Terrassa estrena 12 nous autobusos híbrids urbans, que s'incorporen a la flota de transports municipals d'Egara S.A. (TMESA), l’empresa que gestiona el servei d’autobusos de transport públic de la ciutat. Són nou autobusos estàndards de 12 metres i tres autobusos articulats de 18 metres. Actualment, 33 dels 68 autobusos urbans de Terrassa són híbrids, gairebé la meitat (el 48,5%). Aquesta mesura suposa la materialització d’un pas més cap a una cap a una flota més sostenible i eficient, d’acord amb el compromís de l’equip de govern de millorar la qualitat de l’aire i els paràmetres mediambientals per la reducció d’emissions de gasos. Amb les incorporacions dels nous vehicles i la substitució dels més antics, l'edat mitjana dels vehicles de la flota se situa en els 7,35 anys. L'import total de les adquisicions és de 4.428.000 euros.
Nou vehicles rígids i tres d'articulats
Els 12 nous vehicles són de la marca Volvo, model 7900, i han estat fabricats a la planta que Volvo té a Wroclaw (Polònia). Nou són autobusos rígids híbrids de 12 metres, amb capacitat per a 26 persones assegudes, dues persones amb Mobilitat Reduïda Severa i 58 persones dempeus, que han tingut un cost de 339.000 euros la unitat. Els altres tres autobusos són articulats híbrids, de 18 metres de longitud, amb capacitat per a 42 persones assegudes, dues amb cadira de rodes i 97 persones més dempeus, amb un cost de 459.000 euros. Tots els vehicles disposen de dues places per a persones amb mobilitat reduïda.
Abans de finals d'any, també està prevista la incorporació de dos microbusos a la flota, que actualment es troben en procés de compra. Un d’aquests vehicles és el que servirà per donar el nou servei de la L15 a Can Parellada.
En aquestes noves unitats s'han introduït elements de disseny dels interiors per intentar fer el viatge més confortable: materials, disposició i colors dels seients, endolls de recàrrega d'USB, barres agafadores optimitzades a nivell ergonòmic, confortable alçada interior i amplitud d'espai. Tots responen a la voluntat de l'Ajuntament de tenir una flota de transport públic urbà renovada i fiable per millorar aspectes com la sostenibilitat ambiental, l'accessibilitat i la seguretat de vehicles.
Cadascun dels vehicles que avui es posen en circulació emet un total de 600 g/km CO2 eq, la qual cosa representa una reducció de contaminació del 28% en comparació dels autobusos amb combustible dièsel. Els vehicles híbrids combinen un motor elèctric amb un motor dièsel. Quan l'autobús desaccelera s'emmagatzema energia elèctrica que, en l'arrencada del vehicle, és utilitzada pel motor elèctric per ajudar el motor dièsel, estalviant combustible i reduint emissions.