Cooltra, la companyia líder en mobilitat sostenible sobre dues rodes, continua amb el pla de creixement i expansió internacional i el 2021 ha invertit més de 10 milions d'euros que han anat destinats a l'ampliació de la flota que puja a 18.000 vehicles entre motos i bicicletes, el 75% de les quals són elèctriques. A més, l'exercici ha tancat amb una facturació global de 31,7 milions d'euros, fet que suposa un creixement del 44% respecte a l'any anterior, una tendència molt positiva que situa l'empresa a nivells prepandèmia. El 2021 destaquen dos nous aterratges internacionals: el desembarcament de la companyia a París amb el seu servei de motosharing -lloguer de motos elèctriques compartides- i l'entrada per primera vegada a Polònia de la mà de Just Eat, líder al sector de repartiment de menjar a domicili. A més, Cooltra ha continuat refermant la seva presència als països on ja estava present com Espanya, Portugal, Itàlia, França, Àustria i República Txeca.
“Totes les previsions apunten que el creixement en positiu que ha registrat Cooltra al llarg del 2021 es continuarà consolidant el 2022 a través del servei directe que oferim a l'usuari i acompanyant companyies que es troben en plena expansió tant a Espanya com a Europa. També col·laborant amb un nombre creixent d'administracions i cossos policials de l'estat en el seu camí cap a una mobilitat més sostenible i connectada. Seguirem invertint per continuar liderant una mobilitat respectuosa amb el medi ambient i per poder oferir els serveis més innovadors i una millora contínua dels mateixos”, afirma el CEO de Cooltra, Timo Buetefisch.
Paris i Milà, les ciutats estrella del 2021 a l'àrea B2C
La línia de negoci B2C de Cooltra, amb la qual és present a 4 països amb una flota de més de 11.000 vehicles, ha registrat una facturació de 18,2 milions d'euros el 2021, fet que suposa un 40% més que l'any anterior , que es va tancar amb 13M€. En aquesta àrea, la companyia ha fet un pas més en l'expansió internacional del seu servei de motosharing aterrant a París, on ja se situa com el segon operador en nombre de viatges i usuaris. Cooltra va ser pionera a Europa amb el llançament d'aquest servei a Barcelona el 2016 i va continuar sumant ciutats com Madrid, València, Lisboa, Roma i Milà fins a arribar el 2021 a la capital francesa. Actualment assoleix un total d'1,7 milions d'usuaris i des del seu naixement s'han estalviat més de 6.000 tones de CO2 cobrint més de 23 milions de viatges (71.000.000 quilòmetres) tots “zero emissions”. El creixement més destacat en l'últim exercici es registra al nord d'Itàlia, Milà, i és d'un 67% en comparació del 2020.
L'auge del delivery i el creixement notable de les flotes policials
Respecte a la línia de negoci B2B de la companyia, amb la qual és present a més de 50 ciutats repartides en 8 països amb una flota de més de 7.000 vehicles, ha tancat 2021 amb una facturació de 13,5 M€, fet que suposa un augment del 50% respecte als 9 M€ del 2020. Aquest creixement ve principalment propiciat per l'auge del delivery en els darrers mesos que ha impulsat amb força aliances amb companyies del sector, que estan expandint el seu negoci de la mà de Cooltra. Destaquen especialment Just Eat, amb qui recentment ha aterrat a Polònia ia més li ha adquirit una de les flotes de motos i bicis elèctriques més grans a Espanya superior a 1.300 vehicles; o Papa John's, que per primera vegada ha electrificat la seva flota a Espanya gràcies a Cooltra. Un altre acord rellevant signat el 2021 ha estat amb Getir, companyia especialitzada en el lliurament ultraràpid de la compra a domicili i que ha impulsat la seva aposta per la mobilitat sostenible adquirint 265 motos elèctriques a Cooltra que es repartiran entre Espanya i Portugal. En les dades de creixement, també hi ha influït l'augment de més del 90% dels lliuraments als cossos policials de l'estat a l'últim exercici, destacant principalment 45 motos lliurades als Mossos d'Esquadra i 80 que ha adquirit la Direcció General de la Policia de Madrid al desembre. Finalment, la companyia ha incorporat una nova modalitat de servei per a empreses, la venda de crèdit de sharing, novetat que està tenint una molt bona acollida a empreses com ara Mango. A més, el 2021 s'ha consolidat el sharing per a empleats, tarifes planes per poder utilitzar el motosharing i el bikesharing de Cooltra, llançat el 2020.