En els últims anys la digitalització de l’administració pública ha crescut i avançat a un ritme exponencial a favor de la qualitat i versatilitat dels serveis públics. El nombre de tràmits i gestions que es poden fer a les seus electròniques dels diferents Ens públics només ha anat, com és natural, en augment. En l’actualitat la ciutadania, en relacionar-se amb l’administració pública, en pocs casos necessita anar presencialment a l’Ens i en altres, fins i tot, el tràmit telemàtic, és l'única via possible.
La digitalització i modernització de l’administració pública aporta amplis beneficis logístics i organitzatius, entre d’altres, tal com queda reflectit i demostrat amb la implementació d’iniciatives i polítiques nacionals e internacionals com l'índex Europeu de l'Economia i la Societat Digitals (DESI), Pla de la Digitalització de Pimes 21-25, Fons Europeus NEXTGEN, Europa 2030, Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, Espanya Digital 2025, etc.
Aquesta transició ha d’anar acompanyada de mesures de comunicació i adaptació perquè la ciutadania pugui acostumar-se i pugui accedir a tots els avantatges que la digitalització proporciona. Alhora, s’han d’aplicar principis bàsics de caràcter social per no excloure part de la població d’aquest gran canvi.
Per cobrir aquestes necessitats Adtende, empresa especialitzada a oferir serveis especialitzats al sector públic, va crear OAC360º, servei d’assistència en la tramitació electrònica, assistint a la ciutadania a efectuar els seus tràmits telemàtics amb l’administració, des d’on vulgui i durant 12h ininterrompudes de dilluns a divendres. Posteriorment, Adtende, va crear la versió d'OAC360º per a Serveis Socials per dotar a les treballadores socials municipals d’un reforç i suport per enfortir la logística de Serveis Socials.
Aquests dos serveis plegats, recentment, han superat la barrera de les 300.000 assistències en el poc temps que porten en funcionament, fet que posa en relleu la necessitat d’aquest tipus de serveis enfocats i creats per la ciutadania. Així aconseguint una millor implementació de la transformació digital de l’administració pública amb tots els beneficis, per a l’administració i per a la ciutadania, que aquesta comporta.
Queda palès, que una evolució com és la transformació digital de les administracions públiques no pot existir sense un acompanyament rigorós a la ciutadania. Així tant Administració com ciutadania i obligats (empreses, persones jurídiques, entitats, etc.) poden anar plegats alhora cap a la societat del demà amb totes les garanties d’éxit.