ENTREVISTA A JOAN PAU PÉREZ

ENTREVISTA A JOAN PAU PÉREZ

SOCI CONSULTOR DE CIN

"Ens trobem que moltes vegades hi ha serveis sobrevalorats en hores i alhora centres amb mancances d’hores; buscar l’equilibri és molt important i bàsic"

Sobre CIN: CIN és una consultoria especialitzada en el desenvolupament i optimització dels recursos adscrits dins els Serveis Generals (SSGG) d’entitats públiques, com són els ajuntaments, consells comarcals o diputacions. A banda de dependències de la Generalitat de Catalunya.

 - Quan va néixer Cin i quin tipus d’auditories feu?

CIN neix a l’any 2010, amb l’esperit de col·laborar amb l’Administració Publica. En aquell moment, en plena crisi, la nostra proposta de serveis d’auditoria estaven orientats a determinar el correcte dimensionament econòmic  de determinats serveis com la neteja d’edificis o jardineria, analitzant les dependències, costos de personal, avaluant la qualitat, etc. Evidentment, sempre assumim uns mínims de qualitat en la realització d’aquests serveis.  Sense abandonar aquesta línia hem anat ampliant els nostres serveis fent de part dels ajuntaments el control dels serveis assegurant la correcta aplicació dels contractes públics. I ja en els darrers tres any fent tasques de coordinació del personal propi dels ajuntaments en la realització dels serveis esmentats. 


- Arrel de la nova Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes de Sector Públic que va introduir una novetat sobre valorar la necessitat i idoneïtat dels contractes, molts ajuntaments us han demanat els vostres serveis. Què estudieu en aquests casos?

Sens dubte l’entrada en vigor de la LCSP, malgrat hagi implicat una càrrega de treball més gran per les entitats públiques, la seva correcta aplicació obliga a que des de el minut cero, s’hagin de seguir unes pautes clares. Per exemple l’elaboració d’un informe de idoneïtat (contractació),  redacció d’uns plecs tècnics i administratius que incloguin eines de control que assegurin el seu compliment estricte, per no dir que siguin plecs que reflecteixin una realitat econòmica i de gestió. El fet de que CIN hagi desenvolupat tota la seva trajectòria des de la vesant de camp, aquesta entrada en vigor de la nova llei ens permet dimensionar correctament el servei (neteja d’edificis, jardineria, neteja viaria i fins i tot manteniment d’edificis).  Aquest fet que deriva en l’informe d’idoneïtat per acabar en l’elaboració dels Plecs Tècnics i Administratius, amb la col·laboració d’un gabinet d’avocats especialitzats en contractació pública. En resum la nostra participació en el cicle de contractació i renovació és absolutament continuada, que comença amb una auditoria i per exemple pot acabar en la posta en marxa i seguiment del nou contracte.



Com es troba l’equilibri entre reduir la despesa en matèria de serveis preservant-ne la qualitat?

Ens trobem que moltes vegades hi ha serveis sobrevalorats en hores i alhora centres amb mancances d’hores; buscar l’equilibri és molt important i bàsic. És precisament  aquí a on una empresa com CIN, demostra la seva capacitat i vàlua determinant amb èxit aquest equilibri.  Aquests 8 anys com auditors i la nostra experiència anterior ens permet dimensionar correctament aquests serveis, d’acord que tenim una plataforma anomenada CINCAMP 2.0 en la que rau tot l’històric d’auditories, però al final és el propi auditor qui una vegada ha parlat amb els “players” (usuaris, directius, personal  de neteja, tècnics, etc.)  fixa els mínims tant en recursos com  en freqüències.


Un altre tema que és complicat per a molts ajuntaments és com gestionar el personal, tant pel què fa a gestió com la mateixa part contractual. Quines són les demandes més freqüents que teniu per part dels ens locals i com els ajudeu?

Quan el personal és propi, la nostra empresa gestiona el personal, quadrants, vacances, dies personals, IT,  les compres de material, etc. Tanmateix gestionem la borsa de treball per cobrir vacances o les  IT. I en cas de tenir personal o una gestió subcontractada, la nostra feina és assegurar el correcte desenvolupament del contracte, estant amatents a qualsevol contractació de personal que a futur pugui representar una càrrega econòmica pel nostre client.


Hi ha una tendència a gestionar els serveis per part de professionals afins, vosaltres assessoreu als ajuntaments i analitzeu el mercat per poder-los donar eines perquè ells mateixos pugui aconseguir el millor especialista?

És cert que existeix una tendència per part dels nous responsables municipals en externalitzat certs serveis. Ens em trobat en alguns ajuntaments que ens han tingut en compte perquè han vist que amb la plantilla de tècnics no són capaços de gestionar tots el projectes que tenen en cartera. Ells tenen un gestor especialista en la matèria en qüestió amb l’avantatge que el vincle és únicament comercial. 


També ajudeu a redactar plecs tècnics?

Efectivament, fem les Auditories i fem el Plec Tècnic. L’ Administratiu, encara poques vegades per que és un tema més particular de cada ajuntament.


Equip de la Consultoria CIN

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top