La Fundació Tarragona Smart impulsa el projecte d’aïllament tèrmic de l’edifici del CEIP Bonavista

Del 31 d’Octubre al 3 de Novembre es durà a terme un projecte d’aïllament tèrmic al CEIP Bonavista, impulsat per la Fundació Tarragona Smart Mediterranean City dins de la línia de treball d’eficiència energètica.

Amb aquesta actuació s’aconseguirà una important millora de l’eficiència energètica de l’edifici i, en conseqüència, un estalvi econòmic significatiu. L’aïllament tèrmic també garantirà un nivell de confort adequat per als alumnes i professors i un entorn més saludable per als usuaris de l’edifici.

La reforma es durà a terme, més concretament, a un dels dos edificis del CEIP Bonavista, popularment conegut com “edifici vermell”. Aquest edifici va ser construït l’any 1979 i, mitjançant les cates realitzades, s’hi ha detectat una manca d’aïllament  en la seva construcció, amb una càmera d’aire de fins a 12 cm. La manca d’aïllament genera elevades pèrdues energètiques i econòmiques, i impedeix que els alumnes i professors tinguin un nivell de confort satisfactori.

L’actuació consistirà en omplir completament aquesta càmera d’aire amb un material aïllant fabricat per BASF (neopor), que serà instal•lat per empreses de Tarragona. A més, es segellaran les capses de les persianes per evitar que hi hagi corrents d’aire internes. 

El curs passat ja es va realitzar una intervenció similar al CEIP Cèsar August, la qual ha estat un èxit. Segons indica l’estudi de resultats, des de la reforma l’escola ha aconseguit estalviar més d’un 35% de les despeses en gas natural i de les emissions de CO2, així com uns 2500€ de despeses econòmiques.
 
 
tornar al llistat de notícies

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top