1. Sr. Contreras, nosaltres no hem estat capaços de fer un recompte. Vostè sap quantes referències comercialitzen al mercat?
Per aquest any 2012 oferim als nostres clientes més de 20.000 referències presentades en 6 catàlegs temàtics. Disposem de tot el material necessari per un equipament complet d’una Llar d’infants o el parvulari d’una Escola. Cobrim tota l’etapa de primer i segon cicle de educació infantil.
2. Amb 23 anys d’experiència, com ha evolucionat el seu mercat?
Fa 23 anys les Llars d’infants eren pràcticament totes privades; en els últims 15 anys hi ha hagut un gran desenvolupament a nivell públic que ha comportat un important creixement del mercat. Actualment la distribució de les places és un 35% públic i un 65% privat. Per altre banda les escoles han incorporat el cicle d’infantil.
3. Els podríem definir com uns mediadors claus en el procés d’aprenentatge i ensenyament?
Un ensenyament de qualitat ha de tenir també uns materials i un entorn adequats tan pels nens com pels educadors/es. Nosaltres els oferim i ajudem a treballar amb materials que desenvolupen les capacitats i competències dels nens. Materials de qualitat tan funcional com conceptualment. El nostra mobiliari està certificat i és sotmès periòdicament a controls de qualitat per l’Institut AIDIMA. El mobiliari i els materials han de ser adequats a cada edat i segurs. El nostres materials compleixen les normatives espanyoles i europees de seguretat.
4. Quines funcions desenvolupa el material didàctic?
Tal i com he dit el material didàctic forma part i és clau en l’entorn d’una escola. Els nen i nenes en aquesta etapa descobreixen mitjançant els sentits del tacte, la vista la oïda,.. Necessiten materials segurs, adequats a cada edat i estimuladors; en definitiva que facilitin el desenvolupament i l’adquisició de capacitats . Els educadors/es necessiten com a eina de treball el material didàctic que els acompanya i els facilita aquesta labor.
5. Quin paper desenvolupa la tecnologia en el material didàctic?
Les noves tecnologies han entrat a les aules, no obstant en les etapes inicials dels 0 als 6 anys és important que el nen/a interactuï amb els materials físicament. Tot i que ens les aules hi han ordinadors i pissarres digitals a Hermex creiem en l’aprenentatge pel descobriment en les primeres edats tot i que naturalment també hi ha d’haver un inici i apropament a les noves tecnologies.
6. Quin futur veu pel sector?
Aquesta etapa deixa de ser assistencial i passa a ser una etapa clau de l’educació. Les persones que treballen en aquest sector son persones professionals i ben formades, penso que la societat no sempre els reconeix com es mereixen. L’escola necessita el suport de la família i de tota la societat.
7. En el marc del Reial Decret 4/2012 del Govern Espanyol vostès van explicar a TV3 com rebien aquesta mesura sobre el finançament dels ens locals per pagar proveïdors, ens en pot fer 5 cèntims?
Aquesta mesura la rebem amb optimisme i entusiasme tot i que hauria d’ haver arribat abans. Estem a l’expectativa de veure com realment es desenvoluparà la mesura d’eixugar la morositat dels ajuntaments i de si els ajuntaments reconeixeran el deute. És per a les empreses una mesura molt important doncs els gran deute que té l’administració amb les empreses dificulta la continuïtat de moltes d’elles i la falta de inversió.
8. Quin paper suposen per la seva empresa, les noves tecnologies i internet en la comercialització dels seus productes?
Les noves tecnologies i en concret Internet estan suposen un canvi en la forma de relacionar-nos amb els nostres clients. La informació arriba de forma mes ràpida, està al abast del client en el moment que ell ho necessita, actualitzada en tot moment i redueix costos comercials. Sense anar mes lluny el portal Ajuntamentimpulsa.cat és un bon exemple de com apropar els ajuntaments i les empreses, com amb un sol clic l’Ajuntament pot tenir al seu abast la informació que està cercant.