al qual ja ens havíem acostumat. I Elon Musk promet mostrar-nos el futur en unes poques setmanes.
Font: El Confidencial