Podria resumir en dues línies que és SUMAFACILITIES?
Sumafacilities és una empresa especialista en tots els àmbits del Facility Management. Aquesta disciplina consisteix en la gestió dels edificis i dels serveis generals de les organitzacions. Nosaltres oferim serveis de consultoria i gestió del edificis i serveis, incloent la redacció de projectes tècnics d’enginyeria i arquitectura.
A quin tipus d’empreses es dirigeix el seu negoci?
En realitat qualsevol empresa, sigui pública o privada, amb independència de la seva grandària, és susceptible de poder contractar els nostres serveis. Tota organització ha de gestionar i actuar sobre els espais que ocupa o els serveis indirectes que fa servir per poder dur a terme la seva activitat principal.
El que fem és ajudar a les empreses a gestionar aquestes activitats secundàries de la manera més eficient sense que hagin de dedicar recursos, moltes vegades sense experiència suficient en aquestes tasques.
Per exemple, tenim un producte específic per pimes: Per un cost anual de 3.000 euros gestionem totes les compres de serveis indirectes de la seva organització, fem un petit audit inicial per analitzar el mapa de proveïdors, els contractes i les necessitats reals de l’empresa, i a partir d’aquí anem ajustant el mapa proveïdors, re-negociant amb els actuals, fent noves licitacions, incorporant millores operatives i de gestió, trobant millores econòmiques... i un cop implantat fem un seguiment dels nivells de servei i manteniment dels contractes o noves licitacions.
Amb això, per un cost molt més econòmic que tenir una persona dedicada, les empreses disposen d’un servei de compres totalment especialitzat que optimitza el seu pressupost. El mateix servei es pot implantar també a empreses de més grandària, tot i que aplicant un fee per volum de contractació, interessant per les administracions perquè tenim experts en la LCSP.
Així doncs, es podria dir que la seva aportació a les empreses i les institucions és la externalització de l’activitat de compres?
Això només és una part de la nostra activitat. També gestionem els edificis i els serveis, es a dir, quan una organització no vol o no pot dedicar recursos a fer el seguiment i gestió del dia a dia dels seus edificis i equipaments, pot subcontractar i externalitzar aquesta funció també. A través del nostre personal especialitzat, enginyers o arquitectes amb experiència organitzativa, fem un seguiment de les activitats de manteniment i serveis dels centres, es a dir del manteniment preventiu i normatiu, de la neteja de centres i espais, de la coordinació de les activitats internes com la consergeria, vigilància, recepció, reprografia i altres serveis auxiliars. D’ aquesta manera les organitzacions, sense haver de dedicar personal propi, poden tenir un total control sobre el manteniment i bon funcionament dels edificis, i la certesa que estan complint amb la normativa legal i a l’hora donar un servei de qualitat als usuaris de les instal·lacions.
Creuen que és un bon moment per oferir aquests serveis a les empreses i a les institucions? Més que res per la manca de recursos econòmics que les empreses i administracions poden tenir per dedicar a altres activitats diferents a l’objecte principal de la seva activitat.
Doncs aquesta és una bona pregunta que requereix una bona resposta. En primer lloc , el retorn quan fas una inversió o despesa en aquest tipus de serveis tendeix a ser alt en comparació amb el seu cost. Com he dit abans, l’externalització d’aquestes activitats n’és un bon exemple d’estalvi de costos, doncs per un cost molt menor del que seria tenir aquest personal intern o el seu temps equivalent, disposes d’un servei especialitzat.
En segon lloc la flexibilitat de contractació, doncs la pots ajustar en funció del volum, augmentant o disminuint en funció de les teves necessitats reals, ajustant així les teves despeses, cosa que no pots fer quan els recursos dedicats a la gestió son interns.
