El comissionat d’Educació i Universitats, Miquel Essomba, ha recordat que l’educació és una de les prioritats polítiques d’aquest Govern i ha destacat: “Més del 80% de la població d’aquest districte demana plaça a les escoles públiques, i no sempre estem en condicions de proveir aquestes places.” Segons Essomba, l’ampliació de l’Escola La Mar Bella, que estarà enllestida d’aquí a un any aproximadament, “permetrà donar resposta a part de la forta demanda que hi ha al districte”.
El regidor de Sant Martí, Josep Maria Montaner, ha destacat la qualitat arquitectònica que tindrà el nou edifici de l’escola i ha afegit que el projecte també preveu la rehabilitació de tota la plaça de Sant Bernat Calbó i el seu entorn. “S’iniciarà un procés participatiu per debatre i decidir com es transforma l’espai del davant de la plaça i el tram del carrer del Doctor Trueta fins a la rambla del Poblenou”, ha assegurat.
Reivindicació veïnal
Fa uns anys l’Arquebisbat de Barcelona es va plantejar la possibilitat de lliurar aquest edifici a la congregació de monges francesa de la Comunitat de l’Anyell, que tenien la intenció d’instal·lar-hi un convent. L’oposició veïnal a aquesta operació, a través de la plataforma Salvem la Repla, va dur al Govern municipal a intervenir-hi i adquirir l’edifici i el solar de l’església, mitjançant una compra directa que es va formalitzar en un acord de la Comissió de Govern el mes de desembre del 2016.