El Consell Comarcal del Vallès Occidental estudia com mancomunar serveis

El Consell Comarcal del Vallès Oriental ha acordat posar a disposició dels ajuntaments les eines per estudiar quins serveis es poden mancomunar i així iniciar noves línies de col·laboració. Amb aquesta idea, ahir mateix, la Comissió de Govern del Consell Comarcal va donar llum verda al contingut d’un qüestionari, del qual es va donar compte en el transcurs del Ple.

La realització d’aquesta enquesta es va plantejar en el Consell d’Alcaldes celebrat el 4 d’octubre on els representants municipals van constatar les dificultats econòmiques que havien d’afrontar i, per tant, la necessitat d’iniciar un estudi sobre possibles fórmules de mancomunar serveis.

“La capacitat del Consell Comarcal per coordinar polítiques comunes i el nostre coneixement del territori i la bona entesa entre totes les administracions locals ens posa en una posició idònia per encarar aquest ambiciós pla”, comenta el president del Consell Comarcal i alcalde de Canovelles, José Orive.

El contingut de l’enquesta busca impulsar noves relacions de treball en xarxa compartint recursos i sumant esforços per millorar la capacitat d’acció al voltant d’uns objectius comuns, que és donar el millor servei possible als ciutadans.

Amb aquesta idea es vol estudiar la possibilitat de replantejar, mitjançant un estudi a fons, el dimensionament d’alguns serveis del Consell Comarcal i dels propis ajuntaments i també encarar fórmules de col•laboració per aprofitar sinèrgies i optimitzar així recursos municipals i comarcals.

El qüestionari està concebut en tres blocs. El primer, estableix prioritats de serveis contemplats en el Pla d'Actuació Comarcal (PAC) que encara no s’han iniciat. El segon, busca detectar actuacions, programes i/o serveis susceptibles de ser mancomunats. Amb el tercer bloc s’aprofita per avaluar els propis serveis que actualment gestiona el Consell Comarcal i que poden ser susceptibles de ser millorats o replantejats.

El contingut del qüestionari està enfocat en set línies estratègiques: participació en la presa de decisions del territori, detecció de necessitats, especialització i optimització de la xarxa comarcal de serveis, millora contínua i excel•lència, desenvolupament socioeconòmic, atenció al medi ambient i atenció a les persones.

L’enquesta s’enviarà a través del sistema EACAT a totes les alcaldies. El termini per a què cada ajuntament prepari les seves propostes serà de dos mesos amb la idea que, a finals de gener, el Consell Comarcal ja hagi rebut totes les enquestes omplertes pels ajuntaments. Una vegada fet l’informe i extretes les conclusions, es visitaran tots els ajuntaments per concretar més les possibles actuacions a emprendre.

Ajuntaments i Consell Comarcal del Vallès Oriental aposten, així, per iniciar una nova etapa on la concertació i la col•laboració siguin la punta de llança d’una nova manera de encarar el futur per assegurar la supervivència d’uns serveis públics de qualitat mitjançant la concertació i una col·laboració més estreta.


Font: cc  del Vallès Oriental


 

tornar al llistat de notícies

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top