La Diputació de Barcelona ha realitzat la revisió del Pla de mobilitat urbana de Granollers que havia aprovat l’any 2009, sent una de les primeres ciutats catalanes a tramitar el seu pla a través de la llei de mobilitat, amb vigència fins al 2014. El nou document ha estat lliurat pel diputat d’Infraestructures Viàries i Mobilitat, Jordi Fàbrega, a l’alcalde, Josep Mayoral.
El nou document ofereix una diagnosi actualitzada per al període 2018-2024 de les disfuncions del sistema de mobilitat a l’àrea urbana de Granollers, incorporant específicament les percepcions dels problemes per part de la ciutadania. Així, les principals propostes fan especial referència a l’establiment de criteris d’actuació sobre la xarxa de vianants i a la creació i ampliació de la xarxa de bicicletes, amb actuacions concretes com l’ampliació de l’actual illa de vianants i la zona de trànsit restringit, així com la creació d’itineraris de connexió a peu entre els diferents barris i els municipis de l’entorn amb el centre.
El nou Pla també proposa desenvolupar una senyalització vertical per a vianants que els condueixin als principals punts d’interès de la ciutat, com ara l’Hospital, la plaça Porxada o les estacions de transport públic, així com una millora de l’accessibilitat a les parades de l’Hospital i les estacions de ferrocarril, en especial la Plaça Serrat i Bonastre. Entre d’altres mesures també es proposa millorar les connexions amb els polígons industrials i impulsar l’ampliació d’espais per a vianants als barris.
Pel que fa als desplaçaments amb bicicleta, es proposa desenvolupar una xarxa ciclable en tres fases, una primera interna, una segona de connexió amb la conurbació i una tercera de connexió amb la xarxa planificada per l’ATM. En aquesta línia es proposa realitzar un pla de senyalització d’itineraris per a bicicletes, així com campanyes a favor del seu ús i la creació d’una oficina dedicat a les diverses necessitats i promoció de la bicicleta a la ciutat.
Altres actuacions recollides en el nou Pla hi ha la necessitat de millorar l’intercanviador modal de la Pl. Serrat i Bonastre així com de la i informació del servei Transgran i del servei urbà de la conurbació, així com l’estudi per a la creació d’una nova línia que realitzi el recorregut nord-sud.
El document també recull la necessitat de desdoblament de la línia R3 i nova línia orbital, la implantació d’informació dinàmica a les parades de transport públic i l’establiment de canvis en la jerarquia viària, amb mesures de reducció del trànsit de pas a la Ronda Sud.
El nou Pla també es proposa la creació de zones pacificades, la consolidació dels aparcaments dissuasius, la reordenació de la zona blava i reserva d’espais d’aparcaments per a residents a l’interior del nucli quan es realitzin actuacions urbanístiques, amb extensió de l’àrea verda de prioritat residencial.
Així mateix, el document també proposa una regulació de les zones de càrrega i descàrrega a través d’una aplicació mòbil, la implantació de mesures de promoció i descomptes per als vehicles més ecològics, així com l’impuls de mesures recollides en el Pla de mobilitat del vehicle elèctric de Granollers, el foment del car-pooling i la promoció dels plans de desplaçaments d’empresa del municipi.