La reforma de la Diagonal s'abordarà en una sola fase en el tram comprès entre les places de Joan Carles I i Francesc Macià. Començarà el primer trimestre del 2014.
Quan acabi la reforma de la nova Diagonal aquesta via tindrà les voreres ampliades fins als 7 metres. Precisament el lateral d'aquesta via és el que es variarà més: a banda de voreres més amples, s'hi ubicarà un carril bici, aparcaments de motocicletes i un carril per a vehicles de serveis per facilitar la càrrega i descarrega de mercaderies. Els carrils centrals es mantindran tal com fins ara per garantir la mobilitat en transport privat. Tot plegat perquè la nova Diagonal esdevingui un carrer amable per caminar-hi i se'n potenciï el comerç.
L'alcalde Xavier Trias ha donat a conèixer el calendari de les obres en un acte amb comerciants de l'Associació Diagonal Centre. La reforma, ha assegurat l'alcalde, potencia el transport públic, bàsicament l'autobús i la convivència entre vehicles, bicicletes i vianants. Trias també ha obert la porta a continuar la reforma a altres trams de l'avinguda. "Hem de veure com funciona, però jo crec que el mateix que es fa aquí, s'ha de prolongar a altres punts de la Diagonal. Perquè no tindria sentit que això ho féssim experimentalment sense una vocació d'estendre-ho a altres parts de la Diagonal", ha conclòs l'alcalde.
Mínima afectació en la circulació
Els treballs previs d'aquesta obra s'iniciaran al febrer, però no serà fins a finals d'abril que hi haurà les primeres afectacions del trànsit, tot i que es minimitzaran al màxim. Les obres començaran al mateix temps al costat muntanya de Francesc Macià i al costat mar del passeig de Gràcia. Les obres tenen un pressupost de 20 milions d'euros. I una altra novetat, el paviment que s'instal·larà a la nova Diagonal s'ha dissenyat específicament per a aquesta via. S'ha anomenat paviment referent i tindrà unes característiques específiques a cada part de la via.
Font: Ajuntament de Barcelona