El bus elèctric de TMB ja circula pels carrers de Barcelona

Barcelona compta des de fa diverses setmanes amb el seu primer autobús elèctric pur. El model de la firma xinesa BYD està circulant pel moment sense passatgers recorrent diferents línies de TMB fins que sigui incorporat en unes setmanes a una línia en concret amb base a la cotxera d'Horta.

Fa uns mesos, l'Ajuntament de Barcelona, Transports Metropolitan de Barcelona ( TMB ) i BYD han arribat a un acord per al contracte per Leasing d'un autobús elèctric durant un període de dos anys. Transcorregut aquest temps i si les proves efectuades són satisfactòries , es tractarà la compra d'aquesta i altres noves unitats.

Encara que en un primer moment es va pensar en el model EBUS -12, que la firma xinesa mou per Frankfurt, Budapest, o Brussel·les, finalment serà el K9, un autobús una mica més petit però amb similars prestacions.


L'autobús

L'autobús K9 és del tipus estàndard, de 12 metres de longitud, tres portes i capacitat per a uns 75 passatgers. El propulsor és un conjunt de dos motors elèctrics de 90 kW cadascun, alimentats per una bateria d'ió - liti amb nucli de ferro de 324 kWh. Segons el fabricant, el cotxe es pot carregar en cinc hores i té una autonomia de 250 quilòmetres, suficient per a una jornada de servei en una línia urbana.

Consum

Segons BYD seu consum és de 100 kWh cada 100 km, encara que en les proves realitzades a Holanda aquest consum es va elevar fins als 125 kWh. Tot i això, el cost de l'energia elèctrica davant del dièsel d'un autobús d'última generació suposa gairebé dos terços menys, pel que l'amortització segons el director general d'Autobusos de la companyia , Jaume Tintoré seria d'uns 14 anys.

Medi Ambient

Per l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, l'estrena d'aquest autobús s'emmarca dins de les polítiques per a una ciutat intel·ligent que Barcelona ja ha promogut amb la moto, la bicicleta i el cotxe elèctric, i ha situat l'acord amb BYD en el marc de la seva visita institucional a la Xina.

La prova intensiva de l'autobús de BYD permetrà contrastar si un vehicle elèctric pur, alimentat per bateries i que no emet localment gasos de cap tipus , pot assumir un servei de transport de passatgers en una ciutat com Barcelona amb prestacions similars d'autonomia, confort i rendiment a un altre vehicle de la flota actual i amb uns costos per viatger i quilòmetre també equivalents.

 

tornar al llistat de notícies

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top