Els veïns i veïnes de Mataró que utilitzen el porta a porta mixt de Vista Alegre ja recullen selectivament més del 90 % dels residus

El porta a porta mixt de Vista Alegre es va implantar la nit del 26 de novembre. Amb aquest sistema, els veïns i veïnes utilitzen cubells i bosses homologats i identificats que són facilitats per l’Ajuntament, i dipositen els residus a la porta de casa seguint el calendari i horaris establerts. En alguns edificis on el nombre d’habitatges és més nombrós o hi ha dificultats d’espai, el sistema s’ha adaptat i la fracció orgànica i el vidre es recullen en bústies tancades comunitàries que s’obren mitjançant un sistema d’identificació personal (clauer personalitzat).

Després de la primera setmana de funcionament, el 90% de la població de Vista Alegre ja ha recollit al punt informatiu els materials necessaris per participar a la nova recollida (cubells, bosses i clauers en el cas de les bústies tancades). S’han repartit els materials a 938 de les 1.040 llars o petits negocis i activitats econòmiques que generen residus assimilables a recollida domiciliària.

D’aquest 90 % de població que ha recollit els materials, prop d’un 65 % ja ha utilitzat efectivament el servei durant aquests primers dies. I a més, ho fa molt bé, separant els residus de forma correcta: per això, les dades de recollida selectiva en aquest cas s’han enfilat per sobre del 90 % quan la mitjana de la ciutat és el 35 %. El regidor Xesco Gomar ha agraït al veïnat l’alt nivell d’implicació per garantir l’èxit del nou sistema.

S’està registrant a més poc incivisme, ja que pràcticament no s’han detectat bosses de residus abandonades pel barri. Tot i això, en aquests primers dies s’han reforçat les àrees de contenidors perimetrals a la zona on es fa el porta a porta mixt i es vigilen per evitar afectacions greus.

Es farà un seguiment del servei per atendre qualsevol dificultat que pugui sorgir. El punt informatiu del Centre Social Vista Alegre (c. Almeria, 20) romandrà obert els dimarts de 12 a 14 h i dijous de 17 a 20 h per resoldre dubtes i recollir material. Els veïns i veïnes també poden utilitzar la nova app MataróNeta Connecta per, amb el seu codi usuari de la deixalleria, demanar cubells o bosses quan les necessitin o enviar possibles incidències.



 
tornar al llistat de notícies

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top