Quan va començar Grup Jorsan?
JORSAN va néixer l´any 2002 fruit de la necessitat de tenir alguna marca de vehicles per tal d´alimentar el nostre taller S.E.A que és la nostra empresa mare. Cada cop més, els fabricants de vehicles i maquinària compliquen els seus sistemes per tal que a l´hora de reparar o mantenir hagis d´anar al seu servei per tal de diagnosticar i reparar. Per tant, vàrem iniciar-nos en la via comercial pensant que podríem oferir un servei integral del vehicle, manteniment i reparació.
Vàrem començar amb la Marca Avia però ens faltava producte ja que Avia només fabricava camions de 7.5Tn – 10Tn (tot i així en vàrem vendre vàries unitats).
Així que vam començar a buscar altres marques que tinguessin vehicles de menys tonatge, per exemple de 3.5Tn i vàrem contactar amb ISUZU. Això va ser l’any 2005. Teníem bones referències ja que Motors Isuzu ja n´havíem reparat .
Es va donar la casualitat que el distribuïdor no tenia coberta la zona nostre i vàrem començar a mantenir converses fins arribar on som ara. Després vàrem canviar de distribuïdor i ara depenem directament de l’Importador per Europa d´Isuzu que és MIDI EUROPE ( 2010 ).
Quin nivell de creixement estant tenint al llarg d’aquests anys?
Bé , Bona pregunta. Cada any em anat creixent tant nosaltres com la maraca en sí. Penseu que no fa pas gaire teníem una crisi espectacular i això ha frenat el creixement de tot plegat i els nostres vehicles Isuzu han hagut de fer-se un forat en aquest temps. S’ha de comptar també amb la extraordinària competència que tenim a nivell Europeu ja que és un dels continents amb més fabricants de vehicles industrials de tot el món.
Només la paciència i el bon fer, en quant a servei, ens ha portat a repetir vendes amb la majoria d´empreses i això ha anat creixent fins on a dia d´avui els particulars i autònoms ja es comencen a interessar per nosaltres, per ISUZU.
El creixement esta sent més o menys del 40% a any consecutiu.
Quin tipus de vehicles industrials distribueix Grup Jorsan?
Principalment Isuzu des de 3.5Tn fins a 14Tn. El model de més venda és el P75 amb un alt creixement considerable ja que per temes d’equips de serveis i d´assistència en carretera té molta acceptació ja que un cop carrossat el repartiment de pesos queda molt bé, per tant, no hi ha sobre carga i el desgast del vehicle és insignificant, manteniments i poca cosa més.
Tenim el nou model de 3.5Tn l´M21 que s’esta fent un forat amb els competidors ja que hem reduït pes i preus, per tant estem sent molt competitius.
També tenim les Pick Up d´Isuzu que podem transformar-les al gust del client tant per particulars com empreses.
Els Piaggio també son un altre font de negoci ja que ara que l´economia comença a florir la demanda esta creixent a nivell d´empreses i de l´administració.
Vostès treballen molt amb empreses de serveis municipals, quins vehicles els demanen?
De tot tipus. Però en particular estem destacant amb els equips amb compactadors o satèl·lits per fer el Porta a Porta que cada cop són més els municipis que se sumen aquest tipus de recollida. Justament tenim la representació d´una marca, Porcelli que estem treballant molt i el sistema és molt fiable. A part, també ens demanen Piaggio elèctrics i equips de neu, tan pales com salers.
Però també fan operacions directes amb ajuntaments. En aquest cas cap a quins models es decanten?
Els ajuntaments ens demanen des d´una pick-up per ús normal i sense accessoris; a personalitzacions com haver d’ instal·lar equips de neu com ara pala llevaneus i saler; camions satèl·lit o camions polivalents -camió amb grua bolquet i plataforma elevadora, també amb alces laterals, camió amb cistella per l´enllumenat-; etc.... També la demanda passa pel nostre servei de Taller com fem amb ajuntaments com el de Terrassa, que és client de tota la vida.
Diria que la personalització de vehicles és un dels punts forts de Grup Jorsan?
Bé, si però .... penso més amb un servei integral. Què vull dir: quan fem un client nou i li entreguem un vehicle fet a mida el primer que fem és formar al personal que hagi d’utilitzar el vehicle per tal de que es familiaritzar-se amb el bon funcionament del mateix i també de la carrosseria. Un cop fet, seguim amb la taula de manteniments o reparacions sempre amb un seguiment, per tal de que tot el sistema estigui en bon estat.
Què destacaria de la marca Isuzu?
La fiabilitat, sens dubte!
Tenim una gran diferència ja que tot el producte es fabricat 100% per la pròpia marca. Els motors són dissenyats i fabricats per Isuzu i no tenim el problema d´altres competidors que volen estar també al mercat europeu i que han de recórrer a d´altres fabricants de motors per poder complir amb les exigències d´Europa. Mireu... justament amb la Pick-up model 2012, teníem el Motor Euro 5 B i per poder comercialitzar la D Max l´any 2016 havia de ser amb normativa EURO 6, doncs Isuzu ha dissenyat i fabricat un motor completament nou per poder vendre a Europa i a més sense l´additiu Adblue. Tot un èxit . A l´hora hem aprofitat el mateix motor per fer una gama de camió de 3.5Tn M21 per ser més competitius.
I de Porcelli?
Porcelli és un fabricant Italià amb 50 anys d´experiència en el món dels carrossats ``vehicles de Deixalles´. Fabrica equips compactadors i satèl·lits pensats per recollir el Porta a Porta. El que més valorem tant nosaltres com els clients que l´utilitzen és el funcionament i l’eficàcia dels equips, ja que són molt compactes i la tecnologia molt bàsica, per tant si la utilització és correcta el vehicle és un bon element.
Com és el seu servei post venda?
El nostre taller S.E.A fundat l´any 1996 a mans dels meus pares i el meu germà Jordi, va ser tot un repte ja que en aquell moment pensàvem que aquest repte potser seria massa. Els comentaris eren -ostres una nau , no serà massa- ... i recordo que a la inauguració de S.E.A alguns del convidats deien .... -Ostres que gran que maco-. Però d´altres deien -voleu dir que no us quedarà petit?-. En fi , els anys han passat i finalment em donat la raó a qui va pensar amb el futur. I així penso jo, sempre mirant per la innovació i el bon fer de tot plegat.
Intentem donar el millor de nosaltres i atenent a tothom per un igual. Sempre millorant el servei, fent les formacions de cada marca per estar al nivell adequat.
La crisi ens va passar factura com a totes les empreses, però també ens ha fet créixer de ment i ara tenim un altre visió. Per això estem segurs de millorar més el nostre servei d´atenció incorporant nou personal altament qualificat per garantir com dèiem el bon funcionament de tot plegat.
Actualment, el nostre personal esta integrat per: Jordi i Santi Farrés, a la Gerència de S.E.A & JORSAN; Antonia i Jordi C. a Administració; Adrián, Enginyer Industrial i Cap de taller; Xavier, Cap de recanvis; Miguel, Responsable de l’Àrea Mecànica ISUZU; Manolo, Mecànic; Juan, Mecànic Frigorista; Antonio, Responsable de l’Àrea Tacògrafs i Iván, Mecànic electricista .