Adjudicat el nou servei de bicicleta metropolitana ‘AMBici’

La UTE formada per Nextbike, Movement i Movus s’ha adjudicat el concurs públic per 40,5 milions d’euros per operar el nou servei metropolità AMBici, de bicicleta metropolitana elèctrica compartida. El servei, creat per l’AMB i gestionat per TMB (a través de PSM) i amb el servei prestat per aquesta UTE, és previst que es posi en marxa el darrer trimestre d’aquest any 2022, i es desplegui totalment al primer trimestre del 2023. El projecte podria arribar a posar a disposició dels ciutadans fins a 2.600 bicicletes elèctriques en 236 estacions d’estacionament. L’AMBici estarà plenament integrat amb el sistema de transport públic col·lectiu de la metròpolis de Barcelona, facilitant la intermodalitat amb altres mitjans de transport públic, com el Bus Metropolità, el metro,  tramvia, ferrocarril, etcètera.

AMBici arribarà a 15 municipis metropolitans: l’Hospitalet de Llobregat, Badalona, Cornellà de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Molins de Rei, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels. Com a mínim, la meitat de les estacions tindran punt de recàrrega elèctrica, mentre que la resta seran energèticament autònomes per poder operar el sistema d’ancoratges mitjançant plaques fotovoltaiques.

"Des de l'AMB, seguim creant i fent realitat alternatives de mobilitat saludable i sostenible a la metròpolis. Amb l’adjudicació de l’AMBici, que és el que avui anunciem, ja estem més a prop de posar en marxa el nou servei de bici pública metropolitana. L’AMBici, que inicialment arribarà a 15 municipis, serà un veritable punt d’inflexió en l’ús de la bicicleta i un bon complement a la xarxa de transport públic metropolità”, explica el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda.  

Per la seva banda, Laia Bonet, presidenta de TMB, ha explicat que "aquest projecte està en línia amb el Pla Estratègic de TMB per posar en marxa nous serveis de mobilitat i suposa un pas més en l’aposta pel transport públic i per una mobilitat sostenible". Bonet ha especificat que aquest nou servei és "complementari  a l’operació de les dues grans xarxes de transport col·lectiu, la de metro i la d’autobusos, que han de continuar sent troncals en la mobilitat a la metròpolis Barcelona”.

La UTE serà adjudicatària  del servei durant 8 anys i tindrà entre les seves funcions: el subministrament i instal·lació dels equips (inclou les escomeses de llum i la plataforma tecnològica), el manteniment dels equips, la logística de les bicicletes, l’atenció als usuaris, el desenvolupament del web i app segons requisits de TMB, la cobertura de les assegurances (responsabilitat civil, robatori i vandalisme) i la gestió dels imprevistos i vandalisme.

Per al finançament, l’AMB espera comptar amb els fons del Pla de recuperació, transformació i resiliència del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, a més de les aportacions dels ajuntaments metropolitans on s’implanti el servei.

Servei integrat

Pel que fa a l’integració de l’AMBici amb el servei de Bicing, s’estan contemplant dues línies d’integració: estacions de pont o de transferència dels dos serveis, ubicades en zones limítrofes de Barcelona amb els termes municipals de Sant Adrià del Besòs, Santa Coloma de Gramenet, Hospitalet de Llobregat i Esplugues de Llobregat, i abonaments compartits dels dos serveis (compra creuada), amb descomptes pels usuaris dels dos serveis.

Inicialment es preveuen fins a 7 estacions de transferència, situades en les següents localitzacions:

•    Barcelona – Sant Adrià del Besòs, Campus UPC – Diagonal Besòs
•    Barcelona – Sant Adrià del Besòs, La Pau
•    Barcelona  - Santa Coloma de Gramenet, Baró de Viver
•    Barcelona – Esplugues, Zona Universitària
•    Barcelona – Hospitalet de Llobregat, Ciutat de la Justícia
•    Barcelona - Hospitalet de Llobregat, Riera Blanca
•    Barcelona – Hospitalet de Llobregat, Collblanc

Estratègia metropolitana del PMMU 2019-2024

Aquest nou servei metropolità, que recull l’experiència de l’e-Bicibox i pren el Bicing com a referent per fer un servei més potent, s’emmarca en l’estratègia metropolitana del Pla metropolità de mobilitat urbana (PMMU) 2019-2024, el full de ruta de les polítiques de mobilitat de la metròpolis de Barcelona per als pròxims anys, i del Pla d’actuació metropolità (PAM) 2019-2023.

Proveïdor global de mobilitat

TMB gestionarà el nou servei a través d’una  societat del grup, PSM, dins de la línia establerta en el seu Pla estratègic 2025 de constituir-se en proveïdor global de mobilitat sostenible i posar en marxa nous serveis a l’àrea de Barcelona que siguin complementaris a l’operació de les dues grans xarxes de transport col·lectiu, la de metro i la d’autobusos.


 

tornar al llistat de notícies

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top