ENTREVISTA A ALBERT FLORES

ENTREVISTA A ALBERT FLORES

DIRECTOR TÈCNIC

“Amb BQAIT, hem proporcionat una plataforma centralitzada que permet als serveis municipals compartir informació sobre les activitats que es duen a terme a l'espai públic.”

Sobre BQAIT: BQAIT és la solució ideal per a totes aquelles organitzacions que busquen optimitzar la gestió del manteniment i millorar l’eficiència de les seves operacions. 

- Quines són les principals necessitats que han detectat en els ajuntaments que els han portat a desenvolupar BQAIT Manager i BQAIT Planner? 

Després d'anys treballant amb ajuntaments de diferents mides, hem identificat diverses necessitats clau que sovint es repeteixen: 

- Manca de centralització de la informació: La informació sobre instal·lacions, manteniments, incidències i projectes sovint es troba dispersa en diferents departaments i formats (paper, fulls de càlcul, etc.), dificultant la coordinació i la presa de decisions. 
- Gestió manual i ineficient: Els processos manuals consumeixen molt de temps i recursos, augmentant el risc d'errors i dificultant el seguiment de les tasques. 
- Dificultat per complir amb les normatives: El marc legal en constant canvi exigeix una gestió rigorosa del compliment normatiu, cosa que pot ser complexa sense les eines adequades. 
- Dificultat en la planificació i coordinació de projectes: La coordinació entre diferents departaments i empreses externes en projectes complexos pot ser un veritable desafiament. 

BQAIT Manager i BQAIT Planner neixen per donar resposta a aquestes necessitats, oferint una solució integral per a la gestió municipal. 


- Com contribueixen les seves eines digitals a millorar l’eficiència i la transparència en la gestió dels recursos municipals? 

Les nostres eines digitals contribueixen a millorar l'eficiència i la transparència de diverses maneres: 

- Centralització de la informació: Tota la informació rellevant es troba en una única plataforma, accessible per a tots els departaments autoritzats, millorant la coordinació i evitant la duplicació d'esforços. 
- Automatització de processos: Les tasques repetitives s'automatitzen, alliberant temps i recursos per a tasques de major valor afegit. 
- Seguiment en temps real: Es pot fer un seguiment exhaustiu de les tasques, incidències i projectes, millorant el control i la presa de decisions. 
- Generació d'informes: Es poden generar informes personalitzats per analitzar el rendiment, identificar àrees de millora i demostrar el compliment normatiu. 
- Comunicació transparent amb els ciutadans: La integració amb apps ciutadanes facilita la comunicació i la recepció d'incidències, millorant la transparència i la participació ciutadana. 


- Ens pot explicar algun cas d’èxit concret i com la implementació de la seva plataforma ha transformat la seva gestió diària? 

Un exemple clar de la transformació que BQAIT pot generar es veu reflectit en la nostra col·laboració amb l'Ajuntament de Santa Cruz de Tenerife. Aquesta ciutat, amb més de 210.000 habitants, s'enfrontava a reptes importants en la gestió del seu espai públic. La coordinació entre els diferents serveis i àrees municipals que intervenen en carrers, parcs i voreres era complexa, donant lloc a problemes com el solapament d'activitats (obres, esdeveniments, manteniment), dificultats per a la planificació d'esdeveniments de gran magnitud i molèsties recurrents per a la ciutadania a causa d'intervencions successives en la via pública. 

Abans d'implementar BQAIT, la informació estava dispersa, dificultant la comunicació i la presa de decisions. Amb BQAIT, hem proporcionat una plataforma centralitzada que permet als serveis municipals compartir informació sobre les activitats que es duen a terme a l'espai públic. 

BQAIT ha permès a l'Ajuntament de Santa Cruz de Tenerife passar d'una gestió reactiva i fragmentada a una gestió proactiva, coordinada i centrada en el ciutadà. Estem molt satisfets d'haver contribuït a aquesta transformació i seguim treballant amb ells per a maximitzar l'impacte de la nostra plataforma. 


- La seva solució permet visualitzar projectes i tasques en mapes. Quins avantatges aporta aquesta funcionalitat per a la coordinació entre departaments municipals? 

La visualització de projectes i tasques en mapes aporta avantatges significatius per a la coordinació entre departaments: 

- Visió global: Permet veure la ubicació geogràfica de les tasques i projectes, facilitant la identificació de possibles conflictes o sinergies. 
- Millora la comunicació: Facilita la comunicació entre els diferents departaments, ja que tothom té accés a la mateixa informació visual. 
- Optimització de recursos: Permet optimitzar la planificació de les tasques i la distribució dels recursos, evitant desplaçaments innecessaris i millorant l'eficiència. 
- Gestió d'esdeveniments: Facilita la gestió i coordinació d'esdeveniments públics, permetent visualitzar la ubicació de les diferents activitats i recursos. 


- Quin tipus de suport i formació ofereixen als ajuntaments per garantir una correcta implementació i ús de les seves eines? 

Oferim un ampli ventall de serveis de suport i formació per garantir una correcta implementació i ús de les nostres eines: 

- Formació personalitzada: Adaptem la formació a les necessitats específiques de cada ajuntament i dels seus usuaris. 
- Suport tècnic continu: Oferim suport tècnic per resoldre qualsevol dubte o incidència que pugui sorgir. 
- Documentació i tutorials: Posem a disposició dels usuaris documentació completa i tutorials en línia per facilitar l'aprenentatge i l'ús de les nostres plataformes. 
- Acompanyament durant la implementació: Acompanyem als ajuntaments durant tot el procés d'implementació per assegurar una transició fluida i eficaç. 


- Mirant cap al futur, quins són els pròxims reptes i novetats que estan desenvolupant per seguir donant resposta a les necessitats dels ajuntaments? 

Estem constantment treballant per millorar les nostres plataformes i adaptar-nos a les noves necessitats dels ajuntaments. Alguns dels nostres pròxims reptes i novetats inclouen: 

- Millora de l'analítica de dades: Estem treballant per millorar les nostres eines d'anàlisi de dades per oferir als ajuntaments una visió encara més completa i detallada de la seva gestió. 
- Desenvolupament de noves funcionalitats: Estem constantment desenvolupant noves funcionalitats per respondre a les necessitats emergents dels ajuntaments. 

Estem convençuts que la tecnologia pot jugar un paper fonamental en la millora de la gestió pública i seguirem treballant per oferir solucions innovadores que ajudin als ajuntaments a oferir un millor servei als ciutadans.

Albert Flores, Director Tècnic de Bqait

 

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top