Llop-gestió de l'esport va néixer fa 16 anys a partir de la iniciativa de diversos gestors esportius professionals amb llarga experiència en el camp de la gestió i organització de l'activitat física i l'esport en l'àmbit de l'administració pública, en l'àmbit privat associatiu, en l'àmbit educatiu, etc.
-El mercat dels serveis esportius per a administracions és un mercat en expansió?
Aquest és un mercat que va créixer molt fa uns anys i que actualment s’ha frenat una mica quant a la construcció de nous equipaments esportius per motius econòmics. No obstant, és veritat que és un mercat molt dinàmic i que les administracions cada cop més es plantegen externalitzar alguns serveis que fins ara han gestionat de manera directa. En conclusió, podem dir que el mercat creix però a un ritme menor que en els anys de bonança econòmica.
-Quin tipus d’empreses operen normalment en aquest mercat?
Fins ara, el mercat dels serveis esportius de les administracions públiques a Catalunya ha estat ocupat, per una banda, per empreses de serveis especialistes en esport, gestionades per empresaris especialistes en esport, en molts casos, provinents de l’esport professional o amateur. Per altra banda, també hi ha els Clubs, Fundacions i Associacions diverses que, tot i no tenir en el seu origen fundacional l’objectiu de gestionar instal·lacions esportives, han acabat gestionant instal·lacions per diversos motius.
Des de fa uns anys, estan apareixent al mercat empreses de serveis integrals generalistes com poden ser Clece o Ferroser , per exemple. A Catalunya aquestes empreses estan entrant a aquest sector amb certes dificultats, donada la bona qualitat de servei i l’alt grau de professionalitat de les empreses que hi ha hagut competint fins ara, però a la resta de l’estat espanyol aquestes empreses ja tenen quotes de mercat considerables.
-Quines avantatges suposa tenir una estructura petita o mitjana respecte el volum de facturació?
En aquest sentit, la nostra obsessió ha estat sempre disposar d’una estructura correctament dimensionada a la mida de l’empresa. Això no és gens fàcil en empreses com la nostra, on guanyar o perdre un servei de dimensions considerables és relativament fàcil. En empreses de les dimensions de la nostra i amb els marges baixos que es mou el nostre sector, el pes de l’estructura és molt important.
-Quins serveis cobreix exactament la seva empresa?
Ens dediquem a la gestió de tot tipus de serveis esportius per a administracions públiques. Des de la gestió de les activitats dirigides d’un municipi petit, passant per la gestió del personal d’una piscina d’estiu i fins a la gestió integral d’un complex esportiu.
També oferim serveis de consultoria a mida, tant a administracions públiques com a empreses privades.
-Quant a gestió d’instal·lacions, quines gestionen?
Gestionem qualsevol tipus d’instal·lació esportiva que una administració vulgui externalitzar. Ja sigui de manera integral, amb un contracte de concessió administrativa o de manera parcial, amb contractes de serveis. Tant d’un tipus com de l’altre en tenim alguns exemples.
-Fan projectes a mida?
Nosaltres entenem que tots els projectes que fem són a mida. Sempre posem el nostre client al centre del projecte i, donat que cada client és diferent i té unes necessitats diferents, els nostres serveis s’han de fer a mida.
-A quins ajuntaments dóna servei Llop Gestió de l’Esport?
Llop presta serveis de diferents tipologies a molts Ajuntaments. Entre els més rellevants podem destacar Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat, Sant Fost de Campsentelles, Sant Feliu de Guíxols, Piera, El Papiol, Sant Vicenç dels Horts, Corbera de Llobregat, Vallirana, Barbera del Vallès o Lliça de Vall.
-La remodelació del Complex Esportiu Municipal Sant Vicenç dels Horts l’hem anat seguint a través del portal, una vegada acabat heu notat algun increment en els abonats?
La veritat és que estem molt contents amb l’evolució dels usuaris de la instal·lació. El municipi necessitava i estava esperant des de feia molt de temps una remodelació integral del Complex Esportiu Municipal i aquesta ha estat rebuda amb molt d’entusiasme.
Hem fet la reforma sense deixar de donar el servei en cap moment, amb les molèsties continues que això suposa per als usuaris i, tot i així, la instal·lació no ha parat de créixer en tot moment.
-El seu grup d’empreses és responsable social i mediambientalment?
Sí, Sintagmia té una política de responsabilitat social corporativa molt clara i la respectem al màxim en tots els aspectes i en totes les accions que fem en el nostre dia a dia. Estem convençuts que tenim la obligació de col·laborar activament per un desenvolupament just de la societat i mediambientalment sostenible. Amb aquesta premissa treballem en totes les instal·lacions i serveis de qualsevol de les nostres empreses.