ENTREVISTA A XAVIER GAYA TAVERA

ENTREVISTA A XAVIER GAYA TAVERA

DIRECTOR DE YMOV A CATALUNYA

"Des de YMOV, podem gestionar les vostres telefonies i telecomunicacions, sense canviar d’operador, i obtenir fins a un 50% d’estalvi en la factura mensual"

Sobre YMOV: solucions per a la gestió de serveis de comunicacions mòbils, fixes i Internet, així com per a la gestió de projectes de xarxa intel·ligent i la implantació eficient de les diferents evolucions tecnològiques.

-El món dels operadors de telefonia és molt complex i empreses i institucions poden estalviar molts diners si fan una bona gestió d’aquests serveis. Quines són les recomanacions d’Ymov com a líder en el sector Telecom Expense Management (TEM)?

Hi han varies recomanacions:

-La primera, les negociacions de preu, una batalla que normalment el client la té perduda abans de començar, i li diré el perquè: abans de qualsevol negociació el client s’ha d’informar dels preus que es mouen al mercat. Malauradament això no sempre es possible, o bé per desconeixement, per falta de temps, o per la manca de transparència de les tarifes i descomptes de les operadores.

-La segona, assegurar i repassar que els acords de condicions de preu o serveis es compleixin.

-La tercera, fer una auditoria, per veure si els serveis que tenim contractats són els més adequats, pel nostre ús, o si estan sobrevalorats o infravalorats.

-La quarta, repassar cada mes la facturació, mirar que no hi hagin errors a la factura -que quasi sempre son a favor de la companyia- i detectar canvis en el patró de consum, per tal d’adequar-lo a cada necessitat.

-La cinquena, les reclamacions, el meu favorit: m’agradaria saber el temps perdut en cada reclamació i el percentatge d’èxit. Evidentment tot està calculat per que abandonis la reclamació a causa de la pèrdua de temps que provoca.
 

-Li surt rendible a una empresa o institució comptar amb l’assessorament extern d’una empresa que els gestioni els serveis de comunicacions?

Sí, li surt rendible des del primer moment. Ningú potser expert en tot i per tant contractar els serveis per gestionar les telecomunicacions a una empresa especialitzada, és altament aconsellable. El servei que oferim no comporta canviar d’operadora telefònica.  A més, amb la modalitat que oferim, els clients no han de pagar els nostres serveis directament, sinó que la quantitat a pagar es dedueix de l’estalvi obtingut i representa un percentatge molt petit.
 

-On detecten que hi ha major potencial d’estalvi, en telefonia mòbil, fixe, internet…

En general tots són susceptibles a l’estalvi, la telefonia mòbil és potser la que té més potencial, perquè cada operadora té la seva infraestructura, cosa que no passa amb internet o la telefonia fixe. De mitjana, l’estalvi en telefonia i internet acostuma a ser de l’ordre del 34% sobre la facturació mensual.


-Resumint, com es poden reduir els costos de telefonia?


Com he explicat més detalladament amb anterioritat, s’ha de negociar el preu, assegurar que les condicions es compleixin, fer una auditoria per saber quins serveis fan falta, repassar cada mes la facturació per detectar errors, detectar canvis amb el patró de consum, per tal d’adequar-lo a cada moment i fer les reclamacions pertinents.


-Hi ha d’haver una contínua avaluació?

Sí, cada empresa o institució va canviant al llarg del temps, per tant s’han d’anar actualitzant els serveis. A part, les operadores van canviant regularment les seves tarifes, per tant s’han d’anar contractant les tarifes que ens surten més a compte.


-També gestionen projectes de xarxa intel·ligent?

Sí, cada client té les seves necessitats, la xarxa intel·ligent permet tenir centralitzats els serveis, millorar el control i la seguretat de les dades, permet el desplegament de nous serveis a mida de l’usuari i redueix el manteniment i la gestió de les dades. Per tant la xarxa intel·ligent és  una part important a institucions i empreses grans, per poder monitoritzar  els serveis i així tenir un major control i seguretat.


-On apliquen els seus serveis es nota un canvi en la conscienciació de les persones?

No necessàriament, hi han clients que necessiten trucar a cada hora i a tot arreu, prioritzen el fet de tenir llibertat de moviment . En canvi hi ha clients que volen prioritzar l’estalvi, en aquest cas hi ha una petita conscienciació per tal que aquest sigui el màxim possible, sense afectar a la qualitat dels serveis.


-Com definiria breument el servei que ofereix YMOV?

Gràcies a la nostra amplia experiència de més de 14 anys donant servei, els nostres clients estalvien una quantitat substancial en les seves factures de telefonia i internet. A part d’això hi ha també un estalvi considerable del temps que inverteixen en els processos de gestió de les telecomunicacions i de les reclamacions. El nostre servei no es paga directament sinó que es dedueix de l’estalvi que el client obté i per tant no significa un cost addicional per a ells.
 

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top