Apropar els automòbils i les motocicletes elèctriques als ciutadans és el principal objectiu del saló Expoeléctrico Fórmula-e que es realitzarà del 14 al 21 de setembre.
Apropar els automòbils i les motocicletes elèctriques als ciutadans per ajudar a impulsar la venda d'aquest tipus de vehicles, encara molt residuals, és el principal objectiu del saló Expoeléctrico Fórmula-i, que vol convertir Barcelona en la capital de la mobilitat sostenible.
Des del 14 al 21 de setembre, la capital catalana acollirà la segona edició d'aquest saló, que es presenta com el major esdeveniment de vehicles elèctrics del sud d'Europa i que arriba enguany a la seva segona edició.
La limitada autonomia dels vehicles elèctrics i les dificultats que encara es troben per trobar punts de recàrrega són els principals obstacles per a la generalització d'aquest tipus de mobilitat, especialment en l'actual context de crisi econòmica.
De fet, des de començament d'any a Espanya s'han matriculat només 377 cotxes elèctrics i 24 furgonetes d'aquestes característiques, el que suposa un percentatge molt petit, un 0,05% del total.
A més, dels 4.000 models de vehicles que estan en el mercat només una trentena utilitza aquest tipus d'energia no contaminant, mentre que els models de cotxes híbrids han passat de 35 a 58 entre 2010 i 2012, segons dades facilitades pel degà del Col·legi d'Enginyers Tècnics de Barcelona, Joan Ribó.
Durant la presentació del saló, el director de Expoeléctrico, Ramon Caus, la directora de l'Institut Català d'Energia de la Generalitat (ICAN), Maite Masià, i la tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona Sònia Recasens, han subratllat la importància de promoure els beneficis de la mobilitat elèctrica entre la ciutadania i d'impulsar la investigació en la indústria per superar els reptes plantejats.
El saló arrencarà aquest proper divendres, 14 de setembre, amb un programa d'activitats lúdiques i divulgatives, gratuïtes per als ciutadans, entre les quals destaca una caravana de fins a un centenar d'aquests vehicles i la possibilitat de provar bicicletes, motocicletes i cotxes amb aquesta tecnologia.
Quatre caravanes que partiran al mateix temps de quatre punts diferents de Catalunya convergiran divendres a l'Arc de Triomf de Barcelona, on els vehicles romandran per ser exposats davant els ciutadans.
L'endemà, s'obrirà una jornada de proves perquè qui ho desitgi pugui experimentar la conducció d'un vehicle elèctric, d'emissions zero, i conèixer els nous models de les principals marques del sector com el Renault Twizy, el Seat Altea XL Electric Ecomotive , el Nissan Leaf o el Peugeot Ion.
La campiona del món de trial i doble campiona del Ral·li Dakar, Laia Sanz, participarà en el circuit infantil de trial organitzat per l'empresa Gas Gas, amb motos infantils cent per cent elèctriques, mentre que els dies 21 i 22 es duran a terme unes jornades que reuniran experts del sud d'Europa.
El certamen ha organitzat també el 16 de setembre una campionat de conducció eficient a Terramar, a Sitges.
El saló serà un punt de trobada per a experts i marques que mostraran els seus últims models i tecnologies relacionades amb aquesta mobilitat elèctrica, entre ells, Seat, Nissan, Renault i Peugeot, que patrocinen l'esdeveniment.
El diputat d'Espais Naturals de la Diputació de Barcelona, Joan Puigdollers, ha reclamat un pla renove per al vehicle elèctric per tal d'ajudar a incrementar les xifres de vendes.
Recasens ha recordat que Barcelona acollirà el novembre de 2013 un congrés mundial del vehicle elèctric i que la capital catalana ja ocupa el lloc número deu en ciutats que promouen l'energia elèctrica.
Aquesta posició l'ha aconseguit, segons ha explicat, gràcies a iniciatives com la reducció del 75% de l'impost de matriculació per als vehicles elèctrics o aprovant ordenances per garantir llocs de recàrrega als aparcaments públics i privats.
Font: EFE