ENTREVISTA A FRANCESC RIBOT

ENTREVISTA A FRANCESC RIBOT

5e TINENT D'ALCALDÍA I REGIDOR DE L'ÀMBIT DE BADALONA JUSTA I INCLUSIVA DE L'AJUNTAMENT DE BADALONA
 
“L’anell magnètic es un sistema d’emissió que permet que el so arribi directament a les pròtesis auditives de les persones amb discapacitat auditiva”

L’Ajuntament de Badalona ha millorat la seva accessibilitat per a les persones amb discapacitat auditives gràcies a un nou sistema d’anells magnètics que elimina les barreres de comunicació, proporciona autonomia i afavoreix la integració d’aquest col·lectiu de persones.

- Què és un anell magnètic i quin ús té?

L’anell magnètic es un sistema d’emissió que permet que el so arribi directament a les pròtesis auditives de les persones amb discapacitat auditiva.

Aquest sistema elimina les barreres de comunicació, proporciona autonomia i afavoreix la integració d’aquest col·lectiu de persones.


- Quins són els espais que s’han adaptat amb aquest sistema i com s’han escollit?

Els espais municipals que actualment compten amb anells magnètics són la Casa de la Vila, l’Edifici El Viver, l’Oficina de Turisme, el Departament de Gestió i Control d’Ingressos de Dret Públic i sis Oficines municipals de Districte. A la Casa de la Vila hi ha anells magnètics al taulell de recepció, al saló de plens i a la sala d’actes mentre que a l’Edifici El Viver en trobem a recepció, al servei d’atenció ciutadana i a la sala de premsa. Aquests dos espais i el Departament d’ingressos disposen també d’aparells portàtils supletoris per atencions especifiques.

Es van escollir aquests espais per a cobrir aquells serveis més bàsics i als que la ciutadania hi accedeix amb més freqüència.  El fet que alguns elements siguin portàtils permet atenció més especialitzada i garanteix, a la vegada, la privacitat de l’atenció.


- Com va sorgir la idea d’adaptar els espais a persones amb discapacitat auditiva?

El Govern de la ciutat de Badalona va assumir el compromís de treballar per anar avançant amb l’objectiu de garantir l’accessibilitat universal a tots els seus serveis, a la totalitat dels ciutadans de Badalona, al marge de la seva situació personal més enllà de la voluntat de complir amb la LLEI 13/2014, del 30 d’octubre d’accessibilitat, on s’especifica el següent: Article 25. Condicions d’accessibilitat dels serveis públics: Les administracions públiques i els proveïdors de serveis públics han d’oferir serveis accessibles, tant pel que fa a l’ús com pel que fa a la informació que es facilita amb relació a aquests serveis.


- Com s’ha finançat aquesta iniciativa?

L’acció s’ha finançat mitjançant una subvenció de l’Àrea d’Atenció a les Persones de la Diputació de Barcelona per al “Foment de l’accessibilitat” destinada a municipis de la demarcació de Barcelona amb menys de 300.000 habitants.


- Recomanaria aquest sistema a d’altres ens públics?

Sí, el recomanem especialment i estem convençuts que la majoria d’administracions treballen per implementar millores que afavoreixin l’accessibilitat universal per a totes aquelles persones amb diversos tipus de discapacitat funcional.

Precisament, el 9 de novembre, el nostre Ajuntament també ha fet pública la instal·lació, a totes les biblioteques municipals d’uns ordinadors adaptats i d’unes lupes electròniques, per a garantir l’accés a la cultura , en aquest cas, per a persones amb discapacitat visual, amb col·laboració amb l’ONCE.

 


 

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top