ENTREVISTA A MONTSE NOVELL

ENTREVISTA A MONTSE NOVELL

PLATAFORMA COMUNICAT-I MANAGER

"Ens podeu sol·licitar una demo del servei i testar-lo internament a l’Ajuntament durant un mes per tal de que valoreu totes les seves possibilitats"

Sobre COMUNICAT-I : La Plataforma Comunicat-i és un nou servei d’Agbar, Suez Spain que aporta solucions globals que contribueixen al desenvolupament sostenible en el sector de municipal. Recentment hem llançat Comunicat-i, que consta d’una App de comunicació ciutadana i un portal web de gestió per l’Ajuntament.

- Què és comunicat-i?

Comunicat-i pretén potenciar i millorar la comunicació ciutadana i ajudar a dur a terme una gestió municipal eficient, digitalitzant i potenciant el concepte smart village. Tot això gràcies a millorar la participació social.
Comunicat-i ofereix una aplicació mòbil per la ciutadania i un portal web per a l'Ajuntament. La primera permet la interacció entre el ciutadà i el consistori i la segona permet al municipi gestionar tota la informació rebuda i editar i publicar tot el que li interessi.
L'APP Comunicat-i té tres funcionalitats principals: 1) Informa’t: una secció de notícies, on l'Ajuntament comunica totes les novetats, 2) Notifica: on el ciutadà informa de incidències que detecti enviant una fotografia, les coordenades i una descripció. 3) Participa, on el ciutadà participa en enquestes publica l’ajuntament.

- Què va motivar el desenvolupament d’aquesta App?

Els municipis poden estalviar entre un 20% i un 60% de les seves despeses gràcies a l'aplicació de la tecnologia digital en la gestió municipal, per tant la digitalització pot millorar la qualitat de vida dels ciutadans i permetre un estalvi significatiu en fons públics (estudi KPMG 2017). Un 90% de la ciutadania és critica amb les decisions preses pels seus representants institucionals (estudi BBVA). Així, és evident que els ciutadans volen participar, expressar la seva opinió, ser escoltats i valorats.
En aquest context, és on sorgeix la idea de que els municipis necessiten disposar d’una eina tecnològica que faciliti el diàleg amb el ciutadà. Comunicat-i és desenvolupat per Sorea en el transcurs d’un programa de formació interna. I per facilitar la ràpida implementació en el mercat, és desenvolupat amb la metodologia Lean Start Up en què es construeix i redefineix el producte amb la interacció constant amb el client, en aquest cas diferents ajuntaments de Catalunya.

- Què aporta als ajuntaments aquesta aplicació?

  • Disposar d’una app pròpia i personalitzada amb les funcionalitats que cadascú desitgi.
  • Apostar per la comunicació directa entre l’administració local i el ciutadà.
  • Augmentar la transparència del consistori i l’exigència de responsabilitats.
  • Difondre i facilitar l’accés a la informació municipal de forma immediata i senzilla.
  • Oferir als ciutadans intervenir en iniciatives o projectes municipals.
  • Implicar els ciutadans en processos d’informació o consultes per entendre millor les seves necessitats.
  • Conèixer i visualitzar incidències que afecten al municipi i als ciutadans.
  • Flexibilitzar i millorar la gestió d’incidències municipals.
  • Permetre la gestió i control en temps real de les dades.
  • Contribuir a una gestió municipal més eficient amortitzant millor els recursos disponibles.
  • Donar resposta a les demandes ciutadanes.
  • Fomentar la participació ciutadana.
  • Incrementar el grau de satisfacció i valoració de la ciutadania sobre la gestió municipal.


El ciutadà te a la seva disposició una app molt intuïtiva i fàcil d’utilitzar, amb les funcionalitats essencials per estar més a prop de l’ajuntament. Beneficis per a la ciutadania:

  • Disposar d’un canal de comunicació directe amb els serveis municipals.
  • Interactuar amb l’Ajuntament.
  • Participar en la governança municipal.
  • Notificar incidències del municipi, de forma anònima.
  • Ser altaveu social i fer conèixer l’opinió a través d’enquestes o qüestionaris.
  • Fer arribar a l’administració pública opinions pròpies sobre projectes municipals.
  • Saber amb immediatesa la informació institucional i de la població.
  • Sentir-se més pròxim i escoltat per l’Ajuntament.


- És possible tenir una demo de Comunicat-i?

Comunicat-i, va començar a comercialitzar-se el mes de maig del 2018 a Catalunya, amb una excel·lent acceptació. Els ajuntaments han sol·licitat diverses ofertes comercials i demos del producte fent possible que a finals del 2018 quatre municipis apostessin per aquest servei: Sallent, Llívia, Torrelles de Foix i Gandesa. A traves de la web ens podeu sol.licitar una demo del servei i testar-lo internament a l’Ajuntament durant un mes per tal de que valoreu totes les seves possibilitats. Demana-la ara a: https://www.comunicati.cat/contacte
També podeu conèixer les opinions dels alcaldes a la secció clients de la web. https://www.comunicati.cat/clientes

- Com funciona?

