ENTREVISTA A DAMIÁN MARTÍN

ENTREVISTA A DAMIÁN MARTÍN

DIRECTOR DE COOLTRA

"En el segment policial demanen Scooters de cilindrada mitja: Yamaha xMax 250, Honda Forza 300 i Suzuki Burgmann 200"

Sobre COOLTRA: Empresa líder a l’estat espanyol de lloguer de motos. Ofereix motos de combustió i elèctriques en format de rènting amb tot inclòs i també servei de “motosharing”.

- Quantes motos de lloguer té Cooltra?

Actualment entre totes les que tenim pels diferents serveis que oferim (lloguer a curt termini, rènting, lloguer per mesos, rènting flexible, “motosharing” etc...) i comptant totes les delegacions disposem d’unes 6.000 motos (de les quals unes 980 son elèctriques).


- Què inclou el format rènting tot inclòs?

El format de rènting tot inclòs està pensat per oferir als clients la màxima comoditat i que tant sols s’hagin de preocupar de la conducció de la moto.  Dintre del tot inclòs del format rènting, hi inclou: casc, un baül, assegurança a tot risc amb franquícia, manteniment de la moto, assistència en carretera.


- Quins són els principals models que s’adquireixen per flotes municipals i a nivell policial?

En el segment policial el més habitual, com a norma general, és demanar Scooters de cilindrada mitja: Yamaha xMax 250, Honda Forza 300 i Suzuki Burgmann 200. Tot i que també en demanen de gran cilindrada o elèctriques (però el rati és inferior).

En quan a ajuntaments i similars el que busquen acostuma a ser scooter elèctric equivalent a 125 cc (Govecs o Scutum) però és per feines tipus vigilant de zona blava, serveis municipals…. No per la policia.


- Cooltra, juntament amb l’Ajuntament de Barcelona han llançat un nou servei de lloguer de motos elèctriques per minuts, o dit d’una manera més entenedora, un “bicing” de motos elèctriques. Ens pot explicar com va sorgir la idea i com s’utilitza aquest servei?


eCooltra proposa un nou concepte de mobilitat que complementa al transport públic i substitueix al transport privat, sempre respectant el medi ambient i promovent un tràfic sostenible.
Funciona a través d’un sistema free float (recollir i deixar la moto on vulguem), i a través d’una app, sense necessitat d’ús d’una clau, tot a través del seu mòbil, l’usuari es converteix en propietari per uns minuts d’una de les motos elèctriques de eCooltra.


- És més o menys car que altres serveis públics?

És relatiu. Nosaltres ho situaríem entre el transport públic i el taxi. Per exemple un viatge de la zona @ al centre ciutat son uns 2,80€ (el preu per minut és de 0,24€), però és clar que em la moto optimitzes molt més el teu temps en tots els sentits i comparant-ho amb qualsevol sistema de mobilitat tant pública com particular.


- Està funcionant?

Sí. La veritat és que estem molt contents ja que ha estat una iniciativa molt ben rebuda per part dels usuaris, i la gent cada cop està més interessada. Amb els usuaris que hem estat en contacte que ja l’han utilitzat, tots ens han respost de manera positiva, i la gran majoria repeteix.

- De fet, la seva empresa ha llançat un pla d’inversió de 20 milions d’euros fins el 2019 pel llançament de 'eCooltra Motosharing'. A quines ciutats tenen previst implantar aquest sistema?

De moment estem centrats en Barcelona, però a finals d’any tenim pensat portar el servei a Madrid, així com a Roma i París.

 

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top