- Com va venir la idea de fer aquest tipus de programaris tant específics per ajuntaments?
Tot va començar a l’any 2006 amb el meu projecte final de carrera. Vaig tenir l’oportunitat de viure de prop la creació d’una empresa de gestió indirecta d’escoles bressol. Analitzant la seva activitat vaig veure que era vital pel seu creixement dotar-se d’algun sistema de gestió per agilitzar i facilitar la feina. Després d’analitzar el mercat i veure que no hi havia cap eina especifica que solucionés les seves necessitats em vaig llençar de ple al desenvolupament d’aquesta eina pensada des del primer moment al núvol. Posteriorment alguns ajuntaments es van interessar per l’aplicació, i d’aquesta manera va començar la meva aventura professional.
- Quines són les solucions que oferiu?
Oferim diferents solucions de gestió d’equipaments al núvol. Una l’anomenem Enginy Infantil i és la de gestió d’escoles bressol, l’altre és l’Enginy Cívic i és per la gestió tant de centres cívics, com de casals de gent gran, centres de joventut o centres culturals. En aquesta aplicació també hem incorporat un mòdul que s’adequa a la gestió d’escoles de música tenint en compte les seves particularitats. També comptem amb l’Enginy Esportiu que es per la gestió d’equipaments esportius i activitats de casals d’estiu.
A part d’aquests programes que son el nostre tret diferencial, també oferim el desenvolupament de programari a mida, webs i apps, així també com el manteniment d’ordinadors conegut com a Helpdesk. Actualment, entre d’altres, duem a terme el manteniment del Consell Comarcal del Vallès Occidental.
-Quins són els requeriments que necessita un ajuntament per instal·lar les aplicacions que oferiu?
Cap. Al tractar-se d’una aplicació al núvol no és necessari instal·lar cap programari. L’únic requisit si es pot dir així es tenir un navegador web actualitzat.
-Parlant del programari de Gestió de Centres Cívics, ens pot explicar com funciona?
L’Enginy Cívic serveix per gestionar tant un centre com és el cas de l’Ajuntament de Vidreres o diversos centres com és el cas de Mollet del Vallès o Granollers. El programa consta d’una part pública on els usuaris o alumnes poden realitzar inscripcions a les diferents activitats dels centres i un part privada on els gestors poden accedir a tota la informació del centre. També hem creat un accés pels professors o talleristes per poder visualitzar els seus horaris, calendaris, alumnes que se’ls han assignat, passar assistència dels seus alumnes, etc.
L’aplicació a grans trets incorpora les següents funcionalitats:
- Gestió de les activitats i cessions d’espai que es realitzen al centre.
- Inscripcions en línia, amb la possibilitat d’incorporar TPV Virtual.
- Gestió del calendari i l’horari tenint en compte que no es produeixin solapaments.
- Gestió de les quotes, rebuts amb remesa bancària SEPA o fulls de transferència, descomptes.
- Comunicació amb els usuaris via butlletins electrònics i SMS.
- Informes de satisfacció, així com diversos llistats i resum de dades gràfiques de tota l’activitat que es realitza podent segmentar informació segons es necessiti.
-Hi ha alguna diferència amb el d’escoles de música?
De fet el de l’escoles de música podríem dir que és una extensió del de centres cívics ja que utilitza la mateixa base però a més incorpora un mòdul específic que s’adequa a les necessitats d’aquesta. A part, en algun cas també hem realitzat una adequació de l’Enginy Cívic per poder gestionar centres de formació reglada per adults.
-Què soluciona aquest tipus de programari als usuaris?
Com sabem que el temps és molt important, intentem enfocar tots els nostres projectes cap a l’estalvi de temps dels nostres clients en aquelles feines que pot dur a terme un programa. A més, s’agilitzen processos i es dona un millor servei als usuaris de l’aplicació i a la població que realitza activitats al centre. Per exemple, el fet de poder realitzar la gestió de les teves inscripcions des de casa ha suposat un gran canvi per alguns ajuntaments que han passat de tenir llargues cues per realitzar inscripcions presencials a tenir més d’un 70% d’inscripcions en línia. A més, el fet que la informació estigui compartida entre els diferents centres fa que el ciutadà si vol realitzar una activitat en un altre centre no hagi de donar un altre cop totes les seves dades o que pugui realitzar la inscripció d’un centre des d’un altre.
-Deia que en tenen un altre que és per la gestió de Llars d’infants. Què permet en aquest cas?
La filosofia és similar però aquí incorporem per exemple el tema de la gestió del serveis de menjador, acollida, i berenar. Tenim unes graelles que es marca si l’alumne ha assistit o no i automàticament el programa genera els rebuts per ser facturats. A part, la inscripció varia una mica ja que aquí té molta més importància el procés d’escolarització. El procés comença amb la inscripció amb totes les dades de barem, posteriorment es realitza l’admissió i el sorteig si és necessari i finalment es realitza la matrícula. A més, incorpora algunes necessitats concretes de les llars d’infants com és per exemple el compliment de la normativa específica que té la Generalitat de Catalunya. Un altre fet diferencial és que incorpora un apartat on les escoles que utilitzen la nostre aplicació poden compartir recursos educatius entre elles.
-Aquestes solucions les han implementat a molts ajuntaments?
Les tenim a uns 60 ajuntaments d’arreu de Catalunya i en algunes empreses gestores.
-Ha millorat en general la gestió i el control dels centres en tots els cassos?
Doncs pel que hem pogut comprovar conjuntament amb els nostres clients ha millorat la gestió i els serveis que ells ofereixen. Poden estalviar temps en tasques feixugues i tenen un millor control de tot el que representa la gestió d’un o diversos centres.