El Radar de tram redueix un 74% les infraccions per excés de velocitat

El passat 30 d’octubre la regidoria de Mobilitat va posar en marxa en període de proves el primer radar de tram de la ciutat, instal•lat a la Ronda de Dalt en l’àmbit comprès entre la plaça Karl Marx i el Nus de la Trinitat.
L’objectiu era reduir els accidents en una via on cada dia hi circulen més de 150 mil vehicles, i que en aquest tram era un 25% més alt que a la resta de la Ronda en sentit Trinitat. El radar cobreix una longitud de 3 quilòmetres en què la pendent és més alta, la velocitat màxima és de 60km/h i on hi ha una alineació amb el sol en el moment de sortida i posta de sol.

Finalitzat el període de proves, s’han analitzat les dades que ha recollit el radar de tram i s’ha constatat que, malgrat no estar funcionant de manera definitiva, ha obtingut resultats positius.


Reducció de la velocitat

Des de la comunicació d’inici de la prova, el nombre de vehicles que han superat la velocitat permesa en el tram esmentat s’ha reduït en un 74,5% passant dels 3.085 vehicles setmanals, abans de la comunicació, als 785 vehicles setmanals després de la comunicació.

L’Ajuntament de Barcelona valora satisfactòriament els resultats d’aquesta prova, que ha permès un notable increment del respecte al límit de velocitat.

Finalitzat aquest període, el Govern Municipal considera que els conductors han pogut dur a terme el corresponent procés d’adaptació i per tant, a partir d’aquest dilluns 1 de febrer el radar es posarà en marxa de manera definitiva i es començaran a sancionar aquells conductors que superin la velocitat permesa.

Paral·lelament, es retiraran els dos radars de punts que fins ara estaven situats en aquesta mateixa ubicació. Alhora el Govern Municipal durà a terme una avaluació de l’evolució de l’accidentalitat durant un període més llarg per valorar la implantació d’aquesta tecnologia.

L’entrada en funcionament del radar de tram estarà convenientment senyalitzada i s’avisarà als conductors mitjançant els panells informatius.


Aposta per la reducció de l’accidentalitat

L’Ajuntament de Barcelona té entre les seves prioritats la reducció de l’accidentalitat i dels sinistres viaris a la capital catalana i, en aquest sentit, treballa de manera transversal per tal d’aplicar polítiques i mesures concretes que permetin reduir els accidents de trànsit a la ciutat. Aquesta problemàtica s’aborda, per una banda, des de la conscienciació i la sensibilització de la ciutadania, i per l’altra, amb mesures concretes que permetin incidir i disminuir les conductes de risc.

A Barcelona un dels factors que més influeixen com a causa indirecta sobre els accidents, i que agreugen els seus efectes, és l’excés de velocitat.


Control a tot el tram

Els radars clàssics controlen la velocitat en un punt, però el radar de tram incorpora una tecnologia de càmeres i lectura de matrícules que permet calcular la velocitat mitjana a la qual ha circulat un vehicle a tot l’àmbit que es controla.

D’aquesta manera el sistema identifica aquells vehicles que superen el límit de velocitat de forma continuada.

El radar de tram permet estudiar els moviments i els fluxos circulatoris i obtenir dades per a posteriors estudis en l’àmbit de la mobilitat. També evita l’efecte frenada-accelerada que sovint es produeix davant de la instal•lació d’un punt de control de velocitat fix.

Per altra banda, amb aquesta tecnologia el conductor té la possibilitat de corregir al llarg del tram un excés de velocitat puntual.

 

 

tornar al llistat de notícies

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top