La Diputació destina 1,8 MEUR als municipis gironins

La Diputació de Girona ha aprovat destinar 1,8 MEUR més dels previstos en el pressupost per ajudar els ajuntaments aquest 2012.

Aquests diners provenen de la liquidació positiva de l'exercici del 2010 que ha fet que l'Estat hagi de donar més diners a la corporació. El president, Jaume Torramadé (CiU), ha reiterat que la Diputació està al costat dels municipis, però avisa que el pressupost de la corporació "no es pot estirar com un xiclet". Per això, diu que la Diputació no es pot dedicar a suplir totes aquelles inversions que altres administracions han deixat de pagar.

En el ple, també han aprovat destinar 400.000 euros d'aquests diners a ajudar el Parc Científic i Tecnològic.

La Diputació de Girona ha comptat amb ingressos de més per la liquidació positiva de l'any 2010 que ha fet que l'Estat li hagi de destinar 12 milions d'euros més. Aquests diners, segons Torramadé, "no són reals" perquè s'ha de tenir en compte que una part ja l'havien inclòs al pressupost, que han d'equilibrar la xifra amb la davallada dels ingressos i també descomptar els euros que han hagut de retornar a l'Estat perquè en anys anteriors n'havien rebut en excés.

Amb tot, la Diputació compta amb 2,5 MEUR més dels que preveien en el pressupost. Al ple d'aquest dimarts han aprovat -amb els vots a favor de CiU i ERC i l'abstenció dels diputats del grup socialista- destinar 400.000 euros al Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona (UdG) perquè ho consideren un projecte "prioritari" que esta tenint moments econòmics delicats i en el qual cal invertir. L'1,8 MEUR restants seran per a ajudar els ajuntaments. El consistori donarà llibertat als municipis perquè puguin accedir a la línia de finançament per cobrir diverses despeses ja sigui en educació, cultura, serveis socials o inversions. Aquest aspecte ha estat un dels que no ha agradat al grup socialista. La portaveu, Pia Bosch, ha instat l'equip de govern a ampliar la partida i a fer-ho per a serveis socials. Segons Bosch, amb el nou ingrés des de l'Estat la Diputació podria ampliar els recursos que destina a ajuntaments i que, al seu torn, els municipis ho destinin a aquest àmbit.

Torramadé ha avisat que el pressupost de la corporació "no és un xiclet" i que no poden anar obrint línies de finançament per a ajuntaments sense tenir en compte "l'estabilitat pressupostària" de la mateixa Diputació. Torramadé ha acusat Bosch "de buscar el titular" donant a entendre que la Diputació de Girona ha rebut una gran partida de diners quan, en realitat, és molt menor perquè hi han de restar la davallada d'ingressos. "Destinem als ajuntaments el mateix que fa tres anys amb molts menys diners que llavors", ha afirmat Torramadé.

El ple de la Diputació de Girona també ha aprovat les bases per crear l'Associació de Promoció d'Esdeveniments de Girona juntament amb l'ajuntament de la ciutat. Es tracta d'una associació que neix per substituir i rellançar l'antiga Girona Convention Bureau de la Cambra de Comerç de Girona. L'objectiu és atraure turisme de congressos a la ciutat.
 

Font: nació digital

tornar al llistat de notícies

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top