Comença el Mobile World Capital Barcelona

La Fundació Mobile World Capital Barcelona (MWCB) incrementa la seva activitat coincidint amb el Mobile World Congress per presentar els avenços de les seves iniciatives i potenciar una major presència de les pimes del sector TIC al congrés. Amb l'objectiu de mostrar el potencial de la digitalització en els diferents sectors de la societat, MWCB també estarà present en diferents espais de la ciutat de Barcelona amb iniciatives per a ciutadans i empreses.

Les principals línies de treball estratègiques sota les que s'emmarca l'activitat d'aquest 2016 són: capacitació de la societat per conviure amb un món digital, promoció i suport a les iniciatives emprenedores i expansió de la digitalització de l'ecosistema empresarial.


Innovació digital i negoci

La tercera edició de 4 Years From Now (4YFN), que reunirà més de 12.000 assistents i arribarà als 18.000m2 de superfície, es consolida com a espai d'interacció i de negoci per a emprenedors i startups digitals en el marc del congrés. Niklas Zennström, cofundador d'Skype i soci i CEO de Atomico, firma d'inversió internacional dirigida a companyies tecnològiques disruptives escalables a nivell global, i Stormy Simon, presidenta d’Overstock, la major botiga detallista dels Estats Units, són dues de les últimes incorporacions al cartell de 4YFN. Rich Miner, cofundador d'Android, Inc. i soci inversor a Google Ventures; Jimmy Wales, cofundador de Wikipedia i director executiu de la xarxa social TPO; Israel Ruiz, vicepresident executiu i tresorer del Massachusetts Institute of Technology (MIT); Nicola Mendelsohn, vicepresidenta EMEA de Facebook; i Marcus Weldon, director de tecnologia d'Alcatel-Lucent, són altres dels conferenciants destacats de la present edició.

Com en anteriors edicions, 4YFN tindrà lloc a les instal·lacions de Montjuïc de Fira de Barcelona entre el 22 i el 24 de febrer. El 25 de febrer, els assistents a 4YFN accediran a les instal·lacions de Mobile World Congress a Gran Via per agendar reunions amb expositors i visitants.

 
Transformació digital d'empresa i indústria

Amb l'objectiu d'expandir la digitalització i la innovació com a mecanisme per crear noves oportunitats de negoci, MWCB i GSMA organitzen el primer Mobile Lunch Barcelona. La trobada, que es celebra el 21 de febrer, va reunir més de 200 professionals de petites i mitjanes empreses del sector TIC, el comerç electrònic i els mitjans de comunicació digitals.

La proposta s'emmarca dins del pla estratègic de foment de les TIC impulsat per MWCB, que neix amb la voluntat d'intensificar la interacció i presència en fòrums sectorials d'empreses vinculades a aquest sector, el comerç electrònic o els mitjans de comunicació digitals. Per maximitzar aquest objectiu, MWCB ha signat diversos acords de col·laboració amb institucions i associacions de referència del sector TIC com el Cercle Tecnològic de Catalunya (CTecno), l'Associació d'empreses d'electrònica, tecnologies de la informació, telecomunicacions i continguts digitals (AMETIC) , Barcelona Tech City, l'Associació Espanyola de l'Economia Digital (Adigital) i la Mobile Marketing Association Spain (MMA). Totes elles estaran presents a Mobile Lunch Barcelona, trobada que també comptarà amb la presència de membres de les empreses del Pavelló Catalunya-Espanya impulsat per ACCIÓ i el Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme.

MWCB apropa també la transformació digital als professionals de la indústria amb Mobile Thinking Days, un programa executiu que ofereix coneixement, facilita l'intercanvi d'experiències i identifica oportunitats en l'àmbit de la transformació digital. La iniciativa, que compta amb la col·laboració de l'escola de negocis IESE Business School, de la consultoria estratègica Roca-Salvatella i de l'Associació Catalana d'Entitats de Salut ACES centra la seva edició 2016 al sector privat de la salut.

