L'Ajuntament de Barcelona ha presentat aquest dimecres el programa 'BCN Open Challenge', un sistema de "compra pública innovadora" que es posa en marxa aquest exercici , amb un pressupost d'un milió d'euros, i que podria continuar en els propers anys.
En una sessió de treball amb periodistes, la tinenta d'alcalde de Promoció Econòmica, Sònia Recasens, ha explicat que el consistori convoca 06:00 concursos a nivell internacional, cadascun dels quals se centra en un "desafiament" que ha d'afrontar la capital catalana.
En els concursos, es poden presentar les empreses o grups d'innovadors que ho sol·licitin, cadascuna de les quals ha de presentar una solució innovadora en aquestes temàtiques: minimitzar els robatoris de bicicletes a Barcelona, sistemes de suport per prevenir l'aïllament entre persones grans, incentivar que els comerços facin servir les noves tecnologies, detectar ràpidament de paviment en mal estat, com monitoritzar fluxos de vianants a la ciutat i noves eines per digitalitzar els arxius per fomentar el seu ús ciutadà.
A l'empresa o al grup d'emprenedors que guanyi el concurs, el veredicte el determinarà un equip d'experts en cadascuna d'aquestes àrees, se li farà un contracte l'import se situarà entre els 60.000 i els 250.000 euros.
Si el guanyador no té seu a Barcelona, se li facilitarà un programa d'aterratge i creixement a la capital catalana, amb la cessió gratuïta d'espai durant mig any, assessorament financer, suport en la selecció de personal i a l'hora de contactar amb socis i altres administracions.
El gerent d'Economia i Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Barcelona, Jordi Joly, ha destacat que l'administració pública ha de "fomentar la innovació, el finançament i l'emprenedoria" i que les seves pròpies compres siguin una manera de fomentar aquests valors, i precisament, aquest és l'objectiu del 'BCN Open Challenge'.
Font : Europa Press