la primera plataforma 2.0
que connecta proveïdors
i administració local

ENTREVISTA A VÍCTOR MARTÍNEZ DEL REY
DIRECTOR ÀMBIT DE GESTIÓ DE QUALITAT URBANA I MOBILITAT DE L'AJUNTAMENT DE SANT CUGAT

"Es crearà un model de parametrització integrant tota la informació en un model 3D de les edificacions i dels serveis" llegir+

 

La bicicleta reclama el seu espai a la metròpolis

La necessitat d’adequar l’espai públic de la metròpolis per a una convivència pacífica de vianants, ciclistes i cotxes ha estat el motiu de la jornada Bicicleta i espai públic, que ha reunit,  a la seu de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), més de 100 experts del món de la mobilitat i de l’urbanisme.

Un dels temes debatuts ha estat la importància de redissenyar les ciutats en favor de l’ús de la bicicleta com un mitjà de transport diari i sostenible.

En aquest sentit, el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, Antoni Poveda, ha assegurat que “aquest fenomen és imparable i es tracta d’un compromís per part dels 36 municipis metropolitans en favor de la bicicleta, un mitjà de transport realment útil”. Poveda ha recordat als assistents el compromís de l’administració metropolitana amb la lluita contra la contaminació atmosfèrica, on la bici esdevé un factor clau en el canvis d’hàbits. 

També ha explicat que “des de l’AMB estem treballant per normalitzar l’ús de la bici a la metròpolis, com n’és un exemple la xarxa ciclable Bicivia”, però també ha reconegut que  “encara falta molt per fer”.

A banda del projecte Bicivia, una xarxa estratègica de 414 quilòmetres i 9 grans eixos ciclables que ha dissenyat l’AMB amb l’objectiu de connectar la metròpolis, des de l’organisme metropolità s’ha recordat el programa de subvencions per als ajuntaments de 2 milions d’euros per construir carrils bici. L’AMB també ha presentat el Blog de la Bicicleta. Pedalant pel territori metropolità: http://blogs.amb.cat/Bicicleta/ 

Per la seva banda, Mikael Colville, expert en mobilitat a les ciutats i fundador de Copennhagenize, ha presentat la ponència Bicycle urbanism by design: Design, Democracy & the Modern City. En aquest context, ha parlat del disseny urbà com “un factor poderós que pot millorar la relació entre vehicles privats, vianants i bicicletes”.

Així mateix, el dissenyador ha afirmat que “a la metròpolis de Barcelona encara fa por treure lloc als cotxes en favor de la bicicleta, però l’espai s’ha de redemocratitzar”. En aquest aspecte, també ha remarcat que “després de 7.000 anys de democràcia urbana, hem tingut 100 anys de dictadura del transport liderada pels cotxes, i hem de treballar per millorar les ciutats per a les bicicletes”.

L’acte ha finalitzat amb una taula rodona sobre la implantació de la bicicleta al món local, en la qual hi han participat diferents representants dels municipis metropolitans. Els tècnics municipals de Sant Cugat del Vallès, del Prat de Llobregat i de Sant Joan Despí han exposat la realitat dels seus propis municipis pel que fa a l’ús de la bici.

 

CERCADOR DE PRODUCTES
Subscriu-te gratis al newsletter
La incorporació del vehicle elèctric dins les flotes municipals
Jornada Eficiència Energètica
Jornada F2F:Noves Formes de Gestió de l’Administració Local
Conveni amb AMEC
FOTOBOOK Jornada VEM
GPI Software - Internet & Web Solutions

Distribuït per: Micrològic SLU

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto