ENTREVISTA A RAFAEL GÜETO ORTIZ

ENTREVISTA A RAFAEL GÜETO ORTIZ

REGIDOR DE MOBILITAT DE L’AJUNTAMENT DE RUBÍ

“La gestió de la zona taronja i de les zones de càrrega i descàrrega perimetrals a l’illa de vianants mitjançant Parkunload es van posar en funcionament l’1 de febrer de 2021”

-    A Rubí compteu amb 400 places amb el sistema Parkunload. Des de quan està en funcionament?

La gestió de la zona taronja i de les zones de càrrega i descàrrega perimetrals a l’illa de vianants mitjançant Parkunload es van posar en funcionament l’1 de febrer de 2021. Primer, en una fase d’informació i sensibilització; i després del període informatiu inicial, a partir de l’1 d’abril del 2021, es van intensificar els controls en aquestes zones.  

Hi ha un total de 305 places de zona taronja i 15 places a 5 zones de C/D.


-   Sabeu quants usuaris fan servir Parkunload cada dia?

Des de l’1 de febrer de 2021 , quan va entrar en funcionament el nou sistema, s’han generat 264.000 tiquets, d’un total de 25.815 persones usuàries i 34.306 vehicles.

A la zona taronja, de mitjana, cada dia s’obren a l’entorn de 1.200 – 1.250 tiquets de 730 persones usuàries. El temps mig d’estacionament és de 57 minuts.


-   Ha tingut bona rebuda per part de la població?

Hem tingut una molt bona rebuda per part de la població. Com tots els projectes municipals que tirem endavant, ha necessitat d’un període d’aplicació per tal que la població es familiaritzi i se’l faci seu. Per a alguns sectors de la ciutadania, més acostumats a l’ús dels smartphones i les noves tecnologies, el nou sistema ha estat un èxit. En el cas d’altres sectors, com el de la gent gran, hem hagut d’incorporar sistemes d’acompanyament per no excloure’ls. Entre d’altres coses, hem impulsat formació específica perquè l’ús d’una app no representi un hàndicap per a ells.


-   Heu solucionat algunes problemàtiques de mobilitat gràcies a Parkunload?

S’ha incrementat la rotació ─el número de vehicles als quals dona servei una plaça d’aparcament─ fins a més de 4 vehicles/plaça/dia. S’ha reduït la indisciplina (abans de la posada en marxa d’aquest sistema, el 41% dels cotxes aparcats a la zona taronja no posaven rellotge o sobrepassaven el temps permès). Actualment, la indisciplina està al voltant del 5-10% dels vehicles.  

Exceptuant els dissabtes, quan hi ha una menor demanda, la resta dels dies de la setmana totes les zones estan per sobre el 80% de capacitat.


-   Heu pensat en ampliar-lo a altres zones?

La incorporació d’aquest nou sistema d’aparcament és molt recent i encara estem creixent en nombre d’estacionaments en zona taronja. La intenció és exportar-ho en el futur a d’altres zones de la ciutat, però hores d’ara encara estem en fase d’implantació de l’actual zona.


-   Recomanaríeu aquest sistema a altres administracions locals?

Cada municipi té unes casuístiques molt concretes i el tema de la mobilitat és un dels grans reptes de les ciutats en el futur. Nosaltres podem dir que, amb la implantació d’aquest sistema, Rubí ha sortit guanyant, però cada ciutat té la seva pròpia idiosincràsia, els seus fluxos de circulació i una disposició d’aparcaments molt concreta. A més, nosaltres hem suprimit tota la zona blava del municipi i els veïns i veïnes de Rubí tenen lliure aparcament a tota la ciutat.


"foto: Ajuntament de Rubí – Localpres"

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top