ENTREVISTA A JORDI ESQUERDO

ENTREVISTA A JORDI ESQUERDO

DIRECCIÓ COMERCIAL ATTENDRE, S.L.

“Via pública, Neteja, Medi Ambient, Edificis Municipals, Platges, Enllumenat, Serveis interns, Manteniments son àrees que solen utilitzar attend® Council“
Sobre attend® Solutions:  solució per facilitar a les organitzacions la millora dels seus procediments i workflows i per atendre les sol·licituds, incidències, reclamacions i el suport dels clients, ciutadans o empleats.

- La solució attend® Council permet gestionar els serveis tècnics dels ajuntaments. Quins concretament?

Efectivament, qualsevol servei tècnic de l’ajuntament es pot gestionar amb attend® Council. No tant sols les incidències o peticions, sinó també la planificació dels serveis de manteniment de les brigades, o empreses externes.

Via publica, Neteja, Medi Ambient, Edificis Municipals, Platges, Enllumenat, Serveis interns, Manteniments son àrees que solen utilitzar attend® Council.

I amb la incorporació de l’app del ciutadà per comunicar les incidències i suggeriments, el seu ús s’ha estès a la resta d’àrees, com Seguretat i Participació Ciutadana.


- Com es fa per controlar els serveis?

En lloc de control del servei hem de parlar de l’eficiència del servei. Es a dir, de la qualitat del servei en la seva execució i també de la rapidesa en la seva resolució. Mesurar aquests indicadors de qualitat i temps ens permetrà veure si estem complint amb els criteris que havíem definit per aquest servei. Si som eficients o si cal millorar-lo.

Per tant, és important, veure en tot moment si les feines en curs estan dins dels temps preestablert. attend® Council ens mostra visualment, amb els colors d’un semàfor, l’estat d’aquests indicadors perquè puguem fer les accions necessàries per agilitzar la seva resolució.


- I si per exemple, hi ha urgències crítiques, com ara un forat a la via pública que s’ha de senyalitzar immediatament perquè ningú prengui mal?

Aquest cas es prou important perquè la via publica es zona de trànsit i s’ha d’actuar amb molta celeritat. Cal indicar que attend® Council proposa mitjans per compartir determinats incidents de manera que la ciutadania pugui consultar, en temps real, quina és la situació en una determinada demarcació del municipi. A més, caldria definir els semàfors amb els temps adequats i els avisos de notificació als tècnics en cas que ens aproximem al límit establert de resolució.

Però en tenim altres exemples d’aplicació en els ajuntaments en situació de requerir una actuació ràpida dels serveis municipals, com el control de la neteja de pintades ofensives, control de plagues, neteja a la via pública... També és essencial que totes aquelles activitats o tasques no crítiques es puguin planificar adequadament. attend® Council també és una eina que permet programar en el temps les actuacions de manteniment al municipi, proporcionant una visió de la càrrega real dels serveis municipals.


- Controlant el servei, quins avantatges obté un ajuntament?

Nosaltres proposem una eina com attend® Council, que centralitza la informació dels serveis prestats, de col·laboració amb tots els implicats (ciutadà, caps de servei, tècnics, regidors, alcaldia...), permetent l’anàlisi de la situació del servei i la pressa de decisions.

I per tant, podem, entre altres qüestions, saber les feines per geolocalització i la seva prioritat, conèixer la carrega dels tècnics, disposar d’una planificació visual de les feines a fer, saber si estem complint amb els compromisos de resolució, fer un control de qualitat de les feines, saber el nivell de satisfacció del ciutadà via enquesta en la seva petició/incidència...

En definitiva, analitzar i establir procediments de millora contínua per tal de ser més eficients en el servei al ciutadà.


- Aquesta eina s’adapta als tràmits administratius d’un ajuntament?

attend® Council et permet gestionar els serveis tècnics i les brigades, gestionar tasques internes, fomenta la participació del ciutadà amb l’app del ciutadà. D’altres aplicacions informàtiques municipals es poden integrar perfectament amb attend® Council per a poder fer un seguiment exhaustiu de diferents tràmits.


-    I és alhora un canal de comunicació envers la ciutadania, oi?

Amb l’app del ciutadà vam afegir un nou canal de comunicació entre el ciutadà i l’ajuntament. Es una app personalitzada per a cada ajuntament, on el ciutadà pot comunicar les incidències del seu municipi i fer les queixes i suggeriments que consideri. En tot moment, es poden intercanviar comentaris.

Per tant, el ciutadà pot participar en el que està passant en el seu municipi.


- Quants anys fa que treballen amb ajuntaments?

Vàrem aproximar-nos en el món municipal en el 2008, arrel d’una petició de l’Ajuntament de Badalona. I des de les hores hem seguit treballant i personalitzant  l’attend® Council en diferents ajuntaments de Catalunya.


- Ens pot dir alguns dels ajuntaments que disposen d’aquesta eina de gestió?

attend® Council està implantat a ajuntaments molt diversos, de demografia molt important com Figueres i Esplugues, i més petits com Tiana, Vilassar de Dalt i fins i tot Cabrera de Mar, i també amb la problemàtica de demografia estacional com Salou, Torredembarra, Palamós i Palafrugell que tenen un important creixement en els mesos d’estiu.


Per contactar amb Jordi Esquerdo, faci la seva petició AQUÍ

 

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top