La Junta de Govern Local ha aprovat inicialment el projecte de l’estructura de contenció i anivellament de terreny per a la construcció d’un camp de futbol al parc de la Torrassa, amb un pressupost de gairebé 2 milions d’euros. Les obres és previst que comencin a principi de 2018, tindran un termini d’execució aproximat de nou mesos i afectaran una superfície de 6.700 m2, dels 32.500 m2 que té el conjunt d’aquesta zona verda.
El parc de la Torrassa, situat a la banda sud del barri que delimita amb les vies del tren, està ubicat en uns terrenys amb un fort desnivell, de 18 metres entre la part superior i la inferior. Els treballs previstos permetran deixar el sòl objecte de l’actuació anivellat i pla per a la ubicació del camp de futbol i per a la construcció d’un edifici de planta baixa en l’estructura de contenció, que quedarà integrada a l’entorn del parc.
El terreny de joc tindrà una superfície de 4.929 m2 i l’edifici que ubicarà els vestidors, les oficines, el magatzem, el local social i el bar, 470 m2. El pla d’execució preveu que, abans que acabin els treballs de l’estructura de contenció i anivellament de terreny, començaran les obres del camp de futbol i l’edifici de l’equipament esportiu.
El projecte fa especial incidència en l’accessibilitat del recinte, atesa l’estructura amb forts desnivells del parc de la Torrassa, de tal manera que totes les instal•lacions de l’equipament esportiu estaran al mateix nivell i seran accessibles.
També, es crearà la infraestructura per a la futura instal•lació d’un ascensor que facilitarà l’accés al parc i al camp de futbol des del carrer de l’Albereda, i es construiran unes escales des d’aquesta via com a nova entrada al recinte des de la part superior de la zona verda.
El camp de futbol és una antiga reivindicació del barri de la Torrassa, que se sumarà als altres equipaments municipals, educatius, culturals, socials i sanitaris ubicats als voltants de la part superior del parc: Regidoria del Districte II, Centre Cultural Collblanc-la Torrassa, Escola Santiago Ramón y Cajal, centre d’atenció primària, Casal de Gent Gran i Hotel d’Entitats del barri.