Per últim, també caldria parlar de la nostra flexibilitat d’oferta. Disposem de diferents models de contractació i remuneració segons els tipus d’activitat, per exemple en la consultoria si el client ho prefereix fem servir un model de facturació per èxit, es a dir, el client només paga en funció del resultat i la consecució dels objectius establerts. En aquest cas els nostres honoraris sortirien d’una part dels estalvis, i l’empresa o institució en realitat no hauria tingut cap cost directe pel servei.
Ara una pregunta obligada, que teniu vosaltres que no ho pugui oferir una altre empresa? Perquè davant de tota l’oferta de serveis creieu que escollirien a SUMAFACILITIES per contractar aquests serveis?
Cada client és un mon i escull els seus partners per criteris diferents, alguns pel nom, altres pel cost, altres per una relació de confiança sostinguda en el temps, ... per tant en aquest cas, parlaríem millor de quines particularitats podem oferir que siguin suficientment interessants i atractives, per fer decidir a un client a contactar amb nosaltres.
La primera, el nostre model de empresa, el qual garanteix un treball realitzat per especialistes qualificats a un preu molt competitiu. La nostra organització treballa amb més de cinquanta col•laboradors amb formació en economia, enginyeria i arquitectura amb diferents especialitats, organitzats per donar serveis a pymes, grans empreses i administracions. Aquest professionals, contractualment vinculats a llarg termini amb nosaltres, treballen per projectes, de manera que al no representar un cost d’estructura per l’empresa, s’eliminen ineficiències productives, lo que es tradueix en costos més baixos per als nostres clients. A l’hora, sempre podem disposar del millor especialista en cada matèria o tecnologia, doncs nos son recursos ociosos de la nostra organització que haguem de col•locar al client tant si encaixa com si no en el projecte, cosa que de vegades passa en altres organitzacions.
La segona, que som una empresa realment especialista en l’àmbit del Facility Management, no fem altres coses fora d’això, és el que sabem fer. En la consultoria hi ha moltes empreses que es dediquen a fer de tot, però nosaltres només ens dediquem al FM, això si, toquem tot l’àmbit d’actuació d’ un departament de Serveis Generals, des de la recerca d’un edifici, el projecte d’adequació i legalització, el muntatge dels espais, la contractació i posta en marxa dels serveis, la gestió integral de l’edifici, definir el model de gestió dels serveis i compres de tota la organització, .... fins i tot assumir la externalització del departament de serveis generals d’una organització per tal que no hagi de tenir aquesta funció de manera interna.
Per últim però no menys important parlaríem dels nostres valors, publicats a la web de l’empresa (www.sumafacilities.com) i orientats a aconseguir la màxima satisfacció del client. Volem que el nostre client tingui amb nosaltres una experiència de compra molt positiva, doncs volem una relació llarga i duradora, i per tant posem tots els mitjans perquè així sigui, per això apliquem la màxima flexibilitat en la nostra relació amb els clients, oferint-los diferents maneres i propostes de remuneració, organitzant la nostra disponibilitat per treballar en els seus espais o en els nostres, oferint descomptes interesants per venta creuada o assignant un únic interlocutor qualsevol activitat present i futura que vulgui contractar el client.
Per últim que els hi diria als usuaris d’Ajuntament Impulsa per animar-los a visitar el seu web o demanar informació?
Doncs que el cost de les activitats secundàries d’una empresa (lloguers d’edificis, manteniment, neteja, vigilància, flota de vehicles, viatges,....) pot representar entre un 15% i un 30% de les despeses d’una organització, una bona planificació i gestió pot apropar aquest percentatge a la banda baixa, i millorar el seu resultat o alliberar recursos per a les activitats principals.
Així que esperem que amb aquesta entrevista els usuaris d’Ajuntament Impulsa puguin reflexionar una mica sobre l’impacte de FM en qualsevol tipus d’organització, petita o gran, i que s’animin a explorar altres maneres de fer les coses. Si en aquests procés volen comptar amb nosaltres estarem encantats d’oferir el nostre coneixement.