ENTREVISTA A AUGUSTO RAMOS

ENTREVISTA A AUGUSTO RAMOS

CEO A SISMOTUR

“Ara el turista no cal que vagi a una oficina de turisme, és el destí el que li 'parla' a través de senyals intel·ligents”

Sobre Sismotur: és una consultora molt especialitzada en el desenvolupament i implementació de sistemes avançats de senyalització i informació turística intel·ligent per a la promoció de destinacions intel·ligents connectats.

 

Els municipis d'una o altra manera treballen per promocionar el seu turisme. Avui parlem amb Augusto Ramos, CEO de Sismotur, per conèixer com es connecta una destinació concreta amb el turista digital a través de la senyalització turística Intel·ligent.
 

- Quan va començar Simotur i quantes destinacions turístiques han acompanyat en la millora de la seva promoció i informació turística?

Sismotur va ser creada l'any 2000 i des d'aquesta data hem col·laborat amb més de 100 destinacions a la millora dels seus sistemes de senyalització i informació turística.

Treballem en particular a Catalunya on hem participat activament en el Grup Transversal T & T de Senyalització Territorial i Temàtica de la Generalitat de Catalunya redactant el pla de senyalització turística de Catalunya i prestant assistència tècnica a més de 30 municipis en l'elaboració de plans de senyalització, a concret a Barcelona on hem redactat els plans de senyalització turística per a vianants de cinc districtes.


- Vostès integren sistemes on i off line per als seus productes ...

Necessàriament a Sismotur hem hagut de canviar la nostra oferta de serveis i tecnologia per respondre a les necessitats d'un turista cada vegada més digital i hiperconnectat.

L'any 2015, Sismotur participa en el llibre blanc de destinacions turístiques intel·ligents presentat per la Secretària d'Estat de Turisme, aportant la seva visió Off / On: Una aplicació de l'Internet de les Coses (IOT) en l'àmbit de les destinacions turístiques és la capacitat d'integrar en la senyalització de vianants ( "Off") connexions al sistema d'informació turística on-line de la destinació ( "on"). Amb això sumem la universalitat d'accés i icona universal d'informació, la senyalització, amb les possibilitats brindades per les noves tecnologies en línia.


- Què és inventrip?


Inventrip és una plataforma tecnològica (servei web i app) que permet a l'usuari (o gestor) planificar de manera senzilla i ràpida un viatge (o informació) turístic i compartir-ho a través de qualsevol mitjà on-line, en particular a través del mòbil.

Així mateix, aquesta informació està accessible a través de codis QR, Targetes NFC i Beacons que poden ser implantats en material promocional imprès i en conjunts de senyalització turística per a vianants (tòtem, panells d'informació, etc.), on el visitant disposarà d'informació de recursos, activitats i serveis turístics segons la gestió que realitzen els tècnics de la destinació.

Amb això inventrip respon a les necessitats del turista que li agrada planificar la seva estada abans d'arribar a la destinació i compartir les seves experiències en les seves xarxes socials i, d'altra banda, aquell altre turista que arriba a la destinació i desitja obtenir informació en funció d'on es trobi. Per aquest turista proposem desplegar una xarxa de senyalització turística intel·ligent connectada amb inventrip.


- ¿Inventrip s'integra amb pàgines web de turisme o amb sistemes d'informació Smart City existents?

Inventrip és una plataforma global i interoperable per a PC, tauletes i dispositius mòbils que es pot integrar fàcilment en portals web de turisme i que a través d'API 's pot integrar-se en plataformes de Smart City.

Una de les limitacions que hem observat en la digitalització de les destinacions turístiques ha estat el que hem anomenat "appeización del territorio" que va en contra de la visió del turista que no vol baixar-se moltes app per descobrir un territori. És per això, que l'arquitectura i model de dades de la plataforma inventrip està dissenyada per a ser global i per poder ser utilitzada per qualsevol destinació turística.


- ¿En quins municipis opera actualment inventrip?

Inventrip ha estat implantat en 25 administracions tant en municipis com en àmbits territorials (diputacions, comarques o Rutes del Vi) promocionant les destinacions turístiques a través del servei web i amb el desplegament de xarxes de senyals intel·ligents. En concret els dos últims municipis que s'han sumat a la visió de connectar-se al turista digital amb la senyalització intel•ligent han estat Vilafranca del Penedès i Santa Susanna.


- Sismotur també realitza plans de senyalització

En efecte, la nostra empresa és referent en l'elaboració de plans directors de senyalització i per això hem desenvolupat un altre servei web, Signing, que permet planificar i gestionar els equipaments de senyalització.
Creiem que la senyalització turística segueix sent un equipament molt important per a les destinacions. Pensem que un turista xinès, alemany, americà o de qualsevol nacionalitat que visitarà Catalunya reconeixeria un senyal turístic com un punt d'informació. El repte és transformar la seva funcionalitat i fer d'aquesta icona d'un punt d'informació digital a un cost reduït. És pel que proposem el desplegament de xarxes de senyalització turística intel·ligent.
 

- ¿Alguns exemples destacables?

A més dels citats en l'inici d'aquesta entrevista, també hem realitzat plans de senyalització d'àmbit territorial. L'últim que hem desenvolupat és el pla de senyalització turística d'Euskadi desenvolupat amb el Govern Basc i la coordinació de les tres diputacions forals. Actualment ens trobem redactant el pla de senyalització turística de l'illa de Gran Canària on es proposarà una prova pilot per informar el turista que es desplaça per les carreteres de l'existència de Destinacions Intel·ligents Connectats amb la plataforma inventrip.
 

- Quines innovacions tecnològiques s'apliquen al servei del turisme intel·ligent?

En el present, sens dubte el desplegament de xarxes de senyals turístiques intel·ligents que permeten a les destinacions transformar la seva manera de donar informació: ara el turista no cal que vagi a una oficina de turisme, és el destí el que li "parla" a través de senyals intel·ligents. La informació la rep el turista en el seu mòbil sense haver d'estar connectat a dades, en el seu idioma i segons la seva localització.

Per tancar aquesta entrevista i agraint l'oportunitat que ens ofereix aquesta canal de gent impulsa, compartir amb els seus subscriptors els nous desenvolupaments en què ens trobem immersos amb la utilització de la tecnologia disruptiva Blockchain. En la línia de la presentació que vam fer a la Smart Talk que organitzem aquest any a FITUR, preconitzem la creació i utilització de moneda criptogràfica per les destinacions turístiques per recompensar la fidelització i compromís de turistes i amb això incrementar el consum de serveis turístics de la destinació.
 

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top