El seu contingut, de caràcter preventiu i orientador, té com a finalitat millorar la cultura ètica de les persones destinatàries del Codi. A aquest efecte, el Codi articula un sistema de garanties per mitjà de dos canals on qualsevol persona pot adreçar les qüestions ètiques que es puguin plantejar en el marc de qualsevol procediment de compra pública, i preveu un sistema de seguiment i avaluació per garantir-ne l’eficàcia.
Més enllà dels principis de la contractació pública que estableix la normativa vigent, la dimensió ètica de la contractació pública es fonamenta en el comportament correcte i no censurable, com a condició necessària per a una bona administració dels serveis públics.
Així mateix, per complir amb els valors i principis ètics en la contractació pública, i sens perjudici dels deures legalment establerts d’obligatori compliment, les persones destinatàries del codi hauran d’observar les conductes recomanables de bones pràctiques vinculades a cada valor i principi ètic.
Les persones destinatàries del Codi són els alts càrrecs, els càrrecs electes, el personal directiu del sector públic, el personal eventual, el personal funcionari i el personal laboral al servei de la Generalitat de Catalunya i del seu sector públic, i dels ens locals adherits, que intervenen, directament o indirectament, en la identificació de la necessitat, preparació, proposta, tramitació, valoració, assessorament, fiscalització, adjudicació i/o formalització dels contractes públics i en el seguiment de l’execució dels contractes públics.
Autor: Marcos Sánchez
Faura-Casas