ENTREVISTA A IMMA GELABERT

ENTREVISTA A IMMA GELABERT

REGIDORA DE L’ÀREA DE TURISME, COMERÇ, EMPRESA I OCUPACIÓ DE L’AJUNTAMENT DE CASTELL-PLATJA D’ARO

"Els turistes de fora de la Unió Europea que passin les seves vacances a Platja d'Aro podran recuperar de forma immediata l'IVA de les seves compres".

 

Hi ha moltes maneres de dinamitzar el turisme i promocionar l’activitat econòmica. Una fórmula ben innovadora és la que està aplicant l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro amb la Gestió del Tax-Free. Els turistes de fora de la Unió Europea que passin les seves vacances a Platja d'Aro podran recuperar de forma immediata l'IVA de les seves compres.


1- Per qui no hi estigui molt familiaritzat, ens pot explicar què s’entén per Tax-Free?

El concepte es refereix a la possibilitat de comprar productes lliures d’impostos. Els turistes extra-comunitaris no estan obligats a suportar l’IVA en les seves compres, per aquest motiu tenen dret a la seva devolució.

2- Quantes empreses del sector comerç ofereixen aquest servei?

Entre el 60 i el 70 % de les empreses del nostre municipi.

3- Com funciona el punt City Cash Tax-Free aplicat a Platja d’Aro?

Quan els turistes fan les compres en establiments adherits a l’empresa Innova Tax Free poden sol·licitar un taló Tax-Free que llavors venen a gestionar a l’oficina City Cash (en el nostre cas a l’Oficina de Turisme), allà se’ls abona l’import de l’IVA.

4- I això quin cost té per l’Ajuntament?

Cap ni un; totes les despeses van a càrrec de l’empresa Innova Tax Free (personal, assegurança, material publicitari i informàtic, despeses de gestió, etc). L’Ajuntament només ha facilitat un espai per poder atendre els turistes.

5- On han ubicat aquest punt?

Nosaltres l’hem instal·lat a l’Oficina de Turisme de Platja d’Aro, atès que és un lloc conegut, cèntric i sobretot amb un horari prou ampli tots els dies de la setmana, per donar un bon servei.

6- Quins tràmits han de seguir els turistes?

Els turistes només han de sol·licitar el taló Tax-Free en el moment de fer la compra i després segellar-lo a la duana. Una vegada fet això l’han d’enviar en un sobre de franqueig pagat que també se’ls facilita. Per tal d’assegurar aquestes gestions, quan es reemborsa l’import de l’IVA , es pren nota de les dades de la seva targeta de crèdit. Si transcorregut un període marcat els turistes no haguessin fet l’enviament, aquesta quantitat els seria retirada del seu compte.

7- Ens podria fer una valoració, amb dades concretes, del què suposa implementar aquest sistema de gestió del Tax-Free pel turista i pels mateixos comerços?

Hem tingut operatiu el sistema durant els mesos de juliol, agost, setembre i octubre, atenent un total de 565 persones (talons). El reemborsament total ha estat de 21553,31 €, si tenim en compte que no ha suposat cap despesa per l’Ajuntament, però tampoc pels establiments adherits, penso que la valoració és molt positiva, atès que és molt possible que aquests diners s’hagin reinvertit en el mateix municipi. Aquest era l’objectiu perseguit i penso que podem dir que s’ha aconseguit.

8- Quants municipis catalans estan aplicant aquest sistema?

En aquest moment només coneixem Reus, Lloret i Barcelona (amb 3 punts City Cash) dins el territori català.

9- Així doncs queda molt camí per córrer... ho recomanaria a altres municipis turístics?

Entenc que és una bona proposta que ens permet donar un nou servei turístic més i que ajuda a potenciar la imatge del municipi, al mateix temps que suposa una possible reinversió de diners prou important com per tenir-la en compte. Penso que pels municipis turístics aquests són tres objectius que fan d’aquesta una proposta interessant.

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top