Imparable creixement d’Internet en tots els àmbits d’ús i de negoci

L'informe de la Societat de la Informació 2011 de Fundació Telefònica constata la revolució que suposa Internet com a eina de comunicació i negoci.

Fundació Telefònica ha presentat aquest matí el seu informe anual sobre la Societat de la Informació a Espanya, que ja està disponible per a baixar en línia (pdf) i la seva consulta en format de llibre electrònic.

L'estudi constata l'imparable creixement d'internet al nostre país en tot els àmbits d'ús i negoci. El 67,1% dels 47 milions d'espanyols és usuari d'internet, fet que suposa un augment del 4,5% respecte al 2010. El 95% dels joves d'entre 16 i 24 anys són internautes, però el major creixement en l'ús de la xarxa es dóna en el sector de la població d'entre 45 i 50 anys: la penetració d'internet en aquest segment passa d'un 60 a un 65% en només un any. El 71,4% dels internautes (16,6 milions d'espanyols) es connecta cada dia a internet.


Explota l'accés a internet a través del mòbil

Espanya està al capdavant d'Europa en connexió a internet a través de dispositius mòbils. El 20% de la població internauta es connecta a la xarxa a través del mòbil, nou punts per sobre de l'11% de la mitjana que registra la Unió Europea.

Una de les dades més reveladores de l'informe de Fundació Telefònica és el referent a la penetració de la banda ampla a través del mòbil. A Espanya, el 63,9% de les llars té accés a internet, un 8,1% que el 2010. La banda ampla fixa ha crescut un 6,3% a les llars espanyoles, i la fibra òptica un 211%, encara que aquest últim tipus de connexió a penes suposa en 1,4% del total (158.000 línies en total).

Molt més significatives són les 13.960.000 de línies de banda ampla mòbil que existeixen al nostre país, fet que suposa un creixement un 28,5% major que en banda ampla fixa. En conseqüència, ja hi ha a Espanya més línies de banda ampla mòbil que de banda ampla fixa (29,7 línies mòbils per cada 100 habitants i 22,9 línies fixes, respectivament).

De fet, els smartphones ja són els terminals intel•ligents més venuts al món per sobre dels PC portàtils. I això passa malgrat que en la meitat de les llars d'Espanya hi ha almenys un portàtil. Un 46,3% dels espanyols té un telèfon intel·ligent: el 70,1% dels usuaris de smartphones es connecta a internet a través de connexió internet, mentre que el 58,1% ho fa a través de tecnologia 3G.
 

El món digital afavoreix l'expansió de l'economia

Internet ha canviat definitivament els hàbits de comunicació, oci i consum dels espanyols: el 16,6% llegeix llibres en format digital, un 50% més que el 2010 (en el sector de la població d'entre 55 i 64 anys aquest hàbit ha crescut ni més ni menys que un 160% l'últim any), més d'una tercera part dels espanyols consumeix premsa digital, un 39% més que el 2010; activitats com la planificació i reserva de viatges, la consulta d'adreces i la compra de productes de segona mà ja es fan més de forma digital que de la manera tradicional.

De fet, tres de cada quatre universitaris espanyols consideren els seus dispositius mòbils imprescindibles en la seva vida. La meitat dels joves consideren que els seus gadgets són un recurs vital, com l'aire que respiren o els aliments que ingereixen. Consumim cada vegada més continguts digitals, i ho fem simultàniament. Els continguts en línia més populars són els vídeos (pel•lícules: 32,2% dels internautes; sèries: 26,9%), la música (13,3%) i els jocs en xarxa (9,5%).
 

El comerç electrònic creix un 23,1%

Internet també ha canviat diametralment la manera en què ens comuniquem i ens relacionem en la nostra vida personal i professional. Els joves utilitzen una mitjana de 4,2 canals per interrelacionar: el telèfon fix, els SMS, les comunicacions mòbils (aplicacions tipus WhatsApp), les relacions personals (cara a cara) i les xarxes socials són els principals maneres de relacionar-se, i s’ utilitzen a la vegada.

La influència d'internet en el procés de compra també ha augmentat de manera singular. El comerç electrònic ha crescut un 23,1%, modificant radicalment els nostres hàbits d'informació i consum: el 46,6% dels espanyols consulta a la xarxa informació sobre salut (consulta sobre malalties, nutrició o medicaments), i comparteixen les seves experiències amb altres pacients a les xarxes socials específiques o genèriques.

Finalment, l'e-Administració ha suposat el 2011 una important font d'estalvis per a les arques de les empreses i de l'Estat, més de 3.000 milions d'euros en total.
 

Font: La Vanguardia
 

tornar al llistat de notícies

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top