Endesa ha substituït el 32% dels vehicles de combustió de la seva flota de curt recorregut per vehicles elèctrics.
Endesa, en línia amb la seva política de lluita contra el canvi climàtic, ha evitat l'emissió de més de 3.000 tones de CO2 gràcies a l'ús de vehicles elèctrics purs i híbrids a la seva flota durant els últims set anys.
Des de 2010, la companyia, en el marc del seu pla de renovació de flotes, ha substituït el 32% dels vehicles de combustió de la seva flota de curt recorregut per vehicles elèctrics.
Actualment, Endesa compta amb 26 vehicles elèctrics al seu parc mòbil, i està previst incorporar 11 més en els pròxims mesos.
La companyia compta des de 2008 amb la major flota de vehicles híbrids d'Espanya. La xarxa de vendes d'Endesa té, a hores d'ara, 407 models.
L'ús del vehicle elèctric o híbrid comporta una important millora a escala mediambiental, però també pel que fa a despesa econòmica. La seva utilització ha suposat per a Endesa un estalvi anual de combustible d'entre un 20 i un 40% en el cas dels vehicles híbrids. En el cas dels vehicles elèctrics purs, en els últims 4 anys s'han estalviat un 80% dels costos de combustible: un vehicle elèctric consumeix una mitjana de 18 kWh en 100 km, amb un cost de 2,50 euros, la qual cosa seva posa un estalvi de 1,60 euros diaris tenint en compte la distància mitjana que recorre la flota d'Endesa.
eParking
Endesa disposa d'una extensa gamma de productes de mobilitat elèctrica que inclouen infraestructura de recàrrega i tecnologies de microxarxes, i ha integrat tot aquest desenvolupament tecnològic en un pioner i-Pàrquing instal·lat a la seva seu social de Barcelona.
L'e-Pàrquing és un demostrador de gestió eficient de recàrrega per a flotes privades de vehicle elèctrics. Amb una superfície de 500 m2, l'espai compta amb 24 punts de recàrrega convencional, de 3,7 kW, que i empren entre cinc i vuit hores a recarregar completament la bateria d'un cotxe elèctric.
Disposa també del nou punt de recàrrega ràpida FASTO (Fast Together) desenvolupat per Endesa i Enel i que incorpora els tres tipus de connectors que hi ha actualment al mercat, de manera que es podran carregar tot tipus de vehicles elèctrics, independentment del fabricant. Els vehicles poden carregar gairebé completament la seva bateria en aproximadament 15 minuts.
A més, el pàrquing també compta amb un punt de recàrrega bidireccional o vehicle to grid (V2G). Aquesta tecnologia permet tant que es recarregui el vehicle normalment com que el vehicle torni a la xarxa l'energia emmagatzemada que no ha utilitzat i doni així subministrament elèctric a l'edifici en un cicle d'eficiència que s'autoalimenta. Tots els punts instal·lats començaran en breu a fer servir l'electricitat procedent de les plaques solars instal·lades a la coberta de l'edifici, de manera que l'emissió de CO2 per quilòmetre recorregut seria pràcticament nul·la.
El desenvolupament del eParking està emmarcat en la iniciativa europea Green eMotion, un projecte europeu de referència en l'impuls de la mobilitat elèctrica.
Font: HYE