- Omega forma part del grup d’empreses de la Fundació per l’Excel·lència Empresarial, que destaca el paper de l’empresari com motor de l’economia, de l’activitat productiva i de serveis. Com busca l’excel·lència Omega?
Omega Peripherals porta més de 20 anys al sector de les TIC i si bé, la confiança i fidelitat de tots i cada un dels nostres clients ens ha permet créixer any rere any i posicionar-nos com una empresa capdavantera, és cert que són necessaris certs requisits i procediments per aconseguir mantenir-se en el mercat i assegurar un nivell de qualitat i excel·lència molt elevats.
La metodologia de treball a cada un dels departaments de la companyia tant a Barcelona, Madrid, Bilbao i a Coruña, els procediments establerts a nivell corporatiu i les certificacions que homologuen la nostra qualitat com a empresa de serveis ens col·loca en una posició de referència i altament competitiva.
- De fet vostès tenen presencia en la majoria d’ empreses de l’ IBEX
Correcte. El nostre negoci té sentit gràcies a les grans empreses i corporacions que gestionen un volum de dades molt elevat, companyies on la informació té un valor de vital importància pel negoci i és per tant de gran criticitat.
- Són Partners de primer nivell dels principals fabricants IT. Quins?
Efectivament, a l’actualitat som partners autoritzats i certificats a més d’una trentena de fabricants de software y hardware. I almenys a 10 d’ells som integradors amb les màximes certificacions com a Partner de canal.
Aquest panorama de relacions amb els fabricants tot i implicar un altíssim compromís i esforç per part nostra acomplint els requisits de cada un d’ells, ens permet posicionar-nos cara al client com un integrador multifabricant i de confiança. Any rere any treballem per oferir les tecnologies més innovadores, incorporem productes “nínxol” al nostre portfoli (Data Domain, Pure Storage...) i com a resultat podem desenvolupar projectes adaptats a la situació real de cada client. Això implica també que no sempre la millor solució procedeix d’un únic fabricant... en definitiva el nostra objectiu es respondre als nostres clients amb la millor solució del que ofereix el mercat de les TIC.
- En quin tipus d’especialitats ofereixen serveis?
El nostre catàleg de serveis ofereix una visió molt concreta de les nostres capacitats a cada una de les àrees de les quals som especialistes: emmagatzemament, backup i arxivat, virtualització, hiperconverència, Cloud, HPC i BigData i més recentment, serveis orientats a Seguretat IT.
Dins de cada especialitat oferim serveis de consultoria, disseny i arquitectura de la solució específica per cada client, implantació i suport.
Apart, tenim un departament 100% Omega on desenvolupem Serveis Gestionats a alguns dels nostres principals clients.
Per fer moure tot aquest engranatge comptem amb personal altament qualificat i amb experiència en la integració de sistemes. Hi ha un ampli coneixement del mercat i un constant treball en equip entre les diferents oficines que ajuda a donar resposta a tots els nostres clients a nivell nacional.
- Normalment treballen projectes claus en mà?
Sí, el nostre objectiu és resoldre íntegrament el problema que ens planteja el client. La nostra metodologia implica el seguiment exhaustiu de cada una de les fases del projecte per assegurar-ne la qualitat del servei i dels sistemes implantats.
- Quines són els principals projectes que aborden pels ajuntaments catalans?
L’Administració Pública és un sector molt important per Omega Perihperals, i afortunadament comptem amb la confiança d’algunes de les principals entitats a cada una de les nostres àrees geogràfiques d’influència on hem desenvolupat implantacions molt destacades.
Concretament a l’Ajuntament de Terrassa hem dut a terme recentment un important projecte d’emmagatzemament que implicava el canvi de la SAN. L’Ajuntament disposa de 2 CPD que requerien un canvi dels commutadors, i el fabricant escollit per oferir el sistema que millor responia a les seves necessitats ha estat Hitachi Data Systems.
Omega Peripherals va dur a terme la migració de la SAN, la instal·lació, implantació, configuració i monitorització de la nova cabina d’emmagatzemament (Hitachi Unified Storage 130) i els commutadors.
Com a exemple de la nostra excel·lència en els procediments, es van dur a terme proves d’alta disponibilitat de tots els sistemes per assegurar un òptim nivell de resposta. Així mateix i indirectament, Omega va fer un cop de mà a l’Ajuntament per resoldre els problemes de connectivitat que patien.
Actualment els sistemes estan funcionant a ple rendiment i l’Ajuntament ha aconseguit una millora considerable dels resultats.
- Vostès també van participar en un concurs públic de storage i backup per la UAB, en què consistia?
En aquest cas el projecte que s’ha desenvolupat consistia en una part de Storage i una altra de backup.
Quant a l’emmagatzemament de dades, la universitat s’estava quedant sense espai i necessitava una millora del rendiment dels sistemes de gestió de dades. Per resoldre aquest problema es va substituir la cabina antiga per una de nova, concretament un sistema VNX5800 de EMC2.
Omega Peripherals va dur a terme la renovació de la cabina i els commutadors de la SAN en una primera fase. I en segon lloc i, conjuntament amb el personal de la UAB, la migració de les dades. Una gran part de les dades es van poder migrar en calent, sense cap tall en el servei, i la resta es va realitzar en un únic cap de setmana, doncs prèviament es van fer proves de migració i pilots dels diferents sistemes per assegurar que la fase definitiva es duria en el temps estimat.
També és important dir que el projecte es va muntar sobre discos Flash per millorar el rendiment de les bases de dades.
Actualment tot està funcionant perfectament.
Quant al backup, la UAB tenia un servidor de backup amb un sistema DataDomain petit i una llibreria. El que s’ha fet en aquest cas és substituir aquests sistemes antics mitjançant la instal•lació i migració a un DataDomain nou. Això permetrà millors backups, més ràpids i fer el procés de deduplicació en origen que no carrega tant la xarxa.
També cal destacar que es va fer la integració de les bases de dades amb el software de backup (EMC Networker) sense cap aturada. S’ha integrat l’entorn virtual de vmware amb Networker aconseguint uns processos més ràpids i amb una millora en el rendiment.
Per última es va implantar una xarxa de backup dedicada per un entorn més gran de 10 servidors (xarxa de 10G) augmentant així la velocitat del backup. Com a resultat cal dir que amb aquesta implantació s’ha acomplert el requeriment específic del projecte definit per la Universitat Autònoma de Barcelona de fer backup per 25.037 GB en 7 hores o menys. Per comprovar-ho Omega Peripherals va realitzar un primer Health Check de l’entorn antic i passats 3 mesos es farà un altre per observar les millores aconseguides.