Barcelona convoca un concurs públic per reparar elements urbans

L'Ajuntament invertirà gairebé 4 milions d'euros en arreglar i conservar ponts, baranes i passos elevats de vianants, entre d'altres.
 
La dignificació de l'espai públic ha estat una conquesta de tres dècades d'ajuntaments democràtics. Ara que les grans obres han quedat aparcades, el repte dels consistoris-dels pocs que encara disposen d'alguna cosa de diners per invertir-és prolongar la vida del que tant va costar, evitar el deteriorament definitiu d'aquells llocs d'ús comú que carreguen amb el pes de vint anys passats a la intempèrie.

A Barcelona s'imposa el pedaç i la cura preventiva. Per això, l'Ajuntament ha convocat un concurs públic, amb una dotació de gairebé quatre milions d'euros, per al manteniment d'estructures vials i elements urbans qualificats com a singulars. El pressupost de licitació de les obres encarregades per la gerència de Medi Ambient i Serveis Urbans s'eleva a un total de 3,9 milions d'euros, que l'Ajuntament de Barcelona farà efectiva a les empreses adjudicatàries del contracte en tres anualitats: 1,3 milions aquest any; 1.950.000 el 2013 i 650.000 euros el 2014.

Les reparacions o substitucions dels elements més deteriorats es duran a terme en els deu districtes de la ciutat en un període de temps que no podrà superar els dos anys. Quan les obres hagin acabat, aquests espais-al voltant d'un centenar i mig-lluiran un aspecte similar al que tenien quan Barcelona va canviar de cara amb l'excusa dels Jocs Olímpics de 1992. La forta inversió en manteniment no és una novetat de l'actual govern. Ja els anteriors alcaldes, els socialistes Joan Clos i Jordi Hereu, van aplicar la màxima de millor reparar de fer de nou. Aquest contracte reforça aquella línia d'actuació.

D'una banda, se centra en alguns dels elements del paisatge urbà més castigats per un ús intensiu, per l' incivisme o simplement pel temps. Es tracta de ponts-excepte els de les rondes, que mengen a part-, pèrgoles, túnels, murs i talussos, Però, d'altra banda, el pla de manteniment incideix també en escales i rampes, uns 250 quilòmetres de baranes, passamans i barreres de seguretat, gairebé 30.000 bancs públics -en molts casos la intervenció es limita al pintat o envernissat- i prop de 100.000 pilones (pals clavats a terra per impedir el pas o l'estacionament de vehicles) als carrers de vianants o semi-peatonals.

En definitiva, elements d'ús quotidià, complementaris de les grans infraestructures però necessaris per al bon funcionament de la ciutat. En el projecte licitat, que té com a termini màxim per a la presentació d'ofertes fins al 19 de març, s'ha inclòs també la reparació d'alguns paviments que requereixen un tractament especial, com els de l'avinguda Icària, el passeig Marítim i una part de la plaça Catalunya.

Encara que no fa referència a obres amb importants afectacions ni mereixerà grans presentacions, aquest no és un contracte menor, ni pel seu valor econòmic ni per ni per la seva importància. La seva finalitat, assenyalen fonts municipals, és "portar a terme un gran manteniment preventiu i programat", conseqüència de les inspeccions dels elements exteriors i de les grans infraestructures, sobretot les més perjudicades per la proximitat del mar. "Es tracta-afegeixen les mateixes fonts-d'evitar que petites patologies acabin derivant en problemes més greus i que requeririen una intervenció més cara i amb més afectació a la vida ciutadana".

Font: La Vanguardia

tornar al llistat de notícies

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top