Els ciutadans augmenten la tramitació electrònica a les tardes d'un 17% a un 37%

La Covid-19 està provocant molts canvis en tots els nivells de les nostres vides i treballs. També ha canviat la forma en què els ciutadans fan els seus tràmits amb l'administració. Segons ADTENDE SL, companyia aliada de BUISI TOOLS SL i creadora del servei OAC360º, l'actual pandèmia ha canviat els costums horaris a nivell de tramitació. Segons les seves dades analítiques abans del Covid-19, l'exercici de la tramitació electrònica en horari de tarda entre la població representava el 17,47% del total d'accions. La tendència ha estat modificada actualment per una taxa d'assistències en tramitació electrònica en franja horària de tarda representant ja el 37,54% del total.

L'innovador servei OAC360º té ja un recorregut real de més de dos anys, la qual cosa els ha permès prendre el pols real a la tendència horària dels ciutadans pel que fa a tramitació amb les seves administracions es refereix. Es tracta d'indicadors objectius sobre una base de comprovació àmplia ja que el servei es presta de forma ininterrompuda a l'administrat de 8 del matí a 8 del vespre (8:00 a 20: 00h).

En els primers mesos, es va confirmar el ja dit, per més que el servei estigui disponible 12 hores ininterrompudes, l'activitat s'estava concentrant de mitjana i en un 90% entre les 9 i les 14 hores. Amb l'acció comunicativa adequada, els ajuntaments que compten amb el servei, han anat induint un cert canvi de comportament en els usuaris de OAC360º, i amb el temps, la tendència ha anat canviant i s'ha suavitzat la corba, incrementant sensiblement l'activitat de assistència en horari entre les 14 i les 20 hores. Però persistia una majoria que seguia cenyint-se a l'horari a què l'administració ens ha acostumat.

Amb l'arribada de la Covid-19, el confinament ciutadà, el tancament dels serveis presencials de les administracions públiques, i com a única sortida disponible la tramitació electrònica (tant per a treballadors públics com per a la ciutadania) aquesta tendència ha canviat notablement.

Ja fa uns anys, va ser una revolució en el sector públic la introducció de canvis horaris com per exemple en els ajuntaments, per començar a oferir atenció a el públic a les tardes, en un honorable intent d'acabar amb allò de el clàssic horari d'oficines de 9 a 14h (el més generalista). Ràpidament es va constatar que no es precisava el mateix nombre d'efectius. Les tardes eren molt menys concorregudes, i amb un reforç de personal disponible era suficient per cobrir el servei.

Més o menys, el mateix va ser succeint amb la quimera que els dissabtes eren dies imprescindibles per atendre el públic. En aquest cas, avui dia poc es manté ja aquest calendari. Obrir tardes i dissabtes va ser una avançada voluntariosa, que encadenaria amb el gran canvi que anava a catalitzar l'entrada en funcionament de l'administració electrònica, sobretot en el seu buc insígnia, les plataformes de registre en línia 24x7.

Des de llavors, però, alguna cosa s'ha resistit a canviar. L'activitat del ciutadà ha seguit concentrant-se, sigui quin sigui el canal escollit, en l'horari clàssic d'oficines de tota la vida. La corba ha seguit, fins fa poc, fins a l'arribada sorprenent de la Covid-19, clarament situada entre les 9 i les 14 hores. En el que portem de pandèmia l'ús per part dels ciutadans del servei OAC360º, en horari de tarda, en els municipis que disposen de el servei, s'ha incrementat en un 668,14% respecte a les assistències sol·licitades en el clàssic horari de matí típic de totes les administracions. En termes generals la taxa d'assistències en tramitació electrònica en franja horària de tarda ha passat del 17,47% al 37,54% del total.





 

tornar al llistat de notícies

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top