Totes les organitzacions haurien de tenir el repte d’estar en continu procés d’Innovació?
Encara que només sigui per estalviar temps a la gent que hi treballa, evitant feines duplicades o reiteratives o bé automatitzant processos, doncs és clar.
Però si fóssim capaços de mirar-ho de més a munt, aconseguiríem que tothom ho fes millor perquè reafirmaríem el seu valor en les tasques que te encomanades.
I Bytemaster, com afronta aquest repte?
Si ens capfiquem en buscar la perfecció de la nostra feina, només ho aconseguirem si tenim la voluntat personal de formar-nos contínuament, d’acceptar els canvis que cada dia es produeixen arreu nostra, i que Bytemaster sigui capaç de posar el mitjans i recursos necessaris, per facilitar-ho.
Si complim el que hem dit, donarem un bon servei als nostres clients! I nosaltres ens sentirem reconeguts i valuosos.
Quina va ser la seva inversió en R+D+I respecte la facturació del 2013?
Independentment de comprar equipaments per millorar els nostres serveis XaaS (tot com Servei), de contractar serveis d’experts que ens han assessorats en noves tecnologies i en millorar els nostres productes de software com el _b first, que en aquest moment es un referent en el sector de la logística, la millor demostració ha estat en invertir en nosaltres mateixos, esgotant tots els fons de l’aportació tripartida.
Aquesta és la nostra aposta, nosaltres, creixement personal i professional.
Quines estratègies segueix Bytemaster per anar creixent en un mercat tant competitiu?
Ara lluitem contra una reducció del mercat, és a dir, cada cop som menys empreses; contra la fragmentació del mateix, és a dir, les empreses que estaven al mig tenen tendència majoritàriament i fruit de l’actual escenari, a anar cap a baix; i finalment com dieu per la competitivitat de preu serà perquè la qualitat segueix sent un factor diferenciador.
Què estan fent els altres per intentar tenir més clients? Doncs copiar... hi ha una empresa del sector de l’alimentació que innova en els processos i té contenta a la seva gent, a la banca s’ajunten amb més o menys voluntarietat, les constructores se’n van a Sud-Amèrica i altres països, doncs fet!
Podríem parlar de les principals solucions i serveis de caràcter innovador que ofereix Bytemaster als ajuntaments, quines destacaria?
En destacaríem tres:
La gestió de seguretat en la xarxa donant un servei que es composa d’equipaments col•locats en el client i gestionats amb consoles des de casa nostra suposant un model externalitat.
El gestor de cues que com tots sabem, quan anem als centres metges o a fer una gestió administrativa, o inclús a l’Inem, hi ha un terminal que ens genera el torn, però per altra banda qui atén es més eficaç en l’atenció.
L’externalització no solament de la seguretat sinó de qualsevol plataforma tecnològica que disposin en aquest moment, telefonia IP, servidors de correu, servidors d’aplicacions, servidors de fitxers, copies de seguretat.
Referent al Gestor de Cues, són molts els Ajuntaments que el tenen implantat de Bytemaster, quines són les avantatges d’aquest sistema?
Els avantatges d'implantar un software de gestió d'esperes i adreçament de ciutadans són múltiples però destacaríem dues grans àrees de millora.
En primer lloc en l'aspecte organitzatiu s'aconsegueix una millora en el procés d'espera i atenció, en conseqüència la experiència i percepció de qualitat de servei i atenció per part del ciutadà és immediata, això també reverteix de forma positiva en els funcionaris encarregats de prestar els diferents serveis.
En segon lloc i dins de l'àrea de gestió el paquet d'estadístiques que incorpora el software ens permetrà conèixer quins són els fluxos d'afluència, els serveis més demandats, temps d'espera,etc facilitant així la presa de decisions, al disposar de dades reals d’activitat, a demés la possibilitat d'integració amb altres software de gestió, ERP, mòdul de cita prèvia, BBDD etc, permetran automatitzar processos de poc valor podent realitzar molts d’aquets tràmits en els pedestals dispensadors Intel·ligents.
A nivell de Sistemes de Seguretat fa poc els donaven el Premi Best Performance 2013 de Dell, empresa que per cert ha obtingut una puntuació del 100% pel seu tallafocs d’última generació a través de les proves NSS Labs. Que suposa aquest guardó per la seva empresa?
Suposa la satisfacció de tots nosaltres i en particular a l’esforç, qualitat i dedicació de l’equip de professionals format per comercials, tècnics de sistemes, de comunicacions i de software que lidera en Xavier Isern.
Vostès són especialistes en implantar sistemes de seguretat, quins són els principals reptes que han trobat als ajuntaments catalans?
Principalment els tòpics dels fabricants tradicionals, molt cops excessivament monopolitzadors de les infraestructures de xarxa i amb alts costos de manteniment del hardware que frenen l’evolució i dificulten generar un pressupost assignat específicament per seguretat per la modernització de les infraestructures. Tot i l’èxit que estem tenim amb les empreses amb la nostre fórmula de Seguretat Gestionada que permet el pagament per l’ús, és complexa adaptar aquesta fórmula dins dels sistemes de contractació de l’administració tot i que poden facilitar el finançament i el mantenir una infraestructura de seguretat permanentment actualitzada. Per altre banda el paper dels Firewalls de nova generació dins la infraestructura de les xarxes planteja canvis en el seu rol i en la manera de plantejar el disseny de les xarxes que fins ara proporcionaven els fabricants tradicionals de Networking i aquest és un procés que requereix el seu temps i constància per part nostre.
Per tenir una visió de futur, ens agradaria que ens fes una reflexió, des de la seva perspectiva com expert en sistemes tecnològics, sobre quins són els principals recorreguts que detecta Bytemaster a nivell d’ajuntaments.
Ens tindríem que aplicar una afirmació que val per tothom i no te ànim de molestar a ningú. “Cadascú a lo seu”, l’objectiu dels Ajuntaments és donar servei al ciudatà i no tenir un centre de càlcul, ja sabem que abans no hi havia més remei, però ara no te cap sentit ni pels Ajuntaments, ni per les empreses que la seva finalitat no sigui la tecnologia.
Per tant, els Ajuntaments junt amb nosaltres, si ens hi poséssim, seriem capaços de racionalitzar i unificar la tecnologia per donar més servei per menys cost, amb un denominador comú mitjançant els model XaaS, tant SaaS, com PaaS