AMB i IBM analitzen com afavorir la implantació de solucions tecnològiques ' Smart City' en el conjunt del territori metropolità

El gerent de l'Àrea Metropolitana de Barcelona ( AMB), Ramon Torra, i la vicepresidenta d'IBM Europa, Sylvie Spalmacin - Roma, es van reunir en el marc de la ' Smart City Expo ', a Fira de Barcelona, per analitzar i impulsar solucions tecnològiques avançades en la gestió dels serveis públics metropolitans .

L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) és l'administració pública del territori metropolità de Barcelona, conformat per 36 municipis, on viuen més de 3,2 milions de persones. És l'aglomeració metropolitana més important de la Mediterrània occidental, on es genera la meitat del PIB de Catalunya. AMB té com a funció la prestació de serveis públics, donant suport a la gestió dels ajuntaments.

Un dels objectius de l'AMB, inclòs en el seu Pla d'Actuació 2011-2015, és afavorir el desenvolupament d'infraestructures de la informació i la comunicació, on la utilització de les noves tecnologies garanteixi serveis més eficients i de major qualitat, en un entorn sostenible mediambientalment, socialment i econòmicament. En aquest context, AMB i la divisió d'IBM a Europa s'han reunit aprofitant la celebració a Barcelona de la Smart City Expo per analitzar la implantació de solucions Smart City en el conjunt del territori metropolità.

IBM ha desenvolupat més de 2.400 projectes en ciutats de tot el món associats als diferents serveis i infraestructures d'una ciutat. Es tracta de projectes que, entre altres, han ajudat a millorar la gestió de les emergències, el control del trànsit, el desplegament de xarxes intel•ligents d'electricitat o els serveis sanitaris.

Alguns possibles exemples en què es podrien aplicar, en el futur, diferents proves pilot són a la gestió de les platges metropolitanes, amb l'aplicació de sensors Intel·ligents a les dutxes per detectar avaries i reparar-les evitant malbaratament d'aigua. També es pot determinar la potència necessària en l'enllumenat d'un parc segons l'hora del dia, permetent un important estalvi energètic. A més, les xarxes socials permeten als serveis tècnics de l'AMB estar permanentment connectats amb els usuaris, perquè qualsevol de les dues parts pugui alertar d'anomalies en els serveis. Amb aquests processos, l'AMB busca aconseguir tres de les màximes Smart City: participació, sostenibilitat i eficiència.
 

Font: AMB

tornar al llistat de notícies

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top