També en l'àmbit de la salut, l'equip de mHealth de MWCB i l'associació ECHAlliance organitzaran durant el congrés el "Digital Health & Wellness Summit", un esdeveniment de tres dies sobre salut mòbil que anirà adreçat a la indústria i als professionals del sector . Així mateix, el 25 de febrer mHealth oferirà el seminari "Motivating behavioural change through mobile technologies", dirigit a professionals del sector al Mobile World Congress.

En el marc del congrés, MWCB, la Generalitat de Catalunya, GSMA, l'AOC i els operadors de telefonia mòbil (Orange, Telefónica, Vodafone) presentaran, el proper 23 de febrer a l'estand de la Fundació, les conclusions de la prova pilot d'autenticació d'identitat mòbil entre dues administracions a nivell europeu en el marc de eIDAS, entre Finlàndia i Catalunya a través del servei Mobile Connect impulsat per GSMA. En aquest sentit l'equip de mLiving també presentarà els següents passos per al desplegament del Servei Mobile Connect en l'àmbit de l'administració catalana.

 
Capacitació digital: mSchools més enllà de les aules

El 20 de febrer va tenir lloc el primer Edu_Hack, un taller de co-creació a gran escala organitzat per mSchools. Durant la jornada es van crear i desenvolupar propostes pedagògiques que incorporen l'ús de la tecnologia a l'aula. El Edu_Hack reunir al voltant de 500 docents, estudiants universitaris i experts que van treballar de forma col·laborativa.

D'altra banda, el 25 de febrer, en el marc del Mobile World Congress, mSchools celebrarà la segona edició de Changing Education Together, un seminari destinat a analitzar el potencial de les tecnologies mòbils en l'educació i compartir bones pràctiques que comptarà amb la intervenció de la consellera de Presidència de la Generalitat de Catalunya Neus Munté, el CEO de GSMA Ltd, John Hoffman i Francesc Pedró director de la divisió de polítiques sectorials i tecnologies de la Informació en educació de la UNESCO.

La trobada reunirà 500 directors de centres escolars i representants polítics. El mateix dia es lliuraran els Mobile Learning Awards 2016, els premis que reconeixen les millors iniciatives educatives que utilitzen la tecnologia mòbil. En aquesta quarta edició dels premis es reestructuren per reconèixer exclusivament a docents i centres educatius sota dues categories: "Millors experiències d'aprenentatge amb tecnologia mòbil a l'aula" i "Escola més innovadora en Meducation".

 
Transformació digital a l'abast del ciutadà


MWCB amplia també la programació amb propostes que transcendiran els espais del congrés i de 4YFN amb l'objectiu d'apropar a la ciutadania el potencial de les solucions digitals.

La tercera edició del Mòbils Ready, la ruta mobile que apropa el congrés al ciutadà, ocuparà diferents comerços i espais de la ciutat per mostrar com la tecnologia pot millorar l'experiència de compra i la conducció a la ciutat. Així, els ciutadans podran experimentar en un entorn real com serà fer i compartir la llista de la compra a partir de dispositius connectats (IOT), reproduir els objectes d'un catàleg en una habitació virtual mitjançant ulleres de realitat augmentada, practicar esports de risc des una botiga del centre de Barcelona o reservar, accedir a una plaça d'aparcament sense baixar del cotxe. Totes aquestes experiències, accessibles per a tots els públics i gratuïtes, es donen cita entre el 19 i el 26 de febrer.

El Mobile World Centre, per tercer any consecutiu, es converteix de nou en un aparador d'innovació sobre tecnologia mòbil. Després de l'èxit de la passada edició, que va rebre 40.000 visitants, marques com Samsung, Huawei, LG, Motorola, Alcatel, BQ, ZTE i Acer, mostraran les últimes novetats en tablets, smartphones i wearables que presentaran al GSMA Mobile World Congress.
 

tornar al llistat de notícies

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top