A continuació es detallen les funcionalitats principals de l’app:

Pantalla inicial i contacte: La pantalla inicial es personalitza per cada Ajuntament amb l’escut, nom del municipi i imatge de fons que es desitja a més de configurar les seccions que es volen activar. A la secció de contacte s’hi troba tota la informació de l’Ajuntament: web, telèfon, direcció, horari d’atenció i les xarxes socials.



Secció Notifica de l’app: El ciutadà trasllada, anònimament, les incidències del municipi a l’apartat notifica de Comunicat-i, seleccionant la categoria i la tipologia, verificant la seva ubicació i adjuntant una fotografia i/o comentari, si ho considera oportú. Clicant a la part dreta de la secció Notifica, l’usuari podrà fer el seguiment de l’estat de les incidències reportades.



Secció Participa de l’app: Amb Comunicat-i, el ciutadà pot donar la seva opinió participant en enquestes institucionals i contribuir, així, a millorar la gestió del seu municipi de forma fàcil i immediata en tot allò que el pugui afectar.



Secció Notícies de l’app: Amb Comunicat-i l’enviament d’informació és immediat. L’app permet accedir directament al Twitter de cada ajuntament -fins i tot sense estar-ne registrat- i veure tota la informació que es publica. A més, l’usuari rebrà, mitjançant notificacions Push, els avisos urgents, alertes o comunicats que emeti el consistori.



A continuació es detallen les funcionalitats principals de la plataforma web exclusives per a l’Ajuntament:
El web exclusiu per a l’Ajuntament permet gestionar tota la informació de l’app. Està pensada perquè l’Ajuntament pugui tenir una comunicació fluida amb la ciutadania i contribueixi a una gestió més eficient dels serveis públics.
L’Ajuntament pot accedir al portal amb tres perfils d’usuaris: un perfil orientat a aspectes de comunicació per a la gestió d’enquestes i notícies, un perfil més tècnic per tal de gestionar la resolució d’incidències i un perfil de gestor per visualitzar estadístiques i informes.
Mitjançant aquest portal, l’Ajuntament pot personalitzar la seva app configurant i activant les funcionalitats que més l’interessin i pot enviar alertes push a la ciutadania en cas que així ho consideri. El web i l’app s’actualitzen simultàniament.

Secció Gestió portal web Ajuntament: En aquesta secció es gestionen les incidències i les enquestes.
Les incidències reportades per la ciutadania es visualitzen en el plànol del municipi de forma molt visual, diferenciant el tipus i l’estat de la incidència amb diferents icones i colors. L’Ajuntament rep les incidències que queden llistades per ser enviades per correu electrònic a la persona encarregada de gestionar-les, amb les coordenades, imatges i detalls rellevants com l’hora, la tipologia i els comentaris. Diferents colors marcaran l’estat de la incidència fins a la seva resolució final. Aquesta podrà enviar-se a l’usuari que la va fer arribar.
permet exportar les incidències a format PDF o Excel.
Les enquestes seran editades des del web per la persona responsable de l’Ajuntament, que podrà previsualitzar i programar-les per tal que estiguin actives a l’app, el temps que es consideri. Les enquestes podran incorporar una breu descripció, links, fotografies i/o vídeos.



Secció Estadístiques portal web Ajuntament: Aquesta secció conté els informes, estadístiques i gràfics de les incidències amb els filtres que es desitgin: dades, estat, tipologia... de manera que el gestor municipal té la informació ben tipificada i classificada, fet que li facilita la presa de decisions.
Els resultats de les enquestes i tota la informació generada es mostren en format PDF i/o Excel.
En aquest apartat també es podran consultar les mètriques de l’app, ús que se’n fa, nombre de visites, seccions que generen més interès... i tot amb gràfics molt intuïtius.

Secció Configuració portal web Ajuntament: Des d’aquesta secció s’envien les notificacions push a tots els usuaris que tinguin l’aplicació descarregada i amb el sistema d’avís de notificacions activat. Aquests avisos es visualitzen com una alerta en el mòbil encara que l’app Comunicat-i estigui tancada.
Aquesta funcionalitat és molt útil per a l’enviament d’avisos d’emergència, alertes o notificacions urgents. Per exemple, ús de cadenes en cas de nevades, talls de subministraments, obres a la via pública, avís per ruixats o inundacions, canvi d’horari per causes meteorològiques d’actes programats, alertes vàries, etc.
En aquesta secció també es configuren les categories i tipologies d’alertes que es volen activar al municipi així com les adreces de correu electrònic de les persones que han de rebre de forma immediata la notificació de la incidència per tal de gestionar-la i resoldre-la el més aviat possible.

 

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top