Honda ha presentat a Barcelona el seu model FCX Clarity, el primer vehicle elèctric que funciona amb una pila de combustible alimentada amb hidrogen que es fabrica en sèrie i està homologat per circular.
Els principals avantatges respecte als cotxes elèctrics de bateries són la rapidesa de recàrrega i l'autonomia. La diferència d'aquest model amb els vehicles elèctrics de bateries és que genera la seva pròpia electricitat a partir de l'hidrogen emmagatzemat en un dipòsit mitjançant una pila de combustible i , l'hidrogen, en reaccionar amb l'oxigen de l'aire, genera l'electricitat necessària per moure el vehicle, emetent a l'exterior només vapor d'aigua.
Els principals avantatges d'aquesta tecnologia comparada amb els vehicles elèctrics de bateries són la rapidesa de la recàrrega, ja que el dipòsit d'hidrogen s'omple en tres o quatre minuts, i l'autonomia, ja que l'Honda FCX Clarity pot circular fins a 460 quilòmetres sense recarregar.
El FCX Clarity es fabrica al Japó i es comercialitza en aquest país i a Califòrnia (Estats Units), encara que amb poques unitats i sempre en règim de leasing per a empreses i institucions, i durant aquesta setmana circula per Barcelona per mostrar-lo als tècnics i experts que participen en la IV Conferència Alternative Powertrein Systems, que organitza la Societat de Tècnics de l'Automoció.
Presentat a la ciutat comtal
L'Honda FCX Clarity pot circular fins a 460 km sense recarregar Per a la realització d'aquestes proves a Barcelona, Carburos Metálicos ha instal•lat un equip de subministrament d'hidrogen mòbil que funciona com sortidor de carburant per a aquest model.
El president d'Honda a Espanya, Marc Serruya, ha participat en l'acte de presentació del vehicle a Barcelona, així com l'alcalde de la ciutat, Xavier Trias, que ha conduït el cotxe, el tercer tinent d'alcalde, Antoni Vives, i el director general de Carburos Metálicos, Francesco Maione.
En declaracions als mitjans, Trias s'ha mostrat satisfet que els avenços tecnològics en l'àmbit de la mobilitat elèctrica es presentin a Barcelona, i s'ha mostrat "sorprès" de l'autonomia i la rapidesa de recàrrega del model d'Honda.
A Europa per a 2015
El president d'Honda a Espanya ha explicat que el cost unitari del model és encara "enorme" perquè la poca maduresa de les plataformes de subministrament d'hidrogen no permet entrar a fabricar produccions massives del vehicle.
La multinacional japonesa preveu iniciar la comercialització del FCX Clarity a Europa el 2015, encara que amb poques unitats, una cinquantena, una flota similar a les que actualment circulen al Japó i Estats Units.
Font: 20minutos.es