- Transgrúas ja porta 40 anys al mercat, quina ha estat la clau de l’èxit per mantenir-se tants anys?
Sí, des de 1978. En el nostre cas l’èxit ve de la suma de vàries coses: la primera va ser diversificar la cartera de productes, en els primers anys només veníem grues i amb els anys vam anar incorporant altres productes del sector de l’elevació i transport. També vam expandir-nos a nivell nacional, obrint delegacions a Madrid primer i després a València i Vitòria. Prendre consciència de la importància del capital humà i invertir en crear i mantenir un equip humà fiable en posicions clau a l’empresa que liderin els seus departaments per què entre tots tirem endavant la feina en el dia a dia. La capacitat d’adaptació als canvis de situació del mercat. Al final el resum seria treballant molt, però no es tracta només d’això, la feina ha d’anar canalitzada en una direcció i s’han d’anar prenent decisions estratègiques per fer front a situacions complicades i de moment han anat donant bon resultat. Esperem seguir així!
- La seva trajectòria és creixent?
Sí, després de llargs anys de crisis, des de 2017 podem dir que estem en una línia de creixement i així continuarem el 2020. En el nostre sector i en el món actual fer previsions a llarg termini no és massa fiable, per això em centro en aquest any.
- Quines de les marques i productes que comercialitzen tenen més acceptació entre els ajuntaments i empreses de serveis municipals?
Les grues hidràuliques, plataformes aèries i accessoris hidràulics principalment.
- El servei post venda és clau en qualsevol empresa distribuïdora com la seva, com funcionen en aquest nivell?
Tenim un equip de tècnics específics per reparacions i intervencions post venda, amb un telèfon directe per facilitar la comunicació per demanar hora i consultar problemes. I una atenció telefònica en horari ampliat de manera que des de les 8 del matí fins les 9 de la nit l’atenció és continua. També els dissabtes. Gràcies a la tecnologia remota hi ha intervencions que podem resoldre a distància a través d’una connexió a internet.
- Es presenten novetats de cara al 2020?
Sí, sempre tenim novetats. Tenim una cartera de 16 famílies de productes en àmbits tan diversos com la construcció, el transport, manteniments i explotació forestal i biomassa. Les marques que representem van presentant nous models i els anem comunicant a través de l’equip comercial, la web i l’assistència a alguna fira especialitzada. Aquest any tindrem un stand a la fira SMOPYC de Saragossa que se celebra del 1 al 4 d’Abril. És una fira de maquinaria d’obra pública i mineria.
- Considera que Transgrúas és una empresa sostenible?
Prenem mesures per ser-ho cada cop mes. Cal invertir en molts àmbit per ser sostenible i anem fent passos en aquesta direcció: des d’inversions en les pròpies instal·lacions en que hem reformat tot l’enllumenat de les naus per Leds, incorporació de filtres especials en maquinaria de tall del ferro per tal de separar partícules petites i recollir-les en contenidor separat, inversió en la instal·lació de rentador industrial per tal de recollir i depurar les restes de brutícia que es deriven del rentat, entre d’altres.
- Quin diria que és el valor afegit de Transgrúas?
Diria que som una empresa honesta i transparent: coneixem els productes que comercialitzem a fons, comptem amb bons tècnics i bones marques. La nostra proposta de valor l'hem enfocat sempre en la qualitat del producte i de la feina de transformació que fem a Transgrúas: el muntatge, el servei post venda, la inversió en equips i recanvis per a lliurament immediat. Som especialistes en les nostres màquines i parlem de tu a tu amb els nostres clients que són especialistes en el seu treball i ens entenem en quina és la millor màquina per fer la feina. A l'ésser una empresa familiar el tracte amb els clients és proper i basat en la confiança.