El Pla de Mobilitat Urbana de Lleida preveu invertir prop de cinc milions d'euros durant els pròxims sis anys

La Comissió d'Urbanisme, Medi Ambient, Mobilitat i Territori de l'Ajuntament de Lleida ha donat llum verda al Pla de Mobilitat Urbana, que preveu una inversió de prop de cinc milions d'euros fins al 2017. Aquest estudi és un instrument important de planificació que ha de permetre orientar les actuacions estratègiques per aconseguir una mobilitat més segura, més confortable i, en definitiva, més sostenible a la ciutat de Lleida. Entre altres actuacions, el pla preveu la redacció d'un estudi per redistribuir i reestructurar les línies actuals de bus urbà per fer-les més efectives, millorar la mobilitat en bicicleta per la ciutat i una aposta per fer més accessible la ciutat per als vianants.

El document definitiu sobre el Pla de Mobilitat s'ha obtingut després de mesos de recollida de dades amb un llarg procés de participació ciutadana -en què han participat 37 entitats i 680 particulars-. Així, la memòria de l'estudi preveu un seguit d'actuacions destinades a fer més segura i sostenible la ciutat de Lleida i a millorar-ne la mobilitat. En aquest sentit, la Paeria treballarà en l'eficiència de la xarxa del transport públic, fent un estudi per redistribuir i reestructurar les línies d'autobús actuals perquè siguin més efectives, així com en millorar la mobilitat en bicicleta i continuar apostant per fer més accessible la ciutat a peu amb la vianaltizació de més carrers i places de la ciutat.

Amb aquests objectius, la primera tinenta d'alcalde, Marta Camps, ha explicat que l'Ajuntament de Lleida preveu reduir en els propers 6 anys un 6% els desplaçaments en vehicle privat a la ciutat i, d'aquesta manera, augmentar els usuaris del transport públic, a peu o en bicicleta que actualment representen el 55% dels desplaçaments que es fan a Lleida. En aquest sentit, ha destacat que cada dia es fan a la capital del Segrià 566.000 desplaçaments, més de la meitat dels quals en transport públic o modes no motoritzats. Així, en els darrers anys el creixement de la mobilitat a peu i en bicicleta ha estat del 14,9% i en transport públic el 18,6%, per tant, molt més que el vehicle privat que ha crescut prop d'un 4%, ha explicat Camps. 

El Pla de Mobilitat Urbana ha consensuat 22 objectius i 86 propostes en base a la diagnosis tècnica, al procés de participació ciutadana i a les aportacions de diferents grups polítics.  Per controlar la seva correcta aplicació s'han creat 58 indicadors de seguiment anual. Es tracta de variables tant qualitatives com quantitatives que permetran valorar la progressiva implantació del Pla.


Puja un 9,16% la tarifa de l'aigua i el servei de bus, un 4,60% de mitjana

La Comissió d'Urbanisme també ha aprovat, amb els vots favorables de PSC i CiU i l'abstenció del PP, la modificació de les tarifes per al 2012 del servei d'abastament i sanejament de l'aigua i les del servei de transport urbà de viatgers, així com l'acord de col•laboració del procés de transició de títols propis de l'Ajuntament de Lleida als títols del sistema tarifari integrat al Consorci del transport públic de l'Àrea de Lleida.

Per una banda, s'aplica una actualització dels costos que repercuteix en un increment del 9,16% en la tarifa de l'aigua, que passa a ser una mitjana de 0,44 euros/m3. Camps ha justificat l'augment per la implementació de la xarxa que s'ha fet els darrers cinc anys (un 23% més), a més d'una sèrie d'inversions que s'han fet per valor de més de 30 milions d'euros i per la pujada del preu a mitjans del proper any que la Paeria paga a la Mancomunitat de Pinyana. La tinenta d'alcalde, però, ha remarcat que tot i la pujada, les tarifes de l'aigua a la ciutat de Lleida Lleida paga un 45 % menys que la mitjana de la demarcació de Lleida, un 67% menys que la mitjana catalana i un 52% per sota de la mitjana estatal.

En relació a les tarifes del servei del transport públic, l'increment mitjà per al 2012 serà del 4,60%, ja que es congelen les tarifes de la T-Nostra A i B, la T-Jove i la T-Estudiant, i el bitllet senzill augmenta un 10% i passarà a costar 1,10 euros. Tot i això, Camps ha remarcat que no es tracta només d'un canvi en les tarifes sinó d'un canvi de model i de gestió en el transport públic, ja que el servei de la capital del Segrià s'integra plenament al transport metropolità de l'Area de Lleida de l'ATM, canvi que, segons Camps potenciarà l'usuari habitual del servei. Així, desapareix a partir de l'1 de febrer la targeta T-10 de Lleida, que es podia recarregar i utilitzar els 10 viatges durant tot l'any, i a partir d'ara s'hauran d'utilitzar les targetes dels títols integrats de l'ATM.


Font: ACN


 


 

tornar al llistat de notícies